Hej nu är de såhär att jag tänkte höra med er hur mycke vrid klarar en o öppnad motor på en Gt. låda är fixat så den är ingen svag länk längre. Därför tänkte jag höra med er hur mycke är säkert utan att riskera något? MVH Adam
Vi hade 374hk/481nm i motorn och det höll ca 2 månader innan staken sa upp sig det är därför Carl pratar om ~400 som gräns men som alltid så finns det en risk med att trimma
Enligt egen erfaranehet av de imprezor ja haft är de vevlager som havererar först av nån anledning :S då va de mappat om de nu har någon betydelse .
Iof en sti med fas2 motorn. Vet också folk som rasat lager med orginal effekt i sti motorerna. Vissa hävdar att det har med dålig mappning att göra ev fel tänding . Jag tror mer på dålig kvalite på lagrena från fabrik ihop med dålig oljekylning. Hade själv runt 130 grader innan mina lager rasa på stin. Dock verkar de som att GT maskinerna håller något bättre av nån anledning :S
tack för att ni delat med er av egna erfarenehter. kanske inte dom roligaste sluten. de frår bli 300 hk och 400 mn i vrid som gräns på gtn. sen kan man ju alltid köpa en motor till 🙂
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.