› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Renovera motor
- Detta ämne har 15 svar, 1,744 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2012 kl. 09:12 #29610
Munken
DeltagareVem ska man vända sig om man ska ha bra delar till bra pris?
Vevlager, ramlager, kolvringar, packningar, o.s.vOch tips på hur man ska förhindra vevlager ras är välkommet.
Btw impreza gt -00 EJ20.Tack på förhand Emil
6 december, 2012 kl. 09:57 #251244JohanLofgren
Deltagare6 december, 2012 kl. 13:33 #251243Joakimgabrielsson
DeltagareBilligast är nog realstreetperformance.com. Bra service och grymt snabb leverans. De har paketpriser på kolvar och stakar bla.
6 december, 2012 kl. 17:21 #251237Gystompa
DeltagareKolvar o stakar har jag liggandes.
92 mm som suttit i en 05as Wrx6 december, 2012 kl. 21:58 #251230kamikaze
Deltagarehttp://www.importcarparts.co.uk/parts.asp
När det gäller packningar och vanliga prylar runt omkringhttp://lateralperformance.co.uk/index.php
Om du ska handla kolvar och stakar är detta ett bra ställe8 december, 2012 kl. 23:02 #251239Munken
DeltagareFinns det någon bra svensk återförsäljare man kan vända sig till? Och det är instämplat ej20 i blocket men vilken verition har man om motorn är tillverkad -00? Vad är det för skillnad på kort och långblock?
Många frågor nu;-)
Tacksam för svar MVH Emil8 december, 2012 kl. 23:13 #251231kamikaze
DeltagareFinns säkert svensk försäljare men då blir allting plötsligt mycket dyrare så det är bättre/billigare att köpa från utlandet.
Årsmodell -00 = v6 eller MY-00 (står för Modell Year)
Shortblock = Block med innehållLongblock = Block med innehåll + toppar
När jag och brorsan rasade våran motor tog vi kontakt med denna firman i England
http://www.enginetuner.co.uk/Dom har väldigt god erfarenhet av Subaru och bygger gärna en motor enligt dina önskemål
9 december, 2012 kl. 10:26 #251238Gystompa
DeltagareFinns det någon bra svensk återförsäljare man kan vända sig till? Och det är instämplat ej20 i blocket men vilken verition har man om motorn är tillverkad -00? Vad är det för skillnad på kort och långblock?
Många frågor nu;-)
Tacksam för svar MVH EmilSvensk firma = Ultramotor
Vad har du för vision? Ska den återställas till org skick pga nåt motorras eller ska du i med värre kolvar o stakar?
Det kommer dra iväg rätt rejält om du lämnar till svensk firma så du vet 🙂
9 december, 2012 kl. 15:26 #251232Turbovin
DeltagareVad brukar man få ge för att borra ett boxerblock här hemma i Sverige? Är väl inte speciellt många som kan göra ett boxer-block ens? En polares block lyckades ju nån lokal firma bröta i med maskinen på fel ställe vill jag minnas. Var väl visserligen på en yta som inte gjorde nåt men.
9 december, 2012 kl. 18:14 #251240Munken
DeltagareMålet är väll att få isär motorn och kolla vad som gått sönder. Byta ut det som är trasigt och förhindra att det inträffar igen. Målet är att motorn ska palla att köras med på bredden utan att gå sönder.
Det konstiga är att oljenivån va perfekt hela kvällen och inte ett blink på oljetrycks lampan. Oljan va nybytt och samma som ägaren innan använt (castrol magnatech 5w40)
9 december, 2012 kl. 18:45 #251233Turbovin
DeltagareFör mycket donuts eller hård körning i kurvor med bra däck ger ju oil och fuel surge så det tror jag är en stor orsak till dessa ras. Är helt övertygad om att det var det i mitt fall iaf. Syntes ju på bredbandslambdan att bilen gick magert när man gjorde donuts (hade inte bredbandslambda från början).
9 december, 2012 kl. 19:09 #251241Munken
DeltagareKlart som fan det gick brett!!! första snön vettu;-) måste ju testa vad bilen går för och nu fick jag svaret… Tycker ändå att den ska varna när den inte får olja
9 december, 2012 kl. 20:13 #251234Turbovin
DeltagareTror inte det skär för att man leker en gång, men kör man så ofta så får man räkna med att det sliter.
10 december, 2012 kl. 11:21 #251242Gyver
DeltagareOriginal oljetrycksgivaren är en sorglig historia, varnar alldeles för sent. Går att byta till en som ger signal vid lägre tryck, vet dock inte om det kräver om-mappning.
10 december, 2012 kl. 18:32 #251235Fricke.w
DeltagareOriginal oljetrycksgivaren är en sorglig historia, varnar alldeles för sent. Går att byta till en som ger signal vid lägre tryck, vet dock inte om det kräver om-mappning.
He he, har för mig att den varnar under 0,4bar vilket är helt galet 🙂
För sent för länge sen då, om man har lite snur på grejerna. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.