› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › hjälp med felkod
- Detta ämne har 21 svar, 2,198 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av
Ruben77.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2013 kl. 14:49 #30880
Ruben77
Deltagarehejsan
har haft lite strul me bilen så köpte mig en ODBII och Tuorqe o testade o får denna felkod
P0108 – Powertrain
manifold absolute pressure/barometric pressure Circuit high input14 augusti, 2013 kl. 14:50 #259592Ruben77
Deltagarefelet jag upplever är varierande prestanda
14 augusti, 2013 kl. 15:01 #259602TommyToad
Deltagare”Ok – this is the trick for a P0108 sensor code error :
This usually occurs when a high voltage is detected in the MAP sensor. High voltage means either the sensor is kaput, or a high volume of air is passing the MAP sensor. In my case was a high volume of air, as my MAP sensor has already been replaced.
What I foud was 2 leaks in the intake, and 1 in the vacuum.
Fixed these, with replacement hoses, and now I can launch again !! No cut outs, no P0108 CEL light… !!Oh man I am happy – Have had this issue for 6 months + now!!!”
Hittat och taget ifrån:
http://www.clubwrx.net/forums/general-maintenance-troubleshooting-accidents/134302366-cel-p0108-manifold-absolute-pressure-high-input.html14 augusti, 2013 kl. 15:12 #259593Ruben77
DeltagareJag är typ sämst på engelsks kan någon ge en snabb översättning ?
14 augusti, 2013 kl. 15:26 #259603TommyToad
Deltagarehttp://sv.wikipedia.org/wiki/MAP-sensor
Det han säger är att antingen är den paj eller så har du en läcka någonstans. Han hade två stycken, en på insuget och en på någon vakuumslang.
14 augusti, 2013 kl. 15:38 #259594Ruben77
DeltagareOk
Blir att lämna in bilen på subaru så får dom fixa
Tack för infon iaf.
Hoppas det fixar felet med varierande prestanda14 augusti, 2013 kl. 17:09 #259604TommyToad
DeltagareOk
Blir att lämna in bilen på subaru så får dom fixa
Tack för infon iaf.
Hoppas det fixar felet med varierande prestandaHoppas det löser sig! Som han förklarade det så fick han problem när han gasade på med att bilen slutade ge kraft för att sedan ge kraft igen osv. Om det är samma fenomen du upplever så låter det väl troligt att ni har drabbats av samma sjukdom.
14 augusti, 2013 kl. 17:15 #259595Ruben77
DeltagareJepp så känns min med
Ger jag fullt så tappar den effekt efter en stund släpper jag gasen en stund o ger fult så ger den mer effekt igen.Service om 2 veckor så dom kollar upp det då
Tack för hjälpen
14 augusti, 2013 kl. 19:42 #259588kleinis
DeltagareJepp så känns min med
Ger jag fullt så tappar den effekt efter en stund släpper jag gasen en stund o ger fult så ger den mer effekt igen.Service om 2 veckor så dom kollar upp det då
Tack för hjälpen
kolla slangarna vid turbon, alltså de som går från kompressorhuset till WG klockan och mellan dessa går även en slang ner till högrafjädertornet. är det mågon spricka i dessa så får du fullt ladd och det låter som det kan ha med detta och göra.
ska du byta någon slang så ta ut en liten metallbit som sitter i en av slangarna mellan kompressorhuset och WG klockan. man får alltså skära upp slangen för att få ut denna extremt lilla filur. sen är det bara att trycka i den med en spik eller skruv en bit in i den nya slangen
här är en bild
15 augusti, 2013 kl. 02:38 #259596Ruben77
DeltagareJag lämnar nog in bilen till subaru eftersom jag har garanti på den.
Men tack för tipset o infon ändå.
15 augusti, 2013 kl. 09:06 #259585Nikke McRae
DeltagareHelt otroligt att någon tror att man vill skära upp slangar och trycka i spikar i en nästan ny bil!
Läs igen. Det var ett tips hur man gör om man måste byta ut en vaccumslang och flytta över restrictorn till den nya slangen.
Kan ju vara bra info för andra också ifall de har samma problem och inte har garanti på bilen.
Men så klart, så länge det finns garanti på bilen så ska man låta Subaru göra jobbet. Men kan vara mycket bra att veta lite mer om felet, dels för att korta ner tiden man står utan bil och utifall Subaru gör fel, för det händer ibland. 🙂
15 augusti, 2013 kl. 14:26 #259589kleinis
DeltagareLäs igen. Det var ett tips hur man gör om man måste byta ut en vaccumslang och flytta över restrictorn till den nya slangen.
Kan ju vara bra info för andra också ifall de har samma problem och inte har garanti på bilen.
Men så klart, så länge det finns garanti på bilen så ska man låta Subaru göra jobbet. Men kan vara mycket bra att veta lite mer om felet, dels för att korta ner tiden man står utan bil och utifall Subaru gör fel, för det händer ibland. 🙂
Skönt att någon förstår vad jag skriver, att kolla så 3 slangar är hela och sitter fast tycker jag msn inte behöver åka till Subaru för :p
15 augusti, 2013 kl. 20:21 #259590Sjögren Racing
DeltagareHelt otroligt att någon tror att man vill skära upp slangar och trycka i spikar i en nästan ny bil!
Hahahahaha, du vet inte hur laddtrycksstyrningen funkar va?
19 augusti, 2013 kl. 07:55 #259586Gystompa
Deltagarevarför då ens kommentera Johan om du inte vet? 😉
19 augusti, 2013 kl. 17:39 #259597Ruben77
Deltagareså länge man har garanti på en bil tycker jag inte man skall göra något själv på den, speciellt inte när man har en bil som min som har har fel på det mesta…………
ändå så bra info för andra kanske.
var mest intreserad av ifall felkoden/problemet kan avhjälpa mitt andra problem som är ojämn prestanda.
ibland känns de som jag har en turbo o sedan vid nästa omkörning så känns de som turbon är urkopplad, lite grovt kanske……..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.