- Detta ämne har 16 svar, 1,598 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Fireball.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2013 kl. 16:56 #30377FireballDeltagare
Hej!
Har rasat en kolv i min gamla goda sleeper Legacy. Tänkte snåla och köpa endast en begagnad kolv och hona loppet. Har hittat en kolv på ebay
LÄNK
Kommer denna kolv passa min Legacy Turbo? Tycker kolvtoppen ser annorlunda ut?
Tacksam om någon vet vilka kolvar som passar EJ20 sinsemellan?
Mvh Henrik
9 maj, 2013 kl. 18:51 #256363GystompaDeltagareHej!
Har rasat en kolv i min gamla goda sleeper Legacy. Tänkte snåla och köpa endast en begagnad kolv och hona loppet. Har hittat en kolv på ebay
LÄNK
Kommer denna kolv passa min Legacy Turbo? Tycker kolvtoppen ser annorlunda ut?
Tacksam om någon vet vilka kolvar som passar EJ20 sinsemellan?
Mvh Henrik
Jag har annars 4 st begagnade wrx kolvar från en 2 liters liggandes
9 maj, 2013 kl. 19:12 #256362TomKDeltagareHar nog 4 beg newage sti kolvar liggandes.
Måste kolla dock.Pris: Gratis, om dom hämtas.
9 maj, 2013 kl. 19:16 #256354FireballDeltagareJa det låter fint med era förslag, men vet inte om de passar?
9 maj, 2013 kl. 19:34 #256364GystompaDeltagarePassar säkert. Dock så finns det väl en del olika varianter på kolvarna.
Men byter du både kolv o stakar är du nog home safe. Har beggafe kolvar, stakar och nya acl vevstakslager om du är intresserad.Är det 92mm på dina kolvar?
9 maj, 2013 kl. 19:51 #256355FireballDeltagareVar precis och mätte upp kolven till 92mm. Ska försöka luska ut skillnader på olika årsmodeller på ej20 motorn.
9 maj, 2013 kl. 20:08 #256365GystompaDeltagareGör så. Hör utav dig om du är intresserad. Jag skulle inte byta en kolv om jag vore dig. Spec inte om kolven ser annorlunda ut.
Har du topplockspackningar?
9 maj, 2013 kl. 22:03 #256369FladricDeltagareVet att vissa Legacys i Australien fick toppar och kolvar utbytta på garantin till wrx-saker, eftersom originaltopparna knackade så mycket! Är ganska säker på att wrx-toppar passar dåligt mot legacy-kolvar men är inte säker på hur det är med legacy-toppar mot wrx-kolvar faktiskt! 🙂
9 maj, 2013 kl. 22:09 #256356FireballDeltagareHmm ser nu att mina kolvar har uttag för ventilerna. Har wrx det?
10 maj, 2013 kl. 07:19 #256366GystompaDeltagareHur menar du med urtag? 4 st urfrästa säten för ventilen i kolven?
10 maj, 2013 kl. 07:58 #256357FireballDeltagareJa precis! Googlar man EJ20 kolvar så verkar de flesta inte ha denna urfräsning, utan mera en annan typ av fräsning.
10 maj, 2013 kl. 08:40 #256361MuminDeltagareHar ett ej205 block liggandes om du är sugen 😉
10 maj, 2013 kl. 09:04 #256358FireballDeltagareTror jag vill behålla mitt EJ20 closed-deck! 🙂
10 maj, 2013 kl. 13:07 #256367GystompaDeltagareMM, dom som jag har liggandes har en fyrkant urfräst i sig istället för urfrästa ventilsäten. Vad som skiljer dom åt vet jag inte. Förbränningsutrymmet sitter väl ändå i toppen?
Vet dock att Fea här på forumet har renoverat 2 st GT motorer från -00 och i en av dom så satt det såna här kolvar som du nu har.
Men hur har du tänkt dig det hela då? Ska du enbart byta 1 kolv och försöka hona loppet med blocket ihop eller isärplockat?
Renovera motorer brukar springa iväg i kostnad vare sig man vill eller ej 🙂
10 maj, 2013 kl. 14:59 #256359FireballDeltagareHehe, biljäveln är 20år gammal och har stått avställd i 3 år utomhus. Har ingen lust att lägga ut x antal tusen på en bil som kanske i nära framtid rasar låda eller drivknutar med mera. Borde gå att hona cylindern på plats med uttagen kolv och bortplockat oljetråg. Repan som finns i cylindern känns med nageln och hona är mest en tattarlösning som KANSKE fungerar.
Om det fungerar med dina kolvar vad har du tänkt för pris?
Mvh Henrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.