- Detta ämne har 22 svar, 2,801 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2012 kl. 12:14 #29060Quackpack89Deltagare
Hej!
Har haft min wrx sti 06:a ny i lite över 1år, kan ärligt säga att en roligare bil kmr jag nog aldrig äga 😉 vart helt org när jag införskaffade den, men har gjort lite små uppgraderingar så effekten är jag mkt nöjd med, tänkte därför satsa lite mer på väghållning 😀
Bilen är helt orginal i chassit, så min fråga är vad bör jag lägga pengarna på? Har kikat runt lite men svårt å veta vilket som skulle fungera bäst för min bil!
Planen är väl att jag ska kunna köra lite bana, konkörningar samt många roliga småvägar;)
Tacksam för alla tips å råd 🙂
mvh Johan
25 augusti, 2012 kl. 12:35 #247139Quackpack89DeltagareOkej:) vad finns de för fabrikat som man borde titta närmare på ? 🙂
25 augusti, 2012 kl. 13:02 #247130Christian SDeltagarecoilovers skulle jag säga D2 och det andra whiteline.
street performance säljer D2, finns på backaplan i GBG, här är deras hemsida http://www.streetperformance.se
kan ju vara läga att byta ut drop linksen också då jag antar att dom är i plast även på new age.
25 augusti, 2012 kl. 13:29 #247140Quackpack89DeltagareKan de här va något att satsa på ? http://www.streetperformance.se/impreza-gda-d-pcd-5-x-100-arsmodell-05-07-/59088-0 🙂
25 augusti, 2012 kl. 13:39 #247131Christian SDeltagareKan de här va något att satsa på ? http://www.streetperformance.se/impreza-gda-d-pcd-5-x-100-arsmodell-05-07-/59088-0 🙂
passar INTE då dom är till WRX som har 5/100 vilket även står i rubriken 😉
här är för STI som har 5/114,3 http://www.streetperformance.se/impreza-gdbf-sti-pcd-5-x-1143-arsmodell-05-07-/59089-0
varför tittar du på asfalts rally kitt och inte på sport modified eller track racing?25 augusti, 2012 kl. 13:52 #247141Quackpack89Deltagarepassar INTE då dom är till WRX som har 5/100 vilket även står i rubriken 😉
här är för STI som har 5/114,3 http://www.streetperformance.se/impreza-gdbf-sti-pcd-5-x-1143-arsmodell-05-07-/59089-0
varför tittar du på asfalts rally kitt och inte på sport modified eller track racing?hehe oj måste ha länkat till fel 😛
vad är de som skiljer dem åt? är sport/track bättre för alldagligt bruk ?
25 augusti, 2012 kl. 13:58 #247142Quackpack89DeltagareBeror på vilken prisklass du hade tänkt dig, 10k och under för coilovers så är det BC, D2, K-sport som gäller. Hade själv nog valt BC, även om mina D2 funkar mycket fint såhär långt! Annars så finns det ju en uppsjö av dyrare grejer, Nitron, AST, Tein, KW, Öhlins, EXE-TC osv.. 😉
Anti lift kit så är Whiteline vanligast, men även Perrin säljer en som dom kallar för Positive Steering Response System (PSRS) men dom gör samma sak, Perrin har dock fettnippel till bussningen.
Krängningshämmare är också Whiteline vanligast, 24mm lär du behöva till en “tung” newage, finns även 27mm men det är nog rätt hardcore. Även Perrin har krängningshämmare.
Vart kan man hitta dessa saker? är det ebay som gäller ? 🙂
25 augusti, 2012 kl. 14:25 #247128FeADeltagareAnvänder du bilen dagligen så blir det sjukt drygt att åka coilovers. Isf så skulle jag köra med tex Prodrive-fjädrar.
25 augusti, 2012 kl. 14:40 #247143Quackpack89DeltagareAnvänder du bilen dagligen så blir det sjukt drygt att åka coilovers. Isf så skulle jag köra med tex Prodrive-fjädrar.
Na den går inte varje dag 😛 undrade mest hur de fjädrarna sport/track coilarna skiljer sig ifrån rallycoilsen 😛
25 augusti, 2012 kl. 16:16 #247129FeADeltagareDet beror väl på hur känslig man är, jag har min Legacy som bruksbil och jag tycker inte alls det är jobbigt att åka med 10kg/7kg fjädrar på mina D2 coilovers.
Försökte dricka en kaffekopp på väg hem från bankörningen idag, helt omöjligt och slutade med kaffebrallor! 😀
Antar att jag börjar bli gammal, men tycker att det är vansinnigt drygt att åka längre än 10mil i den.
25 augusti, 2012 kl. 16:42 #247134goffemannenDeltagareCoilovers funkar kanon. Kör du mest på gata så köp några som inte är för hårda. Mjukare är bättre så de sväljer ojämnheter.
Ja själv kör med Tein Flex. Mkt nöjd med dem så här långt. Bara kört med dem iår. Funkar kanon på gatan och lite bana.
Som nämnts innan. Anti lift kit. Ja köpte mina av CDF Racing.
Sen krängare som de andra skrev. Du bör ha minst 24mm fram och bak.
Byt alla bussningar till typ powerflex eller super pro. Gör stor skillnad.
Du får inte glömma bromsar. Minst värre belägg, bromsvätska och stålomspunna slangar. Nästa steg är värre skivor efter det är det att gå upp i storlek.
Sen finns det massor mer du kan göra. Kika på min bil på garaget så kan du se va ja gjort på min bil. Eller läs igenom min projekt tråd.
Glöm inte bort det viktigaste. Hjulinställning…!!! Få det gjort ordentligt.
Kör så mkt camber du känner du vågar eller har råd med :).
För att kunna justera camber bak behöver du köpa camber bultar. Om du sätter dit coilovers så brukar de ha justerbara topplagringar fram som gör att du kan justera cambern med dem.
/ David J – Superior Media
25 augusti, 2012 kl. 17:40 #247125andreaswrxDeltagareNa den går inte varje dag 😛 undrade mest hur de fjädrarna sport/track coilarna skiljer sig ifrån rallycoilsen 😛
jag åker 3 vägs rallyben på min 08 dagligen när jag körde den, kanon bra, och det går renvera att med, kostar helt klart lite i inköp, men det är värt pengarna:)
25 augusti, 2012 kl. 17:43 #247144Quackpack89DeltagareVart är de bästa ställena man kan hitta alla dessa delar ? 🙂
25 augusti, 2012 kl. 18:36 #247126andreaswrxDeltagareVart är de bästa ställena man kan hitta alla dessa delar ? 🙂
sellholm.se kostar väl en 90-100k men blir grym väghållning
25 augusti, 2012 kl. 19:13 #247127andreaswrxDeltagareHahaha. När ska du inse att 99,9999% av gatåkare inte köper fjäderben för över 20k. Dom flesta köper inte ens för över 10k. Men jag förstår dig också, men det är som om nån frågar vad man kan köpa för cykel för 5k, och jag skulle säga att det är piss och tipsa om en för 60k, det funkar inte riktigt…
han skulle ju ha “fungera bäst för min bil” då kostar det flis…inte bäst skit för för minst pengar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.