› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Oljetrycks givare?
- Detta ämne har 22 svar, 1,759 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
FiddeFuling.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2013 kl. 22:57 #29977
BrOtTaRe
DeltagareTjenare. Har tänkt att koppla in en oljetrycks mätare i bilen nu. Men har inte riktigt kommit fram till vart jag ska sätta givaren?:confused:
Samt någon som har något bra tips på hur man gömmer kablar+slangar snyggt när man har mätarkonsollen mitt på instrumentpanelen?(ovanför mitten ventilationen vill säga):rolleyes:
19 februari, 2013 kl. 04:21 #253982Christian S
Deltagaresmidigast och lättast är att ta bort orginal och sätta den där istället, orginal sitter under generatorn typ, tittar du ner imellan generatorn och insuget så ser du den.
20 februari, 2013 kl. 03:14 #253999BrOtTaRe
DeltagareTack för den förklaringen:) Något bra tips på hur man kan dra sladdar och slang till mätare som sitter monterat mitt på instrument brädan? Helst utan att behöva operera överdrivet mycket:)
20 februari, 2013 kl. 05:07 #253991Tobben
Deltagarejag drog alla mina kablar och slang som ska in i bilen genom torpedväggen i hålet för motorvärmaren och gömde dom snyggt i en sk delad skyddsslang (även kallad robotslang) och även kabel för slutsteget gömdes även inne där med, har väl kanske inte hela vägen men följer en bit fram till batteriet nästan, kan ju försöka ta lite bilder om jag kommer ihåg idag om det skulle hjälpa? 🙂
20 februari, 2013 kl. 12:32 #254000BrOtTaRe
Deltagarejag drog alla mina kablar och slang som ska in i bilen genom torpedväggen i hålet för motorvärmaren och gömde dom snyggt i en sk delad skyddsslang (även kallad robotslang) och även kabel för slutsteget gömdes även inne där med, har väl kanske inte hela vägen men följer en bit fram till batteriet nästan, kan ju försöka ta lite bilder om jag kommer ihåg idag om det skulle hjälpa? 🙂
Att få in kablar osv i bilen har jag redan löst genom dragning av strömkabel till slutsteg. Något bra tips på hur man gör inuti bilen för att få det cleant och inga överdrivna operationer i instrumentbrädan?:rolleyes:
20 februari, 2013 kl. 15:29 #253983Christian S
Deltagareatt dra upp kablarna till mittfacket är inga problem då det är öppet dit upp, man behöver bara borra ett hål i botten delen på orginal facket då man även använder den när man har mätarhållaren där.
20 februari, 2013 kl. 16:01 #253992Tobben
Deltagareprecis som Christian skriver så gjorde jag med tog en liten hålsåg i ena hörnet på botten delen. Plus kabel lödde jag på från plusen till cigguttaget och jord från bilstereo kabeln om jag inte minns fel och drog dom upp till mittfacket
21 februari, 2013 kl. 01:13 #254001BrOtTaRe
DeltagareTack för snabba och bra svar:) Ska kika på det nu i helgen:)
19 januari, 2014 kl. 19:41 #253985FiddeFuling
Keymastersmidigast och lättast är att ta bort orginal och sätta den där istället, orginal sitter under generatorn typ, tittar du ner imellan generatorn och insuget så ser du den.
Blir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?
19 januari, 2014 kl. 21:02 #254002adrenalin
DeltagareBlir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?
Finns en hel del som gjort så här och det tycks inte vara någon skillnad 🙂
19 januari, 2014 kl. 21:05 #253984Christian S
DeltagareBlir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?
varför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.
19 januari, 2014 kl. 21:28 #253986FiddeFuling
Keymastervarför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.
Ja det har du ju rätt i.. göttans. Skall själv kasta i en tryck o en temp mätare snart =]
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
19 januari, 2014 kl. 21:34 #253998Igge
Deltagarevarför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.
Exakt, den är väl bara av eller på och har inget med ECUn att göra?
19 januari, 2014 kl. 21:57 #253993Tobben
DeltagareBlir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?
Vad har ecu´n med oljetrycksgivarn att göra? Om du menar att det kommer att lysa i instrumenteringen, så kan man även använda original givaren, iallaf i det kittet jag skaffade http://www.scoobyparts.com/acatalog/LMA_OIL_PRESSURE_T-PIECE.html
19 januari, 2014 kl. 22:03 #253987FiddeFuling
KeymasterHar själv inte kollat vart kablarna till org sensorn tar vägen. Men det är nog som ni säger att de går bara till varnings lampan. Tänkte annars på ”limp home mode” o annat kul som kan triggas utav saknaden utav olika signaler. Kanske dock inte på en gammel impreza =]
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.