SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur mycket?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29168
    apache54
    Deltagare

      hej alla går i tankarna om att mappa om bilen -04 STI med ecutek och fmic) just nu sitter det en tomei m7960 som laddar 1.4bar och som jag vill ha bort då jag tycker att den har alldeles för lång spool-up nu får jag fullt ladd vid 4500 varv vad ska man göra för vettigare uppgraderingar för att få mer effekt o framförallt tidigare effekt vilket är ännu viktigare och hur mycket törs man plocka ur motorn och fortfarande ha hållbar effekt? vad jag förstår skall lådan palla en hel del? (6vxl med dccd)

      #247931
      TomK
      Deltagare

        Frågan är hur mycket effekt vill du ha?
        Ett standard newage block funkar för upp till ca 450.

        Satsa på en SC42 från scoobyclinic.
        Mappa på E85 så har du en grym motor som spoolar tidigt.

        #247922
        apache54
        Deltagare

          runt 450 hk kanske på e85 det man måste göra då är att byta spridare va? grenrör och up-pipe vill jag byta oxå vart rekommenderas detta att göra?

          #247932
          TomK
          Deltagare

            Spridare och soppa pump måste bytas.
            Satsa på 1000cc om du ska köra E85.

            Har du Ecutec så är set bara att ringa JRM så ska dom nog fixa det åt dig.

            #247923
            apache54
            Deltagare

              Spridare och soppa pump måste bytas.
              Satsa på 1000cc om du ska köra E85.

              Har du Ecutec så är set bara att ringa JRM så ska dom nog fixa det åt dig.

              Det sitter en wallbro 855 redan i den räcker den? Hur stora spridare rekommenderas? Vad finns det för alternativ förutom jrm?

              Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

              #247934
              blixte
              Deltagare

                de sitter en 255l walbropump i din, inte 855:) som TomK sa, sattsa på 1000cc spridare,

                #247924
                apache54
                Deltagare

                  de sitter en 255l walbropump i din, inte 855:) som TomK sa, sattsa på 1000cc spridare,

                  Jaja bidde ett stavfel men hursomhelst räcker den? Lutar åt att ecutek blir utbytt till Link g3 istället och att motornord får uppdraget nån som har erfarenhet av link?

                  Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

                  #247935
                  blixte
                  Deltagare

                    vet faktiskt inte om den räcker, prata med andersson här på forumet, han kör på e85 med standard motor, han har nog kolla på vad som behöver bytas för att komma upp i 400hk, tror han kör med haltech styrsystem!

                    #247929
                    Christian S
                    Deltagare

                      nä, andersson kör orginal ecu som är ecutek:ad

                      #247933
                      TomK
                      Deltagare

                        Jaja bidde ett stavfel men hursomhelst räcker den? Lutar åt att ecutek blir utbytt till Link g3 istället och att motornord får uppdraget nån som har erfarenhet av link?

                        Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

                        Link är bra, satsa på G4 PnP mycket smidigare att bara plugga in.

                        #247928
                        NickeH
                        Deltagare

                          Tänk på att besiktningen kollar felkoder mot ecu numera dvs du måste ha standard ecu vid besiktningen, smidigt med link plug and play då,bara byta ecu. Om nu bilen går köra med fel ecu på plats, du får mappa båda ecu:erna 🙂
                          Men man kan ju ha tur och dom skippar felkodläsning

                          Skickat från min ST18i via Tapatalk 2

                          #247925
                          apache54
                          Deltagare

                            Link är bra, satsa på G4 PnP mycket smidigare att bara plugga in.

                            Tack för tipset Kall kolla upp det!

                            Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

                            #247936
                            blixte
                            Deltagare

                              nä, andersson kör orginal ecu som är ecutek:ad

                              ja där hade jag fel, har väl drömt att han sa de;D

                              #247921
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                För övrigt så får en 255 walbro pump jobbigt med 450bhp runt 400 klara den innan den blir trött.

                                Turbo… en SC40>46 billet alt MD321T billet är bra val 🙂

                                #247930
                                Christian S
                                Deltagare

                                  ja där hade jag fel, har väl drömt att han sa de;D

                                  sen är hans motor inte orginal heller, sitter smidda kolvar och stakar i den, monterades i den helt nya motorn när han fick bytt motorn 😉
                                  han kör ecutek racerom i sin köttbulle sti http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru-CAN-Petrol/RaceROM/RaceROM-Overview.aspx

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.