Ett av mitt livs svåraste beslut har fattats…
Dags för en av klubbens kvickare bilar att byta hem.
http://www.blocket.se/gavleborg/Subaru_Impreza_GT_med_STi_drivlina_48825648.htm?ma=1
109000kr
”Nu är det dags att sälja min Impreza pga tidsbrist, den står för det mesta bara i garaget och samlar damm…
Jag är andra ägaren och har haft den i över 10år. Avställd dom flesta av dom vintrarna, knappt någon rost alls.
Den är byggd för att åka bana med, med driftsäkerhet i fokus.
Går igenom bes. utan problem.
Motor:
3” Ferrita från turbon med racekat, IHI VF35 turbo, Forge öppen dump, Samco siliconslang till IC, Alla kylarslangar utbytta mot siliconslangar, Aluminium remhjul till veven, Walbro GSS342 255l/h bränslepump, Paralellmatade fuelrails i rödeloxerad alu, samt stålomspunna slangar och kopplingar från Torques, AEM bränsletrycksregulator, Oljekylare, ACL racelager, Killer-B bafflad skvalpplåt i sumpen.
Kör på Castrol Edge 10w60.
Mappad av Per Johansson, på 98oktan. 310-320 driftsäkra hk (1,35bar laddtryck).
Drivlinan kommer från en Impreza STi -03.
6vxl låda, R180 bakaxel med diffbroms, Brembobromsar runt om mm.
Alldeles nytt uppgraderat kopplingskit, ”STi pinkbox” med Exedy lättat svänghjul.
Chassi:
D2 trackracing coilovers, Powerflex bussningar, CDF anti-lift kit, Whiteline 22mm krängare, Summit fjäderbenstag fram och bak, Hardrace motor- och växellådskuddar
Exteriör:
STi dimljuskåpor, STi emblem i grill, Nerlackad, Sparco stänklappar, Framblinkers uppflyttade till parkeringslyktorna, Vita sidoblinkers, Valsade skärmkanter bak, STi v.6 vinge, STi v.8 huvscoop, Lamin-x film till framlyktorna
Övrigt:
STi huvudbromscylinder, stålomspunna bromsslangar, Swedeguard larm, HKS laddtrycksmätare, 17″ STi-fälgar med Kumho däck.
OBS! INGA BYTEN AV INTRESSE!”