- Detta ämne har 4 svar, 1,209 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Durasell.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2012 kl. 22:47 #29648DurasellDeltagare
Hej alla glada.
Betalade medlemsavgiften häromdagen och tänkte utnyttja den omedelbart 🙂Jo ja har en 2008 STI och tänkte beställa från USA (om ingen kan fixa bra priser i sverige).
Det gäller komplett avgas, uppipe, downpipe, cat back och kanske Killer B 4-1 grenrör…
Och som rubriken lyder då så råder frågan vad skiljer mellan JDM och USDM, spelar det någon roll om jag köper ett komplett system eller uppstår det bara problem om man parar ihop JDM med USDM?
Och en liten bifråga, Divorced vs Bellmouth downpipe?
Har kollat runt hur mycket som helst ang detta men inte funnit några bra svar…Tack på förhand för ja vet att ni har kloka svar 🙂
Gött mos nybliven Subba ägare (förutom frugan som ja haft i några år) från Tranås.
14 december, 2012 kl. 10:14 #251509ZlasherDeltagareHallå där. Och välkommen till klubben:). Jag har också en sti 08 med diverse uppgraderingar på.
Angående vad som skiljer modellerna åt är jag lite osäker på. Så lämnar det till någon som vet.
Jag beställde lite saker från usa. Www rallysportdirect.com.Vad som skiljer downpipesen är att bellmouth har stort öppet gap mot turbon. Medan divorced har en liten vägg som skiljer Wastegate öppningen från resterande avgaser. Och skapar smidigare flöde. Påstås ge extra hk & vrid.
Ska du uppgradera till 3″ hela vägen så måste du mappa bilen. Och ska du mappa så skaffa även en bättre soppa pump. Jag använder walbros 255l/h. Med lite moddande så passar den i original burken i tanken.
Just denna modell är känslig för förändringar och kommer gå in i safemode om du inte mappar om den.Edit: vad hade du tänkt dig för catback system? Vill du ha ett som ser ut som original eller bara 2 st 5″ rör ut?
Annars rekommenderar jag Simons catback. Är några inklusive jag som är nöjda med det. Dessutom har du som medlem i klubben rabbat hos dem.
Det passar bolt on och ser ut som orginal. Alltså 4 st pipor ut bak men låter mer än orginal. Samt är 3″.14 december, 2012 kl. 13:53 #251508Fricke.wDeltagareKöper du från usa, är de riktigt bra priser på cobb systemen, dom har bästa ljudet enligt mig i alla fall, om man gillar orginal placeringen av avgaset med dubbla blås. http://www.youtube.com/watch?v=gDcGBTxy8Kg
Annars tycker ju jag att greddy singel avgas är snyggt, på hatchen, men de där är ju en smak sak som man måste bestämma enligt eget tycke 🙂14 december, 2012 kl. 14:58 #251510ZlasherDeltagareHär har du hur det ser ut med endast ett rör ut.
15 december, 2012 kl. 14:01 #251511DurasellDeltagareTack för alla svar och ett varmt välkomnande 🙂
Jo skillnaden rent estetiskt mellan bell och divorced vet jag men ja har hört lite olika om vilken som funkar bäst.
Har även planer på att uppgradera turbon senare och har hört att bellmouth är mest “safe” att köra med pga mappning, boost creep m.m.
Vad gäller själva systemet så kollar jag på Greddy Ti C eller Invidia N1 Race med cobb eller Invidia downpipe beroende på om ja ska köra bell eller divorced.
Känns som att det ska funka bättre med mindre krusiduller på ett avgas rent prestanda mässigt!?Gilar dock invida Q300 också!
http://www.youtube.com/watch?v=qeVwf5XWqDoNu ska ja ut o prova 4X4 lite i snön 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.