SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kopplingsras:2

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3037
    Adam K
    Deltagare

      Hola,
      var lite för ivrig i helgen tror jag…
      och nu är kopplingen på upphällningen.
      Jag blev lite löst tipsad idag om att jag borde ordna en hårdare tryckplatta till orginal lamell för att få lite mer stuns i kopplingen.
      Det kanske ger tightare kontakt, men riskerar jag lådan då, med snabbare vrid? Eller blir det ingen skillnad mot nuvarande prylar när man släpper kopplingen snabbt?

      Jag har inte kunna kolla priset på kopplingsbyte nu idag, men byte av tryckplatta kan bli lite dyrt va? Och ta tid med nya prylar? Vad *isåfall* är en lämplig tryckplatta? Har STi hårdare/skulle det passa med en (nyare) sån?

      MY98 GT i princip orginal -fast det ska hålla för ett uppbytt avgas.

      #56199
      MDE
      Deltagare

        priset på en koppling är ca 7200 monterat o klart hos subaruverkstad
        iallafall till en års 00.

        själva kopplingsatsen är bara 2600spänn+moms resten arb. o annat

        /MDE(en koppling som gått över 10000mil är på upphällningen lite beroende på körstil naturligtvis men vem kan köra lungt:D )

        #56200
        Adam K
        Deltagare

          Aprés kontakt med Doktor gas så har jag hopp om livet innan helgen igen :7

          #56198
          Manor
          Deltagare

            …på min 99:a så har jag ett ”standardproblem” med en lite huggande koppling när den är kall/fuktig. Tipset som jag fick var att byta till grejor från P1:an som ska vara lite kraftigare (det kanske är STi-prylar i den). Än har jag dock inte behövt fixa kopplingen, så det blir väl att fundera igen den dag den ger upp. Bilen har ju bara gått 13700 mil än så länge, och dragit husvagn 1000 mil av dem…så kopplingen håller väl ytterligare ett tag ;).

            mvh Mats N

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.