› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Subaru Impreza WRX STI PSE-II (577hk)
- Detta ämne har 12 svar, 3,069 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
CosworthSTI.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2013 kl. 13:36 #29985
CosworthSTI
DeltagareTjenare nu var det dags att sälja min otroligt fina och påkostade Subaru då det är dags för andra prioreteringar! Till er som kanske känner till bilen så är detta Frickes gamla bil. Bilen går klockrent i motor och låda, bara vrida på nyckeln och köra! Bilen kommer att levereras med en helt ny HKS GD PRO koppling. Bilen har i nuläget rullat ca 6700 mil. Motor renoverades vid 6000 mil! Kommer vänta ett tag med att lägga ut bilen på blocket då jag ville se om det var någon här intresserad först och främst.
Spec(Motor)
Cosworth 2.5 liters EJ257 Motor, blueprintad av Cosworth från början, nu upp byggd av grabbarna på JRM.
Mappad av JRM-racing till 577,5hk 675nm vid 1,9bar på V-power! Finns 2 olika mappar att tillgå en för max effekt och en med lite mindre pulver då det kan tänkas behövas!ARP bultar i topparna
ARP bultar i botten
Nitrit härdad 79mm STI vev.
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth Kolvringar
Cosworth race Lager i botten och stackar
Cosworth Toppackningar
Cosworth high press och volyme oljepump 20% mer flöde
Cylindrar omfodrade av Ultramotors, nu med kraftigare Darton slevs lösa cylinder foder.
Mirafrästa ventilsäten av ENEM (+1mm både insug&avgas)
Portade toppar samt flödes testade av O.Glad
GSC Race Kammar IN282*/EX282* 11.5mm i lyft
GSC Dual Springs (dubbla ventilfjädrar per ventil)
GSC Titan Retainers
GSC Exhaust Valves +1mm
GSC Intake Valves +1mm
Ventiler injusterade av Ultramotors
Gates Kevlar kamrem
Perrin GT3582R 82 a/r Turbo.
Perrin 2″ rotated up pipe
perrin 3″ down pipe
46mm Precision Wastegate
Perrin Signatures 700hp Series Black FMIC kitt
Perrin 3″ Turbo Inlet Pipe med perrin filter.
Perrin Luftfilter
Power Enterprise 800cc Spridare
HKS Extreme Grenrör
HKS high-power spec R Titanium Avgassystem från catten 3″ rör med 5″
HKS GD PRO koppling
HKS lättare svänghjul
HKS tändstift 8or
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
TGV deletes – borttaget och flödesmatchat
APS dumpventil
APS Fuelrails med stålomspunna ledningar
HKS Bränsletrycks regulator
Sachs Uttrampningslager
Gimmick Motorsports Packnings kitt i Koppar
JRM Special 4l FuelCatchtank
Bosh 044 Soppapump med AN10 stålomspunnenledning & Anslutningar på matningssidan och AN8 stålomspunnenledning & anslutningar på retursidan
Nuke soppafilter
Bränsle: V-Power
Link Styrsystem med ALS och LAUNCH + 5bars mapsensor + lufttempsensor.
Innovate bredbands lambda
JRM mappning av Link Sprutet
JRM remskiva
NBM Hydrauliks Stålomspunna soppaslangar
Mishimoto Racing Termostat för kallare vattentemp (60g)
Mishimoto Vattenkylare i Aluminium
MOTULS Oljor rakt igenom i motor och drivlinaChassi:HKS Hipermax-III Coilovers runt om, med pillow Ball upper mount,
hiper linear piston,
Fjäderkonstant Fram: 10kg (98N)
Fjäderkonstant Bak: 7kg (69N)
Max sänkning fram: 59mm
Max sänkning bak: 63mmWhiteline 24mm krängnings hämmar runt om.
PowerFlex bussningar på lite olika ställen.
3.2 Grader Camber fram.Inovit Asuka RD21 18″ 7,5″
Orginal STI Brembo 4-kolvs ok fram och 2-kolvs bak.
DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPE+ klossar runt om.
EPS Super Blue Racing Olja, stålomspunna bromsslangar.
Drivlina:6vxl låda med DCCD, 65% bak 35% fram i drivning i open mode.
Mekanisk fram diff och lamell diff bak. HKS GD PRO koppling!Som ni ser är detta en otroligt påkostad bil som är en grymt potent gatbil eller när man vill banbil!
Så för er som vill ha en grym bil till sommaren passa på att fynda nu innan jag ändrar mig. Bilen är givietvis besiktad!Pris:215 tusen, kan tänka mig att gå ner lite vid snabb och smidig affär, MVH Andreas. Bilen finns att titta på i göteborg
Kontakt:073344913021 februari, 2013 kl. 14:31 #254046TomK
Deltagare..
21 februari, 2013 kl. 21:55 #254047Gystompa
Deltagareär de bara jag som funderar varför den här bilen byter ägare 2-3 gånger / år? 🙂
den har ju redan vart på blocket i höstas, eller var det av en föregående ägare?
