SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dump och tryck

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3090
    Building Micke
    Deltagare

      Om du skall välja dump kör på Turbosmarts hybrid. Ventilterar endast vid hård acceleration och återcirk. vid normal körning.

      Kan nån länka mig till en sådan. fanns ju en uppsjö på speedperformance.

      Och sen tänkte jag hör hur mycket mer man kan ställa upp laddtrycket innan den spikar och bränsletillförseln blir för klen på en subaru legacy turbo, nästan original. Den laddar 0,7 original

      #56534
      Ante_J
      Deltagare

        Dump vet jag inte var du hittar, jag åker med en ny OEM och den har funkar bra i ett år nu med ett laddtryck på ca 1.1-1.2bar.

        Om du har bytt hela avgassystemet från turbon till ett grövre så kan du oftast ladda nånstans runt 1.0-1.2bar men innan du börjar mecka intsallera en Knocklink så du ser vad som är normalt på skalan och efter det kan du försiktigt börja höja lite åt gången.
        Använd med fördel en DavesDevice.

        Har du kvar original avgasystem så skulle jag inte höja trycket så värst mycket, blir bara ohyggligt varmt..

        #56535
        RK
        Deltagare
        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.