SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtryck 0.6 imprez gt. Varför??

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29919
    Kenny
    Deltagare

      Känns lite som fel på fel kommer. Min bill vill bara ladda 0.6. Ska väll ladda 0.9?
      Provade koppla förbi magnetventilen men vart ingen skillnad. Har ny lmm.
      Den ligger stadigt på 0.6 oavsett växel.
      Nån som ha haft samma problem som kan tänkas veta vad det kan vara??

      #253615
      dragster
      Deltagare

        Läcka på någon turboslang kanske, den som sitter under IC´n i plast är ett hett tips om det är orginal prylar det gäller.

        #253625
        Kenny
        Deltagare

          Ja det är orig. Hade ner icn häromdan och kollade lite men självklart kollade jag inte plastslangen:(
          Får väll ta ner igen och kolla om jag ser npn spricka eller nåt sånt på den.

          #253626
          Kenny
          Deltagare

            Provade dra bort vaccum slangen till wastegaten och då ladda det på men fuelcuten gick inte i. Ska inte den gå i vid 1, 2bar? Den fortsatte bara att ladda. Om jag har nån läcka nånstans borde inte trycket bli lite mer svajigt då? För nu är det verkligen spik 0.6 hela tiden.
            Om jag kopplar förbi magnetventilen borde den inte ladda 0.9 då?
            Eller måste bilen känna av motståndet från den korrekt för att det ska ladda normalt?
            Tänkte om den kanske är trasig??

            #253616
            Fricke.w
            Deltagare

              Du har ingen fel kod som ligger då, så den är försat i limp home mode nu?
              Låter ju lite så om du har ladd på 0.6

              #253627
              Kenny
              Deltagare

                Har inte kollat felkoder än. Kan ju hoppas att det bara är nån skit grej.Om det är det går det inte att ta bort minuspolen en stund då så bilen nollställs?

                #253617
                Fricke.w
                Deltagare

                  Ja du kan ju pröva i alla fall?
                  Men annars lär du nog behöva radera fel koden.

                  #253620
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93672

                    Blåryker, drar olja och dåligt med laddtryck… Turbon slut?

                    #253628
                    Kenny
                    Deltagare

                      Bredvid magnetventilen och mappsensor sitter det nå givare som det går in 2 slangar i drog ut dom då laddade bilen 0.7-0.75.. vad är det för givare??

                      Turbo är nog inte dålig inge olja i tryckrör eller liknande. Sen tycker jag laddet alltid ligger spik 0.6 svajar aldrig. Så tror mer på det fricke säger att den gått in i safe mode.
                      Och om turbon var slut borde det väll inte synas förbränd olja på tändstiften?

                      #253629
                      Kenny
                      Deltagare

                        Gjorde en felsökning med data hade inga felkoder.. så vad fan ska man kolla nu då?

                        #253618
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Bara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.

                          #253621
                          kleinis
                          Deltagare

                            Bara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.

                            en fråga, om nu bilen kan ladda på över 1,2 bar med wastgate slangen ur dragen så borde väll inte lmm strula ?
                            för annars har jag kommit på hur jag ska ta mig hem varje gång den där lilla rackaren går sönder 😉

                            #253622
                            kleinis
                            Deltagare

                              var den så när du köpte den ? och vad är det för årsmodell ? har du prövat att logga eller kolla sensorer i typ Romrider vid körning ?

                              jag var med om att en vakumslang sprack precis vid ett t kors och fortfarande satt kvar, vi stod o kolla o leta hur länge som helst innan vi hitta den.
                              då ladda mig bara 0.6 också

                              #253630
                              Kenny
                              Deltagare

                                Bara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.

                                Lmm är ny:) köpte den för bara för en vecka sen

                                #253631
                                Kenny
                                Deltagare

                                  var den så när du köpte den ? och vad är det för årsmodell ? har du prövat att logga eller kolla sensorer i typ Romrider vid körning ?

                                  jag var med om att en vakumslang sprack precis vid ett t kors och fortfarande satt kvar, vi stod o kolla o leta hur länge som helst innan vi hitta den.
                                  då ladda mig bara 0.6 också

                                  Vet inte men antar det. Jag satte dit en laddtrycksmätare några dar efter jag köpte den. Jag har kollat slangar som fan men inte hittat nåt fel. Men man kan ju ha missat.
                                  Kopplade ju ur vaccum ventilen å då ladda den 0.7-0.75. Kanske d3n som gett upp? Tänkte prova köpa en från skroten o se om det blir nån skillnad.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.