SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Restriktor till turbon

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30552
    brallor
    Deltagare

      Hej

      Jag har haft problem med laddtrycker sedan jag köpte bilen för ett år sedan och fick förra tipset att byta vakumslangarna ifrån solenoiden till turbon och hokus pokus så fick jag laddtryck över 0.6, dock lite ostabilt och behöver ha en annan än subarus org-restriktor för att få upp laddtrycket mer stabilt, vart kan jag få tag i detta?

      Bilen är alltså mappad och enligt info byts restriktorn vid mappning för att få rätt motstånd till turbon och få upp laddtrycket.

      //Alexander

      #257664
      .zip
      Deltagare

        Välbeprövad http://www.3barracing.com/product_7.htm
        Även kallad Dawes device

        #257668
        brallor
        Deltagare

          😉 glömde skriva att jag inte är intresserad av någon strypventil, jag vill att solenoiden ska sköta det!

          #257663
          .zip
          Deltagare

            Men då är det ju enbart org. som gäller, och det hittar du hos närmaste Subaru handlare.

            Förstår dock inte vilken firma som vill mappa, speciellt med 1,2 bar utan att sätta dit en s.k strypventil. Nästintill omöjligt att få ett jämn och bra ladd med org. slangar med restriktor.

            Det finns bara fördelar med en Dawes 🙂

            #257666
            adam.b.w
            Deltagare

              Ja kör med stabila 1.45 i ladd å jag har orginal restriktor i min gamle häck 😉 p

              #257665
              Patrick P931
              Deltagare

                Trådstartare: Vad har du för modell och år på bilen?

                Dawes är att lite lätt leka med elden då man tar bort en av säkerhetsfunktionerna från ecu, men har man stenkoll på allt som händer under huven kan en Dawes eller mbc vara en schysst sak för att få riktigt stabilt laddtryck. 🙂

                Rätt restriktor, ”pill”, är avgörande för att få rätt laddtryck. Det finns specifika pills för varje turbo och bilmodell, och det är många att välja mellan.

                Orginal 2-ports ebcs (electronic boost control solenoid) tillsammans med rätt restriktor fungerar bra på de flesta moderat trimmade bilar. Jag gick över till en 3-ports ebcs (Grimmspeed) då jag inte riktigt fick till det på min bil med automatlåda, orginalet var lite för långsamt med laddtrycksregleringen vid växling – eller så var det jag som var kass på att mappa. 😉

                #257667
                brallor
                Deltagare

                  Det är en Impreza Sti -06

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.