› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › bilen går ner o vill dö.
- Detta ämne har 14 svar, 1,026 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 12 månader sedan av
adrenalin.
-
FörfattareInlägg
-
23 augusti, 2013 kl. 07:02 #30925
DrJones
DeltagareHej alla, har ett konstigt fenomen på min lilla busa, när bilen är varm o har normala tomgångs varv, så kan man inte ligga på 2000varv o uppåt o trampa ner kopplingen för då går bilen så lågt ner på varv så den dör, utan man måste motorbromsa ner den till ca 1500 varv eller mindre,innan man kan koppla, nån som vet vad de kan bero på?
Tack på förhand/ J23 augusti, 2013 kl. 07:45 #259924GDB2003
DeltagareHej alla, har ett konstigt fenomen på min lilla busa, när bilen är varm o har normala tomgångs varv, så kan man inte ligga på 2000varv o uppåt o trampa ner kopplingen för då går bilen så lågt ner på varv så den dör, utan man måste motorbromsa ner den till ca 1500 varv eller mindre,innan man kan koppla, nån som vet vad de kan bero på?
Tack på förhand/ JSnyggt användarnamn kompis! För att göra det ännu kusligare har jag emellanåt (länge sedan nu ta i trä, peppar, peppar)haft ett liknande problem; Jag växlar ned inför ett uppkommande rödljus och varven går så lågt att motorn stannar.
23 augusti, 2013 kl. 12:27 #259914.zip
DeltagareHej alla, har ett konstigt fenomen på min lilla busa, när bilen är varm o har normala tomgångs varv, så kan man inte ligga på 2000varv o uppåt o trampa ner kopplingen för då går bilen så lågt ner på varv så den dör, utan man måste motorbromsa ner den till ca 1500 varv eller mindre,innan man kan koppla, nån som vet vad de kan bero på?
Tack på förhand/ JÄr bilen mappad?
Skickat från min GT-I9100
23 augusti, 2013 kl. 12:31 #259927Dannesundin
DeltagareHar exakt samma på min Ford Escort, så om du kommer på problemet så rapportera gärna tillbaka!
23 augusti, 2013 kl. 14:54 #259917DrJones
DeltagareDe sitter en unichip box i som e mappad, ja.
23 augusti, 2013 kl. 15:44 #259915.zip
DeltagareInte helt ovanligt fenomen om det blev en ”dålig” mappning. Har du möjlighet att enbart köra på org. ECU?
Skickat från min GT-I9100
23 augusti, 2013 kl. 16:07 #259918DrJones
DeltagareKan ju alltid testa de, annars e de väl bara att mäta tomgångsmotorn o gå vidare med annat skit..
23 augusti, 2013 kl. 18:40 #259922emilboylarsson
DeltagareHej alla, har ett konstigt fenomen på min lilla busa, när bilen är varm o har normala tomgångs varv, så kan man inte ligga på 2000varv o uppåt o trampa ner kopplingen för då går bilen så lågt ner på varv så den dör, utan man måste motorbromsa ner den till ca 1500 varv eller mindre,innan man kan koppla, nån som vet vad de kan bero på?
Tack på förhand/ JKör du med öppen eller återcirkulerande dump?
Haft liknande problem på min Evo. Det berodde på mina öppna ssq dump innan jag byggde om den till återcirkulerande25 augusti, 2013 kl. 08:43 #259919DrJones
DeltagareJa kör med öppen dump.
25 augusti, 2013 kl. 18:30 #259923emilboylarsson
DeltagareJa kör med öppen dump.
Har problemet uppkommit nyligen eller har det funnits sedan köp?
26 augusti, 2013 kl. 15:43 #259920DrJones
DeltagareHar funnits sen ja köpte den, han ja köpte den av sa att den var mapad för o gå högvarv,men låter lite konstigt tycker ja, för när bilen e kall så går de jättebra, ja menar, ja ska väl inte behöva skruva upp tomgången för att den inte ska dö, inte kul o rasa en turbo eller liknande för denna åkomma.
26 augusti, 2013 kl. 15:56 #259926Dash
DeltagareHan du köpte den av verkar vara lite av en skojjare.
Prova rycka tempgivaren/lägga motstånd i serie med den. ECUn tror då att motorn är kall och skickar på lite mer soppa. Funkar det så bör du se över tempgivaren och/eller mappningen.
26 augusti, 2013 kl. 16:00 #259916TypeR
DeltagareSounds like a mapping problem matey
26 augusti, 2013 kl. 16:35 #259921DrJones
DeltagareOk, tackar för tipsen, har lite o kolla nu o testa.
26 augusti, 2013 kl. 18:24 #259925adrenalin
DeltagareFörmodligen för lite bränsle/dålig mapp.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.