Man ändrar utväxlingen på spaken genom att flytta länkaget längre upp (lyft av damasken så förstår ni vad jag menar), samma sak kan uppnås med vinkelslip och en svets…och 10 minuters arbete.
Jag betalade 1000kr för min och mer än det tycker jag inte att någon borde betala. Visst växlingarna blir kortare men vi snackar inte om en större turbo, eller frontmonterad IC.
Men sen finns det ju folk som lägger flera tusen på en dump bara för att få den som pyser högst. 😉
EDIT: Man kanske skulle ta och tillverka några QSar själv. Synd man inte har en liten verkstad själv där man kan bocka till metallstången och svetsa på röret.
Men utöver att det gör växlingarna kortare (sträckan man rycker)…
Gör det något praktiskt bra då? Jag menar… ÄR det skönare att
växla? Växlar man bättre? Nåt annat skoj/praktiskt med det hela?
Ökar risken att man missar växlar? Hur många cm är det mellan t.ex.
ettan och tvåan högst upp (udda fråga jo)?
Den gör kortare slag vid växlingar. Vad det innebär får ni själv tänka er. Min QS gjorde 2, 4 och R märkbart kortare och 1, 2 och 5 lite kortare. Tycker det känns skönt att ha kortare slag och inte ”köra buss”.
Att tänka på är att detta innebär att växlingarna går fortare så syncringarna får jobba snabbare i lådan. Inte alltid bra men om du växlar normalt och bara vill ha en skönare känsla så kan det vara bra.
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.