Åker en GT-00 med följande gjort:
3″ hela vägen utan kisse
Öppet filter
Walbro pump
HKS fmic
Vf23 hybrid 304
Kallare stift 7:or
ECUTEC 3
Det jag undrar är om man kan göra nåt som får laddtrycket att hålla i sig längre? Idag så peakar det på ca:1.4bar vilket är mycket trevligt:7 men sjunker sedan ganska snabbt till 1-1.1bar. Turbon kanske inte orkar mer vad vet jag kanske är spridarna som sätter stopp, nån som har några tips?
Det kan vara flera saker, högst troligen har JRM valt att ta ned laddtrycket på toppen för att spara på bitarna.
Men annars är det saker som flöde, avgasmottryck, vilken klocka man har till wastegaten, förspänning på stången till klockan, och hur mycket luft motorn vill ha som avgör om en turbo kan hålla trycket uppe.
/J
Författare
Inlägg
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.