- Detta ämne har 17 svar, 2,254 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2012 kl. 14:45 #29398hedberg____Deltagare
hej ja har en legacy turbo och har bytt avgassystem till 3″dp och katt sen 2.5″..vos chip och ska slänga på en impreza turbo. tänkte ja skulle byta spridare å då? vilka spridare passar har en polare som har 550cc sti spridare från en 01a är de svårt att få dom å passa?
22 oktober, 2012 kl. 15:15 #249636Christian SDeltagarebörjar med att fråga om dom spridarna är sidomatade?
är dom det är det inga problem att få dom att passa, bara att skaffa en adaptersats så man kan montera nya spridare på en gammal bil, har det på min och det är inga konstigheter.
här har du en länk till en adaptersats http://lateralperformance.co.uk/product.php/122/25/injector_adapter_kit_to_fit_phase_two_injectors__into_phase_one__93__98__rails finns på flera ställen, jag köpte min på ebay något billigare än vad dom ska ha.22 oktober, 2012 kl. 17:57 #249641hedberg____Deltagarespridarna är sidomatade..
22 oktober, 2012 kl. 18:23 #249637Christian SDeltagaredåså, då är ju saken biff 🙂
22 oktober, 2012 kl. 21:13 #249638FladricDeltagareSen bör du köpa en bränsletrycksregulator så du kan juster trycket mot de nya spridarna då ecu:n inte känner av att det är andra spridare. Och med det montera en bredbandslambda så du kan kontrollera att den inte går snålt! 🙂
23 oktober, 2012 kl. 07:55 #249642hedberg____DeltagareOkej ska fundera lite på detta bredbands lamda är väl dyrt?
23 oktober, 2012 kl. 08:08 #249631TimzzonDeltagareOkej ska fundera lite på detta bredbands lamda är väl dyrt?
Tex;
http://www.creatix.se/aem-bredbandslambda-0-5v-inkl-sond/1693-0Den kommer nog inte gå snålt utan väldigt fett med större spridare, framförallt när dom är så mycket större.
23 oktober, 2012 kl. 09:22 #249630KvarnisDeltagareDu ska alltså montera en standard snurra från en Impreza…varför ska dy byta spridare?
en orginal Legacy snurra flödare mer(Seg spool dock)Sen om du byter spridare får du nog byta ecu oxå/för det måste mappas om.
Det gör inte vos chipet, det basseras på standard spridarna om inte Adrian har ändrat sin konfig.23 oktober, 2012 kl. 10:44 #249639FladricDeltagareAngående spridarna så vet jag inte vad dessa 550cc spridare har för bränsletryck, har för mig att de gula 440cc spridarna är uppmätta vid högre bränsletryck vilket gör att de ger mindre än legacyns 380 cc vid samma tryck vilket gör att motorn kommer gå snålt i en legacy med original bränsletryck om jag inte missminner mig 🙂
Helt rätt Kvarnis, dock kan man justera bränsletrycket och hålla koll på lambdan så att man hamnar på samma som originalspridarna 🙂 många i australien som kör så på legacyn!
23 oktober, 2012 kl. 17:27 #249643hedberg____Deltagareja vill byta turbo för att få snabbare ladd… så ni tycker inte ja ska byta spridare? va ska man ha för laddtrycks styrning då?
24 oktober, 2012 kl. 07:46 #249632TimzzonDeltagareja vill byta turbo för att få snabbare ladd… så ni tycker inte ja ska byta spridare? va ska man ha för laddtrycks styrning då?
Jag körde med en sån -> http://www.fastcartp.com/product.php?id_product=223
Funka kanon 🙂 jag laddade 1,1 bar men jag rekommenderar inte det, lägg dig på 1 bar ist 🙂24 oktober, 2012 kl. 08:18 #249644hedberg____DeltagareOkej men ni tycker det känns onödigt att byta spridare.?
24 oktober, 2012 kl. 09:17 #249633TimzzonDeltagareJa, i nuläget behövs det inte.
24 oktober, 2012 kl. 15:59 #249645hedberg____Deltagarenär är de dags för nya spridare då?
25 oktober, 2012 kl. 05:19 #249634TimzzonDeltagareNär du byter till en mappbar ECU. Du har ingen större nytta av större spridare med original ECUn då den är väldigt begränsad på vad den kan och inte kan göra. Köp bara en BTR och skruva upp trycket lite så blir det bra 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.