› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Skenande laddtryck med 3"?
- Detta ämne har 8 svar, 1,232 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av
SimonSTi.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2012 kl. 17:50 #29545
SimonSTi
DeltagareProb löst.
21 november, 2012 kl. 18:22 #250837zoookey
Deltagarehej
vad laddar bilen just nu? jag ska också skaffa 3″ cat-back på min kör en 02a PPP
22 november, 2012 kl. 09:43 #250838SimonSTi
Deltagarehej
vad laddar bilen just nu? jag ska också skaffa 3″ cat-back på min kör en 02a PPP
Vet faktiskt inte, har ingen laddtrycksmätare.
22 november, 2012 kl. 18:05 #250836PH_89
DeltagareHej! Har precis fått på ett 3″ cat-back, känns som om bilen har blivit lite piggare och lite av ”turbo lagget” är borta på dom lägre växlarna.
Dock en liten grej som jag är fundersam över… När jag åker på te.x. 3:an (gasar så att turbon börjar ladda) och sedan trycker ner kopplingen och ska växla till 4:an. Då känns det som om den gasar av sig själv i en sekund fast jag har tryckt ner koppling och släppt gasen. Är absolute inget störande men skulle ju vara bra och veta om det är skadligt för bilen?
Undrar också hur jag får bort som små stenarna som sätter sig i IC:n under scoopet?
Bilen är en STI 03 PPP
Hej. jag hade en volvo 850 t5 förut och när jag bytte till 3 tum fick jag samma sak även en kompis till mig gjorde likadant och fick så. låter lite som att man inte kan köra bil^^ men är nog inga fel och kolla hur mycket den laddar iallafall.
Mvh Philip
24 november, 2012 kl. 00:01 #250839SimonSTi
DeltagareHej. jag hade en volvo 850 t5 förut och när jag bytte till 3 tum fick jag samma sak även en kompis till mig gjorde likadant och fick så. låter lite som att man inte kan köra bil^^ men är nog inga fel och kolla hur mycket den laddar iallafall.
Mvh Philip
Tjena! Jaha okej, får bli att inhandla mätare i helgen iallafall.
Fortfarande ingen som vet hur man får bort alla små stenar som sitter fast i IC:n? 😀
24 november, 2012 kl. 09:07 #250834Tribbe
DeltagareDu får bända ut dom med något litet typ en nål eller ett litet buntband (låt fantasin flöda) Jag försökte själv få bort så mycket jag kunde, jag bände med en konservöppnare… och sen hade jag dammsugaren också. Men i efterhand hade jag nog kört med spetsen på ett litet buntband för konservöppnaren var lite vass..
24 november, 2012 kl. 11:01 #250840SimonSTi
DeltagareDu får bända ut dom med något litet typ en nål eller ett litet buntband (låt fantasin flöda) Jag försökte själv få bort så mycket jag kunde, jag bände med en konservöppnare… och sen hade jag dammsugaren också. Men i efterhand hade jag nog kört med spetsen på ett litet buntband för konservöppnaren var lite vass..
Har redan försökt med en riktigt tunn spik och dammsugaren och det går inte så bra…. får ta och testa med ett tunt buntband 🙂 Men det är väl ingen fara att åka runt med lite småsten?
24 november, 2012 kl. 13:46 #250835JohanLofgren
DeltagareKompressor borde ju funka samtidigt som man tar dammsugaren? :p
26 november, 2012 kl. 16:28 #250841SimonSTi
DeltagareIngen som kör med orginal downpipe och 3″?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.