SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappning efter catback?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28657
    K_1_M
    Deltagare

      Tja!
      Lite ny i boxer träsket och undrar helt enkelt om jag måste mappa bilen om jag slår på ett catback?

      Bilen är en sti racing -12

      Tack på förhand!

      #244857
      Mumin
      Deltagare

        Nej det måste du inte. Det lilla du gör ska ecun klara utan problem.

        #244861
        K_1_M
        Deltagare

          Perfekt! Tack för snabbt svar! 😀

          #244855
          Andersson
          Deltagare

            Inte säkert, motorlampan tändes på en -11 så fort den började ladda men det märker du.

            #244862
            K_1_M
            Deltagare

              Jo jag antar det, men det är ingen risk för att något ska gå permanent sönder? Skulle va så drygt när bilen bara gått 170 mil! 😀
              Jag vet att nyare mustanger inte fixar någon moddning alls utan risk för att rasa utan mappning…

              #244858
              Mumin
              Deltagare

                Ska man modda gör allt på samma gång och sen mappa 😉

                #244860
                Patrick P931
                Deltagare

                  Eller så loggar man och mappar själv. 😉

                  #244863
                  K_1_M
                  Deltagare

                    Det blir mer senare, men finns inte tid just nu. Den låter lite tamt och trodde det inte skulle göra någon större skillnad förutom ljudet. Men jag tror jag svetsar ihop något efter bakaxeln. Då borde mottrycket vara detsamma och ingen mappning behövas.

                    #244856
                    Twinturbo
                    Deltagare

                      Så länge du kör catback o inte från turbon så borde det klara sig utan mappning

                      #244859
                      Gilarski
                      Deltagare

                        I min värld så finns ingen direkt anledning att mappa när du byter catback. Enda anledningen till att mappa är när mängden syreatomer som passerar LMM är fler än bränsle/luft-mappen är avstämd för, dvs du hamnar utanför mappen.
                        Skulle du behöva juster tändkurvan så ligger du på tok för nära knackgränsen redan nu enligt mig.

                        #244864
                        K_1_M
                        Deltagare

                          Så nu sitter det ett Borla system på både min och brorsans STi!
                          Funkar kanon utan felkoder och låter skitfint! 35 min att byta på min och ca 1 timme på brorsans, brorsans är lite äldre och gått en vinter så lite mer rost där. Lägger upp film när polaren tankat upp den på tuben!

                          #244865
                          K_1_M
                          Deltagare
                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.