› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur mkt pallar original turbon
- Detta ämne har 14 svar, 1,956 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2012 kl. 20:14 #28751
tonfisken89
DeltagareHur många hk kan man få ut med original turbo på en type RA 1996?
Skiljer sig turboaggregaten på GT, type-R, type RA eller årsmodeller emellan?
11 juli, 2012 kl. 20:47 #245449goffemannen
Deltagareja det skiljer mellan de olika modellerna..här kan du läsa lite om alla olika
11 juli, 2012 kl. 21:30 #245453tonfisken89
Deltagareja det skiljer mellan de olika modellerna..här kan du läsa lite om alla olika
Tackar!
Verkar som om det sitter en td05-16g i min då som orkar med 330 hk, någon som kör med denna turbon med runt den effekten? 🙂
13 juli, 2012 kl. 09:01 #245444Kvarnis
DeltagareJa, flera stycken…
13 juli, 2012 kl. 11:24 #245454tonfisken89
DeltagareJa, flera stycken…
Tack för det utförliga svaret!
Vad jag menade var vad folk hade fått ut för effekt.
13 juli, 2012 kl. 12:56 #245445Kvarnis
DeltagareÄr väl inte så många som bromsat bilen vad jag vet, då de flesta mappats av mig&Jerry, och JRM för några år sedan innan dom hade bänk.
Men vad är ute efter att veta?, ett bromspapper säger inte så mycket i min värld.
13 juli, 2012 kl. 13:16 #245455tonfisken89
DeltagareVad folk har fått ut med den turbon och då ha det som ett riktmärke.
Har ingen direkt uppfattning om vad man kan få ut med:
Sportluftfilter
IC
440cc spridare
3″ från turbo
Original turbo13 juli, 2012 kl. 16:56 #245446Kvarnis
DeltagareMellan 300>350, beroende på vem som mappar m.m
13 juli, 2012 kl. 17:39 #245450Patrick P931
DeltagareMed 440 spridare? Hur leant kör man då?
13 juli, 2012 kl. 18:32 #245447Kvarnis
DeltagareMan får ut 350 på 440 med en fpr, men inte hos vilken mappare som helst, + 100% idc 😀
4 bars grund tryck innebär 15% mer soppa13 juli, 2012 kl. 18:40 #245451Patrick P931
DeltagareDet där med idc, spelar det verkligen någon roll? Vad anser du?
edit: dvs. så länge man har koll på lambdan.
13 juli, 2012 kl. 20:59 #245456tonfisken89
Deltagarefpr och idc betyder?
skulle man kört med större spridare?
13 juli, 2012 kl. 21:46 #245448Kvarnis
DeltagareNja IDC äver 80>85% är inte så farligt som många tunning firomor är rädda för. lambda och hur hårt soppa pumpe går är betydligt viktigare.
FPR=bränsletrycksregulator
IDC= spridaröppningstid13 juli, 2012 kl. 23:10 #245457tonfisken89
Deltagarekommer köra med RCMs soppapump, den borde väl räcka?
14 juli, 2012 kl. 06:35 #245452Patrick P931
DeltagareNja IDC äver 80>85% är inte så farligt som många tunning firomor är rädda för
Det är lite av min tanke med.
Jag tror att det är beroende på ett missförstånd kring vad idc verkligen betyder.
Å andra sidan skulle tuningfirmor sälja färre spridare om det blev ”ok” att köra med 100%+ idc. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
