› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Problem med keyless
- Detta ämne har 7 svar, 2,194 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av
Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2013 kl. 08:39 #30486
Arson
DeltagareHejsan,
Har börjat få problem med keyless funktionen på min Subaru, och det började väl för någon vecka sedan.
När jag kommer ut på morgonen och ska öppna dörren på knappen på handtaget så händer ingenting. Kan varken trycka på själva fjärrknappen på dosan eller på handtaget. För att komma in i bilen måste jag använda nyckeln och sätta mig i sätet för att, efter 10 minuter, kanske få igång tändningen.
Men när jag åker hem från jobbet så fungerar det klockrent, både att öppna dörr och starta bil.
Däremot i morse var det extra trögt och jag fick ”hålla på” i säkert en halvtimme innan den startade.
Har testat bägge nycklarna, den ena verkar lite bättre än den andra, men det är knappt…
Vad tror experterna?
// Mvh Mattias
27 maj, 2013 kl. 09:30 #257217TomK
DeltagareHejsan,
Har börjat få problem med keyless funktionen på min Subaru, och det började väl för någon vecka sedan.
När jag kommer ut på morgonen och ska öppna dörren på knappen på handtaget så händer ingenting. Kan varken trycka på själva fjärrknappen på dosan eller på handtaget. För att komma in i bilen måste jag använda nyckeln och sätta mig i sätet för att, efter 10 minuter, kanske få igång tändningen.
Men när jag åker hem från jobbet så fungerar det klockrent, både att öppna dörr och starta bil.
Däremot i morse var det extra trögt och jag fick ”hålla på” i säkert en halvtimme innan den startade.
Har testat bägge nycklarna, den ena verkar lite bättre än den andra, men det är knappt…
Vad tror experterna?
// Mvh Mattias
Batteriet i nyckeln?
27 maj, 2013 kl. 09:52 #257219Arson
DeltagareKanske – men sannolikheten att bägge nycklarna tappar batteristyrka vid samma tidpunkt känns relativt liten, eller?
27 maj, 2013 kl. 13:30 #257214Manor
DeltagareJag tänkte också säga batteriet…
Jag har keyless på min Outback och fick för ett tag sedan ett ”pling”-ljud när jag stängde av bilen i garaget på jobbet…men inget ”pling” hemma.
Plinget i sig var en indikering om att batteriet började svikta. Ett byte av batteriet (och 25:- fattigare) så är allt frid och fröjd igen.
Mitt batteri höll i ganska precis 2,5 år, men i instruktionsboken tror jag det står 12-18 månader.
27 maj, 2013 kl. 14:39 #257216rigdab
DeltagareKan bero på något liknande:
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/1.5899032-storning-som-slar-ut-bilar-annu-en-gataRåkade nyligen ut för detta i Borlänge, trodde batteriet var slut, men bytte det omedelbart(frugan var med och hennes batteri passade).
Fungerade ändå inte vare sig med fjärr eller knappen på dörrhandtaget.
Återstod att använda nödnyckeln(trodde larmet skulle tjuta men bara varningsblinkers gick igång), sen var det bara att köra iväg.28 maj, 2013 kl. 19:49 #257220kimpa83
DeltagareLåter som dåligt batteri i fjärr
28 maj, 2013 kl. 19:50 #257218Arson
DeltagareTack för svaren, ska testa byta batteriet då 🙂
28 maj, 2013 kl. 23:42 #257215Andersson
DeltagareJa det låter verkligen som batteriet, dosorna är väl lika gamla så det kan väl ta slut samtidigt. Även känsligt på vintern när man gått med den i en tunn byxficka och batteriet är dåligt. CR1632 är batteriet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.