› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtryck 0.6 imprez gt. Varför??
- Detta ämne har 17 svar, 1,385 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
kleinis.
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2013 kl. 16:59 #29919
Kenny
DeltagareKänns lite som fel på fel kommer. Min bill vill bara ladda 0.6. Ska väll ladda 0.9?
Provade koppla förbi magnetventilen men vart ingen skillnad. Har ny lmm.
Den ligger stadigt på 0.6 oavsett växel.
Nån som ha haft samma problem som kan tänkas veta vad det kan vara??5 februari, 2013 kl. 18:26 #253615dragster
DeltagareLäcka på någon turboslang kanske, den som sitter under IC´n i plast är ett hett tips om det är orginal prylar det gäller.
5 februari, 2013 kl. 18:38 #253625Kenny
DeltagareJa det är orig. Hade ner icn häromdan och kollade lite men självklart kollade jag inte plastslangen:(
Får väll ta ner igen och kolla om jag ser npn spricka eller nåt sånt på den.5 februari, 2013 kl. 21:10 #253626Kenny
DeltagareProvade dra bort vaccum slangen till wastegaten och då ladda det på men fuelcuten gick inte i. Ska inte den gå i vid 1, 2bar? Den fortsatte bara att ladda. Om jag har nån läcka nånstans borde inte trycket bli lite mer svajigt då? För nu är det verkligen spik 0.6 hela tiden.
Om jag kopplar förbi magnetventilen borde den inte ladda 0.9 då?
Eller måste bilen känna av motståndet från den korrekt för att det ska ladda normalt?
Tänkte om den kanske är trasig??6 februari, 2013 kl. 17:01 #253616Fricke.w
DeltagareDu har ingen fel kod som ligger då, så den är försat i limp home mode nu?
Låter ju lite så om du har ladd på 0.66 februari, 2013 kl. 20:27 #253627Kenny
DeltagareHar inte kollat felkoder än. Kan ju hoppas att det bara är nån skit grej.Om det är det går det inte att ta bort minuspolen en stund då så bilen nollställs?
7 februari, 2013 kl. 10:39 #253617Fricke.w
DeltagareJa du kan ju pröva i alla fall?
Men annars lär du nog behöva radera fel koden.7 februari, 2013 kl. 12:19 #253620Patrick P931
Deltagarehttp://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93672
Blåryker, drar olja och dåligt med laddtryck… Turbon slut?
7 februari, 2013 kl. 13:10 #253628Kenny
DeltagareBredvid magnetventilen och mappsensor sitter det nå givare som det går in 2 slangar i drog ut dom då laddade bilen 0.7-0.75.. vad är det för givare??
Turbo är nog inte dålig inge olja i tryckrör eller liknande. Sen tycker jag laddet alltid ligger spik 0.6 svajar aldrig. Så tror mer på det fricke säger att den gått in i safe mode.
Och om turbon var slut borde det väll inte synas förbränd olja på tändstiften?7 februari, 2013 kl. 18:50 #253629Kenny
DeltagareGjorde en felsökning med data hade inga felkoder.. så vad fan ska man kolla nu då?
7 februari, 2013 kl. 21:17 #253618Fricke.w
DeltagareBara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.
7 februari, 2013 kl. 22:11 #253621kleinis
DeltagareBara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.
en fråga, om nu bilen kan ladda på över 1,2 bar med wastgate slangen ur dragen så borde väll inte lmm strula ?
för annars har jag kommit på hur jag ska ta mig hem varje gång den där lilla rackaren går sönder 😉7 februari, 2013 kl. 22:17 #253622kleinis
Deltagarevar den så när du köpte den ? och vad är det för årsmodell ? har du prövat att logga eller kolla sensorer i typ Romrider vid körning ?
jag var med om att en vakumslang sprack precis vid ett t kors och fortfarande satt kvar, vi stod o kolla o leta hur länge som helst innan vi hitta den.
då ladda mig bara 0.6 också7 februari, 2013 kl. 22:20 #253630Kenny
DeltagareBara ett tips, de är inte alltid du får en fel kod när lmm kasstar in hand duken, har varit med om de 2 gånger, och då laddar bilen dåligt.
Lmm är ny:) köpte den för bara för en vecka sen
7 februari, 2013 kl. 22:23 #253631Kenny
Deltagarevar den så när du köpte den ? och vad är det för årsmodell ? har du prövat att logga eller kolla sensorer i typ Romrider vid körning ?
jag var med om att en vakumslang sprack precis vid ett t kors och fortfarande satt kvar, vi stod o kolla o leta hur länge som helst innan vi hitta den.
då ladda mig bara 0.6 ocksåVet inte men antar det. Jag satte dit en laddtrycksmätare några dar efter jag köpte den. Jag har kollat slangar som fan men inte hittat nåt fel. Men man kan ju ha missat.
Kopplade ju ur vaccum ventilen å då ladda den 0.7-0.75. Kanske d3n som gett upp? Tänkte prova köpa en från skroten o se om det blir nån skillnad. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.