› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vilken sorts spridare
- Detta ämne har 33 svar, 3,346 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
Spooowiiie.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2013 kl. 18:44 #29820
Spooowiiie
DeltagareTjena har en sti 2003 blobeye ej207 heter motorn enligt plattan som sitter i motorutrymmet. Min fråga är har jag topp eller sidomatade spridare på den? Tanken är att jag ska köra den på e85 så skulle ju behöva byta till större spridare. Tack i förhand mvh Alex
14 januari, 2013 kl. 19:25 #252967Timzzon
DeltagareTopp 🙂
14 januari, 2013 kl. 20:24 #252983Spooowiiie
DeltagareKanon tack, tror du de räcker med 1000cc spridare eller man bör ha större till E85?
14 januari, 2013 kl. 20:34 #252971TomK
DeltagareKanon tack, tror du de räcker med 1000cc spridare eller man bör ha större till E85?
Beror på hur mycket effekt du ska plocka ur.
14 januari, 2013 kl. 20:53 #252984Spooowiiie
DeltagareTanken är väll till en 400 på hjulen, men frågan är om original motor klarar de, för tror inte dem har bytar något i motorn tidigare, sen ska jag ha på en större turbo,
14 januari, 2013 kl. 21:02 #252972TomK
DeltagareTanken är väll till en 400 på hjulen, men frågan är om original motor klarar de, för tror inte dem har bytar något i motorn tidigare, sen ska jag ha på en större turbo,
Ja jag bromsade 400,7 på naven med 1000cc spridare så visst räcker det.
Finns flera som kört med dom effekterna på orginal newage EJ207 botten. Visst håller det, frågan är bara hur länge?Vad har du tänkt dig för turbo?
14 januari, 2013 kl. 21:06 #252985Spooowiiie
DeltagareJa jag bromsade 400,7 på naven med 1000cc spridare så visst räcker det.
Finns flera som kört med dom effekterna på orginal newage EJ207 botten. Visst håller det, frågan är bara hur länge?Vad har du tänkt dig för turbo?
En garret gt3071 tror jag den heter, jo man vill ju ändå vara på den säkra sidan att de ska hålla,
14 januari, 2013 kl. 21:09 #252973TomK
DeltagareEn garret gt3071 tror jag den heter, jo man vill ju ändå vara på den säkra sidan att de ska hålla,
Det är en fin turbo som kommer leva upp till dina mål.
14 januari, 2013 kl. 21:14 #252986Spooowiiie
DeltagareDet är en fin turbo som kommer leva upp till dina mål.
Ja jag har bara hört gott om garret, satt och kolla lite klipp på youtube och dem verkar ha ganska snabb spolup med dem på e85,
Var köpte du dina spridare om man får fråga?14 januari, 2013 kl. 21:39 #252974TomK
DeltagareJa jag har bara hört gott om garret, satt och kolla lite klipp på youtube och dem verkar ha ganska snabb spolup med dem på e85,
Var köpte du dina spridare om man får fråga?Köpte mina beg. (Skickades på rengöring och flödes test – mycket viktigt!)
Skulle jag köpa spridare idag så skulle det bli ID1000.14 januari, 2013 kl. 21:51 #252987Spooowiiie
DeltagareKöpte mina beg. (Skickades på rengöring och flödes test – mycket viktigt!)
Skulle jag köpa spridare idag så skulle det bli ID1000.Är det hög ohm eller låg ohm man ska köpa? Tack för tipset ska kolla upp dem spridarna.
15 januari, 2013 kl. 16:56 #252968Fricke.w
DeltagareVad kör du med för sprut?
Kör du orginal ecu med ecutek, eller nå eftermarknads.15 januari, 2013 kl. 18:04 #252988Spooowiiie
DeltagareVad kör du med för sprut?
Kör du orginal ecu med ecutek, eller nå eftermarknads.Jag kör med original ECU med ecutek, men prata med jrm idag och dem ville jag skulle köra på g4, men borde inte gå bra med ecutek?
15 januari, 2013 kl. 21:10 #252969Fricke.w
DeltagareDe går bra med ecutek, men jrm känner sig inte bekväm med att köra stora effekt uttag på ecutek, så ska du mappa hos dom, bör du nog lyssna på deras råd, och köra link G4.
Men hittar du någon som känner att dom bemästrar att plocka lite värre effekter på ecutek, kanske Pär i trollhättan eller pbz ? så bör du försöka få en 3bar mapcensor från omni in mappad i sprutet, alternativt köra en boost kontroler, typ apexi avcr eller hks dito, då orginal bara läser till 1,6bar, laddar du mer än de så kan inte ecu hålla kol på allt som händer, och de är ju lite dumt.
Sen om du ska köra orginal ecu rekomenderar jag dig att köpa spridare i från deatschwerks, då dom verkar vara dom som lirar bäst med ecutek, och är lätast att få till bra som de verkar.16 januari, 2013 kl. 06:00 #252989Spooowiiie
DeltagareDe går bra med ecutek, men jrm känner sig inte bekväm med att köra stora effekt uttag på ecutek, så ska du mappa hos dom, bör du nog lyssna på deras råd, och köra link G4.
Men hittar du någon som känner att dom bemästrar att plocka lite värre effekter på ecutek, kanske Pär i trollhättan eller pbz ? så bör du försöka få en 3bar mapcensor från omni in mappad i sprutet, alternativt köra en boost kontroler, typ apexi avcr eller hks dito, då orginal bara läser till 1,6bar, laddar du mer än de så kan inte ecu hålla kol på allt som händer, och de är ju lite dumt.
Sen om du ska köra orginal ecu rekomenderar jag dig att köpa spridare i från deatschwerks, då dom verkar vara dom som lirar bäst med ecutek, och är lätast att få till bra som de verkar.Jag tror kanske man ska överväga om att byta till g4, men tror jag kommer åka någon annan stans än till jrm då för dem skulle ha 14 gör sprutet och 30 för de ska installera och mappa, så de blir att ringa runt idag. Och kolla priser.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.