Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29748
    Henriklof
    Deltagare

      Duktiga personer ska lyftas fram…

      Har precis hämtat min nyinköpta impreza på JRM. Bytte kamrem, drivremmar, bromsbelägg, avgastempgivare, 15000-mil service, mappade och allt vad som hör därtill.

      En sak jag lärt mig under de olika värv jag ägnat mig åt, är att det bästa sättet att få nya kunder är att ha ett bra rykte. Ett bra rykte får man av att folk pratar i positiva termer om ens bolag eller produkt. Att få folk att prata positivt om ens bolag eller produkt lyckas man med genom att faktiskt ha ett bra bolag och bra produkt.

      JRM prickar in allt det där. Vilka hjältar! Jag är inte det minsta förvånad över att det går bra för dem.

      JoCCe och Jimmy är grymt bra personer. Kunniga som tusan, trevliga som få, hjälpsamma, vettiga, ärliga, raka och helt klart prisvärda. Det är uppenbart att de är entusiaster som är mer intresserade av att deras kunder blir nöjda, än att få kunderna att beställa så mycket som möjligt. Det är så man bygger lojalitet och förtroende. Awesome, helt enkelt.

      Så, kort och gott; JRM rekommenderas STARKT!! Jag kan knappt tänka mig att det finns något alternativt till dem. Oavsett var man bor i vårt avlånga land…

      Och om JoCCe eller Jimmy läser detta: Tack som tusan! Jag är sjukligt nöjd!

      //Henrik

      #252360
      Gystompa
      Deltagare

        Du får gärna utveckla över vad det är som gör att du är så nöjd 🙂 Skruvade dom dit alla skruvar igen och tippade i rätt olja?
        Eller fick du 40 hästar till i kärran jämfört med vad som var sagt sen tidigare 😉

        #252383
        Henriklof
        Deltagare

          Det gör jag så gärna.

          Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):

          1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
          2. Jag fick svar på alla mina frågor
          3. Jag blev väldigt bra bemött
          4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
          5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
          6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
          7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
          8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
          9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
          10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.

          #252361
          Gystompa
          Deltagare

            Det gör jag så gärna.

            Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):

            1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
            2. Jag fick svar på alla mina frågor
            3. Jag blev väldigt bra bemött
            4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
            5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
            6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
            7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
            8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
            9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
            10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.

            Låter lovande 😉

            #252384
            Henriklof
            Deltagare

              Håller helt med.

              #252367
              kleinis
              Deltagare

                får man fråga vad en service kostar hos dom ? även kamremsbyte skulle vara kul att veta 🙂

                Som du säger många har lätt för att prata dåligt om företag och glömmer lätt att skriva det positiva !

                #252385
                Henriklof
                Deltagare

                  Först och främst: Håller helt med. Bra firmor måste lyftas fram i ljuset.

                  De kommer skräddarsy din service till exakt det du behöver/vill ha.

                  Jag vill ogärna prata priser. Det bästa är att du ringer dem och frågar, men jag ringde runt en hel del till andra verkstäder, och JRM var klart billigast.

                  Och sen kan man ju lägga till känslan av att veta att det är kunniga Subaruentusiaster som gör jobbet, istället för en generalist.

                  #252351
                  andreaswrx
                  Deltagare

                    Bra firma går diskutera, 360 hk i deras bänk, dagen efter med samma temp fast annan bänk var det 305 hk,

                    dom har väl renoverat någon 08 sti som rassat två gånger till efter det….går nog diskutera det…

                    #252386
                    Henriklof
                    Deltagare

                      Det finns nog många anledningar till att resultaten i bänk varierar. Kanske var den andra som var fel?

                      Men det är inte mitt område att försvara allt de gjort. Oavsett om nån bil rasat eller ej, så är jag sjukt nöjd med det de hjälpt mig med.

                      #252359
                      Jocke.T
                      Deltagare

                        Det gör jag så gärna.

                        Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):

                        1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
                        2. Jag fick svar på alla mina frågor
                        3. Jag blev väldigt bra bemött
                        4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
                        5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
                        6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
                        7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
                        8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
                        9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
                        10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.

                        Jag hade inne min Subba på mappning i somras och jag upplevde precis samma saker som dig!
                        Väldigt trevliga! (trots att jag ställde mycket frågor) :p

                        #252368
                        kleinis
                        Deltagare

                          Först och främst: Håller helt med. Bra firmor måste lyftas fram i ljuset.

                          De kommer skräddarsy din service till exakt det du behöver/vill ha.

                          Jag vill ogärna prata priser. Det bästa är att du ringer dem och frågar, men jag ringde runt en hel del till andra verkstäder, och JRM var klart billigast.

                          Och sen kan man ju lägga till känslan av att veta att det är kunniga Subaruentusiaster som gör jobbet, istället för en generalist.

                          precis hade kolla med subaru i linköping de ville ha 7 tusen (arbetskostnad) för kamremsbyte, tycker det är sjukt vilka priser dom kan sätta för att göra ett jobb jag gjorde på ca 6 tim totalt (då läste jag och var extra noga så allt blev rätt) en lön på ca 1000 kr i timman är inte dåligt 😉

                          #252379
                          Forren
                          Deltagare

                            Jag är också missnöjd me dom!

                            #252355
                            matte555
                            Deltagare

                              man kan ju inte bara skriva att man är missnöjd utan en förklaring….

                              #252376
                              Joakimgabrielsson
                              Deltagare

                                Tror det är svårt att slå PBZ i trevlighet dock. har Bla fått köpa saker på inköpspris bara för att vi snackade brudar ett tag. kommer mappa bilen där i vår helt klart. de har ju mappat TomKs impreza bla. Jag servade min bil hemma med agip racing, k&n filter och magnetisk plugg för totalt 350kr. Kommer jag göra ofta:)

                                #252380
                                Forren
                                Deltagare

                                  Jag är också missnöjd me dom!

                                  dom försökte mappa min bil som har ett link sprut men dom förstod inte hur det funka så dom fuska mappa ihop den, så när bilen gick på tomgång mer än 30 sec så fyllde jag grenröret och upp i motorn i bensin så den dog!

                                  nöjd ?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.