Grundfelet var väl att Bodyshot fick iväg den såpass ”lätt”, sen verkar ju ägarna efteråt tänkt kortsiktigt vid köp för att sen komma på att kärran ska besiktas med.
Varav en av dom har medvetet ( vad jag har hört av Mäki ), enbart haft i åtanke att ”fixa upp den och sälja den besiktad”.
Vilket jag tycker är lite av att blåsa folk. Om det nu stämmer alltsåHar man inte 215 000 löst för att lägga på en ”busbil” som kanske går att besikta så bör man tänka efter lite innan man köper nå dyligt.
Hur grym den nu än är 🙂Men har man stålar så då ere helt klart en potent kärra
22 februari, 2013 kl. 07:18 #254051CosworthSTI
DeltagareAtt bilen bytt ägare ett par gången tror jag bara har med slumpen att göra! Var jag som hade den ute på annons i höstas också då jag fick bilen i inbyte. Bilen kan säljas nybesiktad om det är där problemet ligger. Tycker du att 215 är mycket ha då i åtanke vad en orignial kostar i detta skicket sen är det bara att börja räkna! Alla pengar ska man inte ha igen som man lägger ut på en bil men lite ska man allt få tillbaka! Sen står det ju också billigare vid snabb affärd—0.o—b
22 februari, 2013 kl. 18:31 #254048Gystompa
Deltagarenja, tror du missuppfatta mig lite vad det gällde priset 🙂
215000 är säkert ett helt ok pris, spec med tanke på hur mycke som e utlagt på den, dock så bör man ju ha i åtanke att bilen kanske går att besikta.. och kanske inte 🙂
i övrigt hoppas jag att nästa ägare tänker behålla kärran lite längre 🙂 LIte onödigt o lorta ner ägarbeviset om man ändå enbart haft i syfte att sälja bilen hela tiden.
15 mars, 2013 kl. 13:20 #254052CosworthSTI
DeltagareSänker priset till 205,000 billigare vid snabb affär!
16 mars, 2013 kl. 20:56 #254044Fricke.w
Deltagareär de bara jag som funderar varför den här bilen byter ägare 2-3 gånger / år? 🙂
den har ju redan vart på blocket i höstas, eller var det av en föregående ägare?
Grundfelet var väl att Bodyshot fick iväg den såpass ”lätt”, sen verkar ju ägarna efteråt tänkt kortsiktigt vid köp för att sen komma på att kärran ska besiktas med.
Varav en av dom har medvetet ( vad jag har hört av Mäki ), enbart haft i åtanke att ”fixa upp den och sälja den besiktad”.
Vilket jag tycker är lite av att blåsa folk. Om det nu stämmer alltsåHar man inte 215 000 löst för att lägga på en ”busbil” som kanske går att besikta så bör man tänka efter lite innan man köper nå dyligt.
Hur grym den nu än är 🙂Men har man stålar så då ere helt klart en potent kärra
Body shot sålde den alldeles för billigt!!! från början, var ingen dålig pris dump han gjore på den bilen under en 2veckors period, och de var vell där ribban hamnade på bilen efter de.
Sen om du syftar på att de skulle vara jag? Som hade som tanke att besiktiga bilen och tjäna pengar på den, så är inte de saningen alls,
Jag bytte åt mig bilen, och hade som syfte med den bilen, att äga en dröm :), samt allmän upp fräschning och ta vid där projektet inte riktigt hade slut förts. och få den besiktigad och bara kunna åka i väg i sommar kvällarna och bara njuta av en grym bil, och de gjorde jag verkligen, la ut en hel del pengar på den bilen ur egen fika, och kan vell inte på stå att jag tjänade pengar på den, snarare förlorade pengar, som alltid när de gäller nya bilar.
Sen visste vell jag från början, att jag skulle bli tvungen att sälja den, men som jag sa, de var ju verkligen e dröm bil som jag väldigt gärna ville ägga 🙂 och jag visste exakt hur jag ville att den bilen skulle se ut när jag fick den i mina händer, och de tycker då jag att jag lyckades med, och bilen fick de utseende den förtjänade från början.
Bara min historia av mit ägande av den underbara bilen 🙂16 mars, 2013 kl. 23:18 #254043rigdab
DeltagareBody shot sålde den alldeles för billigt!!! från början, var ingen dålig pris dump han gjore på den bilen under en 2veckors period, och de var vell där ribban hamnade på bilen efter de.
Sen om du syftar på att de skulle vara jag? Som hade som tanke att besiktiga bilen och tjäna pengar på den, så är inte de saningen alls,
Jag bytte åt mig bilen, och hade som syfte med den bilen, att äga en dröm :), samt allmän upp fräschning och ta vid där projektet inte riktigt hade slut förts. och få den besiktigad och bara kunna åka i väg i sommar kvällarna och bara njuta av en grym bil, och de gjorde jag verkligen, la ut en hel del pengar på den bilen ur egen fika, och kan vell inte på stå att jag tjänade pengar på den, snarare förlorade pengar, som alltid när de gäller nya bilar.
