› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › 3" Avgas?
- Detta ämne har 13 svar, 1,452 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
zoookey.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2012 kl. 13:25 #29107
PH_89
DeltagareTjena.
hittade det här när jag leta på internet,
det verkar riktigt billigt men frågan är ju är det nånting och ha?
eller har ni några bättre alternativ? gärna lågt pris då jag inte har planer på något värsting bygg^^funderar på och köpa en race kisse och montera då jag inte orkar byta inför varje besiktning:P
vad rekomenderas efter ett avgas byte?
Alternativ 1: cell fix
Alternativ 2: MappningMvh Philip
31 augusti, 2012 kl. 16:01 #247452TomK
DeltagareDu glömde nog länken.
Byter du hela systemet så måste du göra något åt laddtrycket.
Antingen så sätter du dit en Davesdevice och manuellt justerar ner trycket eller så mappar du om.En cellfix löser ej det skenande laddtrycket.
31 augusti, 2012 kl. 18:43 #247459PH_89
DeltagareDu glömde nog länken.
Byter du hela systemet så måste du göra något åt laddtrycket.
Antingen så sätter du dit en Davesdevice och manuellt justerar ner trycket eller så mappar du om.En cellfix löser ej det skenande laddtrycket.
oj klantigt:P
http://www.mrtuning.se/p/avgassystemtillbehor/subaru-267/turbo-back-sportavgassystem-ink-up-pipe-subaru-impreza-wrx.htmlom man mappar om försvinner motorlampan då eller måste jag ha cellfix också?
31 augusti, 2012 kl. 19:02 #247453TomK
DeltagareJag hade nog köpt det härifrån ist.
http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-GC8-GDA-WRX-STI-1992-2006-DECAT-STAINLESS-STEEL-3-EXHAUST-SYSTEM-/390455218551?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ASubaru%7CModel%3AImpreza&hash=item5ae8f1d177#ht_650wt_1037Då får du samma system fast utan 100% påslag.
Mappning löser allt stoppa i en walbro soppapump på samma gång så får du en kul bil.31 augusti, 2012 kl. 20:25 #247457pettsun
Deltagareköpte samma som ovan till min förra GT. Var grymt nöjd. Tror inte det går att hitta billigare system. Bra passform och snabb frakt. Bultarna som följde med var skit. Den lever om ganska mycket utan ”insatsen” men med låter den som original.
1 september, 2012 kl. 16:07 #247460PH_89
Deltagaredan tack för tipset:P nån aning om vad en mappning kan kosta?:P
1 september, 2012 kl. 16:34 #247454TomK
DeltagareVad är det för bil?
1 september, 2012 kl. 17:17 #247451Christian S
DeltagareVad är det för bil?
i den här tråden står det att han har en impreza ´03 http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92734
1 september, 2012 kl. 17:41 #247455TomK
DeltagareRäkna med 6-10000 beroende på vart du gör det och hur man går tillväga.
Eller om du känner någon som är haj på det och kan använda egen nerladdad mjukvara.2 september, 2012 kl. 09:39 #247461PH_89
DeltagareOkej det blir nog och fixa det till våren 😀 tack så mycket för hjälpen =D
2 september, 2012 kl. 15:08 #247462zoookey
Deltagarejag funderar på att köpa sån avgassystem från ebay till min sti 02a, undrar bara hur är det och ligga på motorvägen vid typ 110km/H måste man ha hörselskydd på elle haha.
2 september, 2012 kl. 15:15 #247458pettsun
Deltagarejag funderar på att köpa sån avgassystem från ebay till min sti 02a, undrar bara hur är det och ligga på motorvägen vid typ 110km/H måste man ha hörselskydd på elle haha.
De beror på hur känslig du är 😛 nog låter det rätt bra efter 110vägarna. Men som sagt med insatsen som följer med så låter bilen som original.
2 september, 2012 kl. 17:11 #247456t1hero
Deltagarejag funderar på att köpa sån avgassystem från ebay till min sti 02a, undrar bara hur är det och ligga på motorvägen vid typ 110km/H måste man ha hörselskydd på elle haha.
Jag har ett snarlikt system (skunk2) och varvar man upp lite till typ 4000rpm så spinner bilen som en katt (en stor arg katt), på lägre varv går turbotrycket upp och en känsla av maskinrummet på en finlandsfärga infinner sig. I lägre hastigheter kan man gå ned i varv något då luftmotståndet sjunker, i 50 kan man nästan köra på tomgånsgvarv. Jag tyckte ändå det var skönt med proppar när jag körde hem från mantorp, på mantorp dämpade hjälmen nog.
3 september, 2012 kl. 14:11 #247463zoookey
DeltagareJag har ett snarlikt system (skunk2) och varvar man upp lite till typ 4000rpm så spinner bilen som en katt (en stor arg katt), på lägre varv går turbotrycket upp och en känsla av maskinrummet på en finlandsfärga infinner sig. I lägre hastigheter kan man gå ned i varv något då luftmotståndet sjunker, i 50 kan man nästan köra på tomgånsgvarv. Jag tyckte ändå det var skönt med proppar när jag körde hem från mantorp, på mantorp dämpade hjälmen nog.
okej, haha finlandsfärga den va bra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.