SSC Annonser Köpes – Delar Ej20 block

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29736
    KrazyAni
    Deltagare

      Hej, jag måste fåtag i ett ej25 block! Vet någon eller har liggande?

      #252260
      Mumin
      Deltagare

        Står ej20 i rubriken och ej25 i annonsen… Antar att du söker en 2.5 men om inte så har jag ej 205 block liggandes.

        #252261
        Fricke.w
        Deltagare

          Hej, jag måste fåtag i ett ej25 block! Vet någon eller har liggande?

          Var vell du som var ute efter ett rejält sprut?
          Då antar jag att de ska trimmas en del, då är du nog ute efter ett EJ207 om du ska ha 2.0L eller ett EJ257 om du ska ha 2.5L, då du för modligen inte vill köra med ett open deck block, om du ska plocka effekt, ej207 och ej257 är ju sti blocken, som då är = semi closed deck.
          Bara en liten funderare.

          #252266
          KrazyAni
          Deltagare

            Skrev fel från första början, jag söker ett EJ25 eller EJ257 block (kan vara öppet ellerstängt, finns ett sätt som fungerar med öppna.
            ”Subaru Block Support” när du CNC fränser, (ni får läsa mer om de själva)

            Jag ska borra till 2.6 eller 2.7l finns mycket att skriva och säga (mer information kommer)

            Det gjorde jag, men kollade och läste på maxxtunings egna sprut verkar vara riktigt bra, så värt att testa!
            22000kr installerat mappar och klart, inget farligt i mina ögon.

            Söker även en hel del annat roligt
            Intercooler (3,5/4 tum anslutning)
            Och en smal/lång intercooler med 3″ anslutning

            Söker även hur man kan bygga eget grenrör och insug” (hur man mätervakuum/avgas)
            All information hade varit bra eller om ni vet någonsin kan hjälpa med insug

            Mvh Andreas

            #252263
            TomK
            Deltagare

              Det är bättre att stroka till den motor volym du vill ha än att borra.

              #252265
              TypeR
              Deltagare

                Open block will never be as good as closed block that’s why cdb is a different price game

                #252262
                Fricke.w
                Deltagare

                  Skrev fel från första början, jag söker ett EJ25 eller EJ257 block (kan vara öppet ellerstängt, finns ett sätt som fungerar med öppna.
                  ”Subaru Block Support” när du CNC fränser, (ni får läsa mer om de själva)

                  Jag ska borra till 2.6 eller 2.7l finns mycket att skriva och säga (mer information kommer)

                  Det gjorde jag, men kollade och läste på maxxtunings egna sprut verkar vara riktigt bra, så värt att testa!
                  22000kr installerat mappar och klart, inget farligt i mina ögon.

                  Söker även en hel del annat roligt
                  Intercooler (3,5/4 tum anslutning)
                  Och en smal/lång intercooler med 3″ anslutning

                  Söker även hur man kan bygga eget grenrör och insug” (hur man mätervakuum/avgas)
                  All information hade varit bra eller om ni vet någonsin kan hjälpa med insug

                  Mvh Andreas

                  Villken effekt siktar du på?
                  Pecis som tom säger, är de ingen ide att bora ej25 för att plocka volym, bättre med ökad slagläng.
                  För beronde på effekt, så behöver du inte strulla med en cnc fräsning och gördel, orginal cylindrarna har en tendens att sprika på ej25 blocken, när man passerar 500hk cirka, pg att dom är tunn från början och flexar som du hade tänkt lösa i och för sig.
                  Då är de bättre du gör rent hus i blocket från början, och smakar i lösa darton slevs tex, i gen gäld får du ju typ en gördel med på dom lösa cylindrarna, men framför allt bra mycket mer gods i cylinder vägarna 🙂

                  #252267
                  KrazyAni
                  Deltagare

                    Hästar, inget jag nämner men har ett mål som jag verkligen hoppas på!

                    Så ni menar att jag ska köra på 99.0mm och strock 86?

                    Subaru block support, dekolletage jag ändå att göra för att vara säker på att blocket ska klara överladd!
                    http://m.youtube.com/watch?v=8Wcb4t91c14 (hittar inte den videon jag tänkte på, men kolla deras hemsida)

                    Closed block, känner inte redigt för att lägga pengar på de. När folk med ett ej25 block har bänkat på över 600hk med ”SBS”
                    Isåfall känner ni eller vet någon som har en för bättre pris eller som kan beställa från Japan/USA mm

                    #252264
                    TomK
                    Deltagare

                      Hästar, inget jag nämner men har ett mål som jag verkligen hoppas på!

                      Så ni menar att jag ska köra på 99.0mm och strock 86?

                      Subaru block support, dekolletage jag ändå att göra för att vara säker på att blocket ska klara överladd!
                      http://m.youtube.com/watch?v=8Wcb4t91c14 (hittar inte den videon jag tänkte på, men kolla deras hemsida)

                      Closed block, känner inte redigt för att lägga pengar på de. När folk med ett ej25 block har bänkat på över 600hk med ”SBS”
                      Isåfall känner ni eller vet någon som har en för bättre pris eller som kan beställa från Japan/USA mm

                      Jo visst, men du kan bänka 900hk men frågan är bara hur länge det håller.

                      En sak är säkert med Subarus skit motorer är att köra på det som är beprövat det lönar sig i längden. CDB med sleeves är det man ska ha om man vill ha bra med mos. Lämpligen en 2.33L med rätt delar god för ~800hk

                      #252268
                      KrazyAni
                      Deltagare

                        83mm stroke”
                        Kollade bland olika företag i USA igår, hittade ett för 699 dollar, måste vara riktigt bra pris?

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.