› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Effeckförlust på en Impreza GT -00 JRM Trimmad
- Detta ämne har 28 svar, 3,381 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
madox.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2012 kl. 19:16 #29280
madox
DeltagareHej på er!
Det är så att jag köpe en Subaru Impreza GT -00 nu i våras som är trimmad och mappad på JRM 2003 med allt som ingår. Avgassystem är 3″ hela vägen från Turbon.
Det är ju så att med den typen av trimning så ska bilen leverera minst 280hk med ett vrid på 400nm.
Jag misstänkte att min bil gick betydligt sämre än så.
Så jag bänkade bilen och fick då veta att jag bara har 228hk i motor effeckt och 163hk på hjulen.#Sypmtomer:
Visst luktar det varm turbo när jag drar på och osar oförbränd soppa i tomgång, men den ryker inte mer än normalt.
I bland kan jag tycka att den går mycket bättre, men det är bara när bilen inte har kommit upp i temp.
Jag misstänker ju att det är turbon och lamdasonden som håller på att ge sig.#allmänt:
På bänkningen så laddade bilen som mest 1,1 bar och 0,7 normalt.Då är min fråga sådan. Var har alla hk tagit vägen? Jag menar, vi snackar om ca 67hk som är borta…
Någon som vet???
26 september, 2012 kl. 20:00 #248698adam.b.w
Deltagarevad jag har hört från personer på trollspeed är att du inte får ut mer än max 260 hk. med orginal turbo och då jobbar den verkligen för glatta livet. är de bytt soppa oump på bilen? fick du med papper på lastkurvan från mappningen? känns lite som att den killen inte va helt ärlig du köpte bilen av.
jag kan väll säker ha fel. men de låter lite lurigt.
mvh adam
26 september, 2012 kl. 20:26 #248706madox
DeltagareTjena Adam!
Jag hittar tyvärr inte bänkningspappret just nu men…
Jag har kvitton på allt som är gjort på bilen. Där ser jag att det är köpt och installerat den stora trimmningen med bränslepump, hks tändstifft, hks ic, wallbro255 pump,chippet mm… detta var gjort i Juni 2003.26 september, 2012 kl. 20:48 #248699adam.b.w
Deltagareokej de är ju bra att du har kvitto men de låter ju som att din turbo inte mår så bra ialla fall. men de finns folk här på forumet som kan otroligt mycke mer än mig. och de jag har läft mig har jag tagit åt mig från andra här på klubben. under ca 1 års tid. så här kpmmer du får hjälp de är jag säker på.
26 september, 2012 kl. 21:00 #248707madox
DeltagareJa, jag har hört att det ska finnas riktigt begåvade människor här. Lite därför jag registrerade mig. Känns som att det kommer att lösa sig. d—0.o—b
26 september, 2012 kl. 21:03 #248700adam.b.w
Deltagareja de tror jag med de kommer göra för dig. det är ju ändå lite bättre än orginal du har men jag förstår hur du känner. men ska du köra och ha kul i vinter. klarar du dog med vad du har. fan va roliga dessabilar är i snön:-)
26 september, 2012 kl. 21:25 #248702Jim_s
DeltagareDu saknar laddtryck till att börja med. Original ska de väl ladda kring 0.9. Har funderat på att mappa min hos jrm och mailade dem och frågade vad de siktar på för laddtryck om jag lämnar in min bil till dem och fick detta som svar av jocce.
”Vi laddar ca 1,4 bar i mellanregistret och omkring 1,0 bar ute på varv”
26 september, 2012 kl. 23:27 #248692Turbovin
DeltagareLambdasonden används inte till nånting vid full gas så den har inget med effektförlusten på full gas att göra. Låter ju som turbo eller slapp wastegateklocka kanske?
27 september, 2012 kl. 06:11 #248690Andersson
DeltagareJag lät JRM ta hand om min första, en STI -04 och det utlovades 330-340hk. När jag bromsade den på en Subaruträff något år senare hade jag 312,1hk. Samtidigt bromsade en annan bil med gamla papper från ett annat land dessutom. På 3år och ca6000mil hade han tappat 0,4hk. Du får dra dina egna slutsatser.
27 september, 2012 kl. 06:28 #248689andreaswrx
DeltagareSom Andersson skriver, den är mappad av jrm… Har varit någon Evo 8 det skilde 58hk på mellan deras bänk och en annan bänk, och det dagen efter den var bänkad hos dom
27 september, 2012 kl. 06:45 #248701adam.b.w
Deltagarede känns som dom är i stort behov av en kalibrering av deras rullar. hahah fan va kasst de borde dom göra minst en gång i halvåret för att ha säkra siffror.
27 september, 2012 kl. 08:11 #248708madox
Deltagareja de tror jag med de kommer göra för dig. det är ju ändå lite bättre än orginal du har men jag förstår hur du känner. men ska du köra och ha kul i vinter. klarar du dog med vad du har. fan va roliga dessabilar är i snön:-)
hehe, ja, jag ser fram imot lite snö. d—0.o—b
27 september, 2012 kl. 08:15 #248709madox
DeltagareLambdasonden används inte till nånting vid full gas så den har inget med effektförlusten på full gas att göra. Låter ju som turbo eller slapp wastegateklocka kanske?
Hmmm, wastegaten! där sa du nått…
27 september, 2012 kl. 08:18 #248710madox
DeltagareJag lät JRM ta hand om min första, en STI -04 och det utlovades 330-340hk. När jag bromsade den på en Subaruträff något år senare hade jag 312,1hk. Samtidigt bromsade en annan bil med gamla papper från ett annat land dessutom. På 3år och ca6000mil hade han tappat 0,4hk. Du får dra dina egna slutsatser.
mmmm, jag litar inte riktigt på JRM´s metoder. Fast och andra sidan min var trimmad 2003. mycket kan ha hänt sen dess…
27 september, 2012 kl. 08:21 #248711madox
DeltagareJag undrar om inte min lambdasond är felplacerad? Den sitter direkt efter turbon i downpipen istället framför katten(efter downpipen)…
Det kanske förklarar den feta bränsleblandningen i tomgång…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.