Varit ute och gasat lite nu. Testade köra med en gtech som vi på jobbet brukar använda för att jämföra mot varandra.
I vilket fall så gick ja i laddtrycksspärren. Okej tänkte jag. Det är rätt svalt ute och ja har ju flyttat ner filtret så de får kallare luft. Hade tagit bort dimljuskåpan nu också. Jag justerade ner laddet lite för den insugstempen ja har men ingen skillnad. Justerade på generella laddtryckstabellen och ingen skillnad. hmm..satte alla värden på 0 på laddtryckstabellen, den laddar typ 1.2-1.3 bar iaf, bara det att den tar längre tid på sig, segare i laddet liksom. WTF!
Kopplar ur laddtrycksstyrningen(tror ja iaf, de blåa saken som har vakumslangar till insuget och kompressorhuset på turbon. Samma fenomen som innan, laddar likförbannat 1.2 bar men då seg på laddet.
Är det nån som har tipps på va det kan vara? Wastegate armen rör sig lätt. Men kan de va att den måste justeras lite? Att den inte öppnar tillräckligt som det är nu? Eller är det nått fel inne i turbon som gör att den laddar på för mycket?
Sen känns det som den laddar på liiite mer om man kör den hårt under en stund. typ köra gärnet mellan 3 rondeller så laddar den på mer i slutet.
Ja har min laddtrycksspärr på 1.5 bar och har justerat(innan) att den ska liggar på ca 1.35-1.4 som max.
Kör med Link G4 PnP