Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30303
    B5254T4
    Deltagare

      Har en Forester XT -06 under uppgradering och lurar på större turboagg som passar bolt on.
      Brukar ju bygga om det mesta och har inga problem med det egentligen men nu ska det vara enkelt då energin måste gå till annat.

      Söker nåt som fixar 350-400hk.

      Är STI-aggen twin entry och kräver andra grenrör?

      Bilen i fråga: http://www.garaget.org/?car=324603

      Mycket tacksam för hjälp då jag är ny på Subaru. 🙂

      #255831
      TomK
      Deltagare

        Kolla in Scoobyclinics billet serie.
        Dom har vad du söker.

        #255829
        Christian S
        Deltagare

          Är STI-aggen twin entry och kräver andra grenrör?

          nä, en vanlig STI har inte det men det finns ju några special varianter på STI där vissa av dom har det.

          Söker nåt som fixar 350-400hk.

          då borde en SC38 ifrån scooby clinic passa utmärkt, jag kör med en sån och den funkar kanon.

          #255835
          B5254T4
          Deltagare

            Tack för svaren! Kollade på ett agg som används inom rally och det var twin entry, bara antog att var standard på STI.:)

            Inga originalagg värda att satsa på då? Turbon från STI Racing?

            #255828
            Mumin
            Deltagare

              Vf 34 35 or från Stina är fina 😉

              #255836
              B5254T4
              Deltagare

                Vf 34 35 or från Stina är fina 😉

                Nån aning var de sitter org? Kan VF34 vara snurran från Spec C Rallymodellen?

                #255832
                TomK
                Deltagare

                  Nån aning var de sitter org? Kan VF34 vara snurran från Spec C Rallymodellen?

                  Dom sitter orginal på newage impreza sti.
                  JDM Spec C har twinscroll turbo som heter VF37

                  #255833
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    VF34 var väl oem på bugeye STi? En bra design med kullager, men börjar bli lite till åren. Rekommenderas!

                    Den senaste VF versionen på STi heter VF48, kom 2008 och är väl snurran som rekommenderas om man ska uppgradera. Den har inte kullager (vilket de flesta VF är utan) men går förbluffande bra. Mappade nyss en 06 FXT med en sådan.

                    Iofs kvittar det vilken VF man väljer, alla är ett stort steg från TD04an. 😉

                    #255837
                    B5254T4
                    Deltagare

                      Grym info, tack så mycket!

                      Om vi siktar på VF34, går den handla i Sverige hos nåt företag förutom Subaruhandlare? Om inte, nån som vet vilka årsmodeller STI den satt på? 01-03?

                      #255830
                      Christian S
                      Deltagare

                        du kan höra med Tobias om han har kvar VF35an han har annons på http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92701&highlight=vf35

                        #255838
                        B5254T4
                        Deltagare

                          du kan höra med Tobias om han har kvar VF35an han har annons på http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92701&highlight=vf35

                          Blir nog ny, är smått allergisk mot beg turbos, många problem genom åren. 🙂

                          #255834
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Då kanske det blir enklast att bara köpa en VF48, den vet man var den finns. Då min uppgift på VF34 är obekräftad kanske du råkar få fel snurra. 😉

                            Köp en 48 och bli mer än nöjd! 🙂

                            #255839
                            B5254T4
                            Deltagare

                              Då kanske det blir enklast att bara köpa en VF48, den vet man var den finns. Då min uppgift på VF34 är obekräftad kanske du råkar få fel snurra. 😉

                              Köp en 48 och bli mer än nöjd! 🙂

                              Om jag ska vara extra jobbig, säker på att 48:an passar? Många har sagt twin entry på nya STI. Annars låter det klart vettigt, har ju såna regnummer på lager så det blir rätt.

                              Nån aning om diameter inlopp och utlopp VF34 vs VF48?

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.