SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Spridare

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28381
    dragster
    Deltagare

      Hur stora spridare klarar original ECU av att hantera med EcuTek.
      Lurar på att etanolkonvertera nu när det börjar bli svårt att tanka både 98 och v-power.

      #243013
      Andersson
      Deltagare

        Ja kör Injektor Dynamics 1000cc, E85 o org.ecu

        #243014
        Gilarski
        Deltagare

          Det ’enda’ styrenheten gör är att den säger till spridaren: ÖPPNA….STÄNG

          Hur mycket soppa som flödar igenom spridaren under den tiden är enkom avhängt på bränsletryck och tiden för hur länge srpidaren är öppen. ECU bryr sig inte om du har 380 eller 2000 spridare så länge de är elektristk kompatibla 🙂

          Man anger ofta tiden för hur länge spridare är öppen i % (Dutycycle)

          Tiden för hur läne spridaren skall vara öppen styrs av en rad olika ingångsparametrar men framförallt är det mängden bränsle du vill ha in. En bra siffra är 85% duty, behöver du ha spridarna öppna längre än så för att få in rätt mängd soppa så bör du överväga att skaffa större spridare.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.