- Detta ämne har 8 svar, 1,243 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
11 juni, 2012 kl. 18:25 #28556Fricke.wDeltagare
Ska köra ett shot out på lördag, liknande björkvik event, alltså kommer starta från 50km/h och när man passerar sista konan, är de ful mutter som gäller under 1km och hoppas på att man är före den andra bilen i mål 🙂
De jag undrar över är om man ska ta de säkra före de osäkra, och köra på enkei fälgarna med toyo 245er, som jag vet ska klara av höga hastigheter, eller våga chansa och köra på inovit fälgarna, med typ no name däck på 215, vet ej hur bra dessa klarar av höga hastigheter, då de kan bli ett par repor?
Antar att 215″ kommer generera en bättre topp fart än 245″ eller har jag fel där angående tänkte att mer gummi är i backen, och bidrar till högre rull motstånd?
Kommer även att plocka vingen, scoopet och även reg skylt fram, för att öka chanserna till bättre topp fart :D, mer förslag på de?11 juni, 2012 kl. 18:31 #244075Fricke.wDeltagareOBS detta är under ordnade former, på 30m bred flyg bana och förhoppningsvis över 1km lång :D, så ingen miss uppfattar de, och tror de är något påhitt på allmäna vägar.
11 juni, 2012 kl. 19:46 #244073KvarnisDeltagareHm, kör inte noname däck, det är hyfsat farligt det.
Du lär ju komma upp i hyfsad hög fart11 juni, 2012 kl. 21:00 #244076Fricke.wDeltagareHm, kör inte noname däck, det är hyfsat farligt det.
Du lär ju komma upp i hyfsad hög fartJo de är vell så, dumt att chansa kannske, då de är med livet som insatts 🙁
Men visst var de vell rätt i tänket annars, att ett par 215 om de hade varit kvalitets däck, hade genererat en högre topp fart i praktiken, än ett par 245.11 juni, 2012 kl. 21:12 #244074KvarnisDeltagareDet är vikten,aerodynamiken&effekt som är intressant 🙂
12 juni, 2012 kl. 14:31 #244077Fricke.wDeltagareOkej, så bort med allt nämnda, och kanske bak säte å passagerar stol också då :), ser gärna fler förslag på små saker som kan göras.
Man skulle ju alldeles ha haft tag på någon Go pro kamera också, hade varit roligt att filma lite under dagen 🙂12 juni, 2012 kl. 16:49 #244080GyverDeltagareDå du ändå tar bort främre regskylten, ta bort den bakre också. Jag vet dock inte hur det ser ut på newage men är det hål bakom skylten så evakuerar du fångad luft innanför bakkofångaren. Kan vara bra i högre farter d—0.o—b
12 juni, 2012 kl. 17:22 #244078Fricke.wDeltagareDå du ändå tar bort främre regskylten, ta bort den bakre också. Jag vet dock inte hur det ser ut på newage men är det hål bakom skylten så evakuerar du fångad luft innanför bakkofångaren. Kan vara bra i högre farter d—0.o—b
Ok ska kolla upp hur de ser ut bakom den också då 🙂
15 juni, 2012 kl. 20:19 #244079Fricke.wDeltagareJa ha och som vanligt fick man stå över.
Åkte ner till garaget nu på kvällen, och tänkte ta och byta till fräsch olja in för morgon dagen, samt lite allmän över syn, och fick då för mig att kolla upp hur de var med gren röret samt upp pipe, då jag tycker de börjat låta lite väll mycket där i från, efter sissta repan, samt tappat 0.2bar ladd, och vad får jag se, jo gren röret har spruckit i princip runt om vid kolektorn å gäspar cirka 1,5mm i sprickan 🙁 visst jag hade kunnat panik skruva bort de, slängt mig i bilen och åkt till jobbet, för att svetsa i hop de med tig, men ledsnade ur och gick hem å tog mig en whisky i stället 😀 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.