Sen visste vell jag från början, att jag skulle bli tvungen att sälja den, men som jag sa, de var ju verkligen e dröm bil som jag väldigt gärna ville ägga 🙂 och jag visste exakt hur jag ville att den bilen skulle se ut när jag fick den i mina händer, och de tycker då jag att jag lyckades med, och bilen fick de utseende den förtjänade från början.
Bara min historia av mit ägande av den underbara bilen :)[/QU
bilen
Fricke, du skötte om bilen mycket bra, tyvärr finns det alltid personer om som av någon inte klara av att hantera känslorna(vissa kommentarer på forumet).Själv kan jag tänka mig att köpa denna bil igen, men tyvärr står husrenovering högst på listan numera.
Men till rätt pris så kanske……..
17 mars, 2013 kl. 12:03 #254045Fricke.w
DeltagareSäger de samma rigdab, hade man dom pengarna bara liggandes och drällde, hade den gärna fått varit kvar i garaget 🙂
19 mars, 2013 kl. 10:13 #254050Patrick P931
DeltagareNi som har haft denna bil, är den ”vardagsduglig”? Går det att köra den till och från jobbet? Går det att köra den stadskörning (Stockholms innerstad), kö-körning? Långkörning?
På en skala från 0-100, hur svårbesiktigad tror ni bilen är?
Mitt behov av stort bagageutrymme (=Forester) är mindre nu då vi inte längre har dubbelbarnvagn. 😉
19 mars, 2013 kl. 12:07 #254042Impreza112
DeltagareTjena Patrik, jag har inte ägt denna bil och ska inte döma.
Men har haft 2st liknande byggen/har. Dock något högre effekt. Mitt personliga tips varsagsbil blankt nej:-) tyvärr.
Alldeles fel enligt mig kör skälv med 400hk på min gatbil som går till jobb och det är driftsäkert Max runt 450 enligt mig. Dessa effekter till vardags sliter för mycket, visst en turbo maskin går lågkomp så på låg last ska de inte slita så mycket, men ta de med en nypa salt. Hobbybil helrätt. Trevlig bil för övrigt.
Mvh/Christian19 mars, 2013 kl. 21:53 #254049Gystompa
DeltagareBody shot sålde den alldeles för billigt!!! från början, var ingen dålig pris dump han gjore på den bilen under en 2veckors period, och de var vell där ribban hamnade på bilen efter de.
Sen om du syftar på att de skulle vara jag? Som hade som tanke att besiktiga bilen och tjäna pengar på den, så är inte de saningen alls,
Jag bytte åt mig bilen, och hade som syfte med den bilen, att äga en dröm :), samt allmän upp fräschning och ta vid där projektet inte riktigt hade slut förts. och få den besiktigad och bara kunna åka i väg i sommar kvällarna och bara njuta av en grym bil, och de gjorde jag verkligen, la ut en hel del pengar på den bilen ur egen fika, och kan vell inte på stå att jag tjänade pengar på den, snarare förlorade pengar, som alltid när de gäller nya bilar.
Sen visste vell jag från början, att jag skulle bli tvungen att sälja den, men som jag sa, de var ju verkligen e dröm bil som jag väldigt gärna ville ägga 🙂 och jag visste exakt hur jag ville att den bilen skulle se ut när jag fick den i mina händer, och de tycker då jag att jag lyckades med, och bilen fick de utseende den förtjänade från början.
Bara min historia av mit ägande av den underbara bilen 🙂Som jag sa fricke så var det via rykte av Mäki, dock dina egna ord enligt han 😉
Jag själv tycker bara det känns rätt oseriöst. Följer inte direkt min norm hur man ska bete sig när man ska måna om märket Subaru och hur jag ser på ett genuint intresse av sin bil.
Du försökte väl till o med kränga bilen i Norge? Vill minnas du skapa nån tråd som handla om besiktningen och hur dom skulle läsa av koder i Link sprutet i bilen.
Sen så har jag för mig du skulle sälja din 1:a bil pga nåt husköp och du inte hade råd att ha kvar kärran.. sen bytte du åt dig den här cosworth bilen, och sen nu har du nån mitsu i 200 tusen kronorsklassen.. vann du på lotto eller var det bara ”försäljarsnack” från första början? 😉
Kanske låter lite bitter men bilskojare är inget jag gillar, om det nu stämmer alltså 😉
Inte min mening att försöka sätta käppar i hjulet för en försäljning. Bilen är säkert riktigt potent.
Men hoppas att nästa person behåller kärran en längre stund. 🙂
Lycka till
26 mars, 2013 kl. 18:11 #254053CosworthSTI
DeltagareBilen blev besiktad idag! (Utan anmärkning;) höhö) Så alla ni som varit oroliga för besiktningen kan sova gott om natten nu. Nu när både jag och fricke besiktat bilen kan ”ni” kanske förstå att bilar som är vassa går fortfarande att besikta om dom är snyggt och bra byggda, eller var det kanske bara tur denna gången också? Tråd kan låsas då bilen är såld!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.