› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Mappning wrx 2009
- Detta ämne har 20 svar, 1,283 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 12 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
28 augusti, 2013 kl. 08:29 #30957
Ruben77
Deltagarehejsan
någon som vet var man kan mappa en impreza wrx 2009 i närheten av göteborg ???
28 augusti, 2013 kl. 08:44 #260118Christian S
Deltagarekollat med Trollspeed? dom ligger i Trollhättan.
http://www.trollspeed.se28 augusti, 2013 kl. 08:58 #260130Ruben77
Deltagaredom kunde inte mappa den årsmodellen…….
28 augusti, 2013 kl. 11:01 #260120Patrick P931
DeltagareVa? Sade de varför?
Det är en busenkel modell att mappa så länge man kör med ”standard uppgraderingar”.
28 augusti, 2013 kl. 11:13 #260131Ruben77
DeltagareDet var annat protokoll på dom gick jag till svar
28 augusti, 2013 kl. 11:15 #260132Ruben77
DeltagareÄr olika komunikations protokoll
Sa dom
28 augusti, 2013 kl. 12:08 #260121Patrick P931
DeltagareDet stämmer iofs, 2007 kom CAN. Men har man en nyare hårdvara (från EcuTek eller Tactrix) så är det inte så mycket som är annorlunda.
Men de kanske helt enkelt ansåg att det inte var någon utmaning. 😉
28 augusti, 2013 kl. 13:20 #260126fiskman
DeltagareFinns ett företag som mappar på tjörn tror jag.
Tror att det kör någon open source dvs inte ecutek.28 augusti, 2013 kl. 13:23 #260127fiskman
Deltagare28 augusti, 2013 kl. 14:36 #260133Ruben77
Deltagarehttp://www.tmchiptuning.com/index.php/svenska/triminfo/bilmarken/
antingen är jag trög eller så fixar dom bara sti ??
28 augusti, 2013 kl. 14:36 #260134Ruben77
DeltagareDet stämmer iofs, 2007 kom CAN. Men har man en nyare hårdvara (från EcuTek eller Tactrix) så är det inte så mycket som är annorlunda.
Men de kanske helt enkelt ansåg att det inte var någon utmaning. 😉
utmaning eller inte så borde dom ju vara sugna på att tjäna några lätta tusenlappar 🙂
28 augusti, 2013 kl. 15:13 #260119Gystompa
DeltagareTrollspeed är inte nåt jