- Detta ämne har 11 svar, 1,211 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Durasell.
-
FörfattareInlägg
-
29 april, 2013 kl. 17:56 #30323MattemazDeltagare
Hej!
Jag och några kompisar har haft en rätt vild diskusion det senaste om däck.
Ingen av oss som igentligen vet hur det är i verkligheten. Tänkte att det kanske finns nån eller några kunniga i frågan.Är det värt att köra på biliga däck typ nangkang osv eller dyrare märkesdäck? Eller är det bara märket man betalar för?
Dom biliga är dom kontra pris bra?
Jag har tänket att det man betalar för får man. Oftast är det så.Hoppas det finns nån som kan komma med några kloka ord 🙂
29 april, 2013 kl. 18:17 #255955JommieDeltagareUtan att gå i detalj kan jag säga så här: Den absolut bästa uppgradering du kan göra på bilen når det kommer till att köra snabbt (på bana) är bättre däck. Det ger garanterad mäst prestanda pr krona. Och på vanlig väg är det däcken som får bilen att stanna (och rädda liv). Om valet är Nanakang eller annat lågprisdäck, eller tåget, så tar jag tåget.
29 april, 2013 kl. 18:28 #255961MattemazDeltagareOkej lite det jag misstänkte. Våra tankar rör väl mest på väg i vått och torrt. Att det gör mycket på bana är jag medveten om.
Tycker det känns rätt korkat att snålla med det som är i i kontakt med vägen.29 april, 2013 kl. 18:46 #255959SnilssonDeltagareJag köpte billiga kinesdäck till 200an för några år sen och de var totalt värdelösa, speciellt vid vått väglag.
Sen hade jag några andra, billiga däck på min gamla 9-3 och de var hel okej. Dock gick de inte speciellt hårt. 😉
På Imprezan nu har jag Kumho Ecsta däck och de är jag väldigt belåten med så nog tror jag man får vad man betalar för! Åtminstone till viss del 🙂29 april, 2013 kl. 19:06 #255956adam.b.wDeltagareförra sommaren köpte jag hankook evo v12 kan varmt rekommendera dessa. du har verkligen bra vägegenskaper i vått och tort. så om du ska ha prisvärda tassar med bra grepp så kan jag rekommendera dessad—0.o—b
29 april, 2013 kl. 19:17 #255958IggeDeltagareLäste i auto motor & sport eller teknikens värld (minns ej vilken, bägge cirkulerar på jobbet) när de testade däck att de försökt slå hål på myten att man måste köpa dyra däck för att få bra däck.
Än har de inte lyckats, de billigare däcken blir slagna på ett flertal punkter helt enkelt.Jag kommer inte köpa billiga däck nästa gång, helt klart.
29 april, 2013 kl. 19:34 #255962MattemazDeltagareJag har aldrig testat billigare däck så vet inte.men frågan är ju om man vågar det och om det är värt i längden.
Ofta får du två kina däck till priset av ett märkes.30 april, 2013 kl. 13:50 #255952AnderssonDeltagareMin erfarenhet är att välja bort de allra billigaste iaf typ Nangkang för dom är hårda att montera som en gammal hockeypuck från -72 och drifting går dom bra till men är det morgondagg på vägen så kan du snart hamna i ett dike. Även Rotalla har dom egenskaperna det är bara att sänka farten med minst 30km om man vill ha bilen kvar på vägen när det är vått.
30 april, 2013 kl. 19:53 #255954t1heroDeltagarePå min bil satt det Comorran Gamma B2 när jag köpte den och de är inte bra i torrt på bana (understyr våldsamt och slits hårt när man tröttnar på att köra snällt), men jag är hjälte på Mantorp när det regnar, det är bara efter hårnålen jag kan få bilen att gå brett.
EDIT: de är inte heller bra i spåriga vattenpölar på e4an. Summerat: Torrt: dåliga. Blött: bra. Vattenplaning: dåligt.
Det enda jag vill ändra på i det valet är bättre skydd mot vattenplaning och Rdäck på bana i torrt 😉30 april, 2013 kl. 20:08 #255953goffemannenDeltagareJa ha haft billiga däck typ nankang på min brukis. De funkar för den körs inte hårt. Men på Imprezan kör ja alltid högprestanda däck från kända bra märken. Typ Michelin, Bridgestone, dunlop, goodyear
/ David J – Superior Media
1 maj, 2013 kl. 08:58 #255957TypeRDeltagareIt’s false economy your better off buying the best you can afford even if it means waiting, tyres are one of the simplest and most effective ways to effect your card—0.o—b
1 maj, 2013 kl. 12:24 #255960DurasellDeltagareJa körde med Accelera “chingchong” däck 19/255 på min RS4 en sommar med lite inspirerad körning och dom var bra i vått och torrt samt att de inte slets märkvärdigt OCH var ganska tysta.
Ska prova Federal 595 Rs-R 18/255 på STIn nu så får vi se vad det blir för betyg…
Ger inte upp hoppet att det trots allt finns några guldkorn där ute i däckdjungeln. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.