- Detta ämne har 9 svar, 1,415 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2013 kl. 16:21 #30687ManorDeltagare
En ganska deprimerande läsning för oss som gillar Subaru.
Visst hör man väl enbart ena sidan, men ingen av oss är väl allt för imponerade över Subaru Nordic och vissa av de auktoriserade handlarna. Visst tusan borde man kunna kräva mer om man är rädd om sitt kvalitetsrykte?5 juli, 2013 kl. 17:01 #258474GystompaDeltagaredet där känns bara som en massa obefogat gnäll i mina öron. Har man till o med fått fel av ARN så känns det som man inte har helt rent mjöl i påsen själv
Sen att man valt att publicera en hemsida om eländet blir ju bara ännu mer löjligt
5 juli, 2013 kl. 17:13 #258475GystompaDeltagare“13 januari 2012 – Svar från Frontbilar att motorblocket skall bytas. Vi kände oro för detta, Izvor – som är sjöingenjör – känner till riskerna med att plocka ner en motor och sedan sätta ihop den igen med delvis nya delar. Vi önskade ett totalt motorbyte.”
jaa… vad säger man? 🙂 Tycker det beskriver vilken nivå dom här verkar vara på
5 juli, 2013 kl. 19:32 #258470ManorDeltagareKanske, men det är trots allt en kund som inte är nöjd.
Det är möjligt att man inte kan få alla kunder att vara nöjda, men det känns väl som om man från “Subaruhåll” hade kunnat gjort mer än man gjort i detta fallet!!?Jag skrev att man som sagt bara hör den ena sidan…och det är väldigt sällan rök utan eld…och Frontbilar verkar väl kanske inte vara firman man vänder sig till för ett tryggt bilköp ;).
5 juli, 2013 kl. 20:54 #258472.zipDeltagareVet inte exakt vart jag läste denna artikel, men tror det va i aftonbladet 🙁 Dålig reklam då det är en bra bil. Måndagsexemplar finns det överallt, men supporten verkade suga.
Mer deprimerade är den nya Imprezan. Tur att man är gammaldags och hållet sig kvar med GC8 🙂
Skickat från min GT-I9100
5 juli, 2013 kl. 21:33 #258476Patrick P931DeltagareI jämförelse med Frontbilar framstår Risbergs nästan som kompetenta. 😉
6 juli, 2013 kl. 18:30 #258477JoakimgabrielssonDeltagareHar köpt reservdelar från frontbilar. Alltid fel grejer och otrevlig personal. Sjukt otrevlig till och med. Men han som klagar har ju gjort det största felet själv. Köpt en helt ny bil. Snacka om kapitalförstörning.
6 juli, 2013 kl. 20:29 #258473Christian SDeltagareSäkert ringt 5 ggr till frontbilar för att fråga om delar, VARJE gång har nån otrevlig besvärad typ sagt att han ska ringa tillbaka. Ingen har nånsin ringt tillbaka.
är det sisjön du ringt till? dom är helt hopplösa på reservdelar, har själv försökt beställa delar där flera gånger utan framgång fastän man har kommit med artnr då han som jobbar med reservdelar där slutar kl15 (har för mig att det va den tiden) och jag har ingen möjlighet att vara där innan han går hem och den/dom som är kvar kan inte beställa utan dom tar namn, telnr och vad man vill ha och så ska han som jobbar på reservdelar ringa upp dagen efter och dubbelkolla vad man vill beställa men grejen är ju bara det att han aldrig ringer upp så dom få gångerna jag köper delar i Sverige så ringer/åker jag alltid till Kongahälla Bilcity (ligger i Kungälv) där får man i alla fall hjälp och ett trevligt bemötande.
6 juli, 2013 kl. 23:03 #258478zanoiiDeltagareFinns mer här:
http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-about4718.html7 juli, 2013 kl. 06:00 #258471ManorDeltagareHar köpt reservdelar från frontbilar. Alltid fel grejer och otrevlig personal. Sjukt otrevlig till och med. Men han som klagar har ju gjort det största felet själv. Köpt en helt ny bil. Snacka om kapitalförstörning.
Jag köper också nya bilar. Visst kostar det, men är en skön känsla att veta ALLT om bilen…hur den körts och behandlats. Bilar är ju en ekonomisk katastrof hur man än ser det…
Det verkar onekligen som om Frontbilar är ökända…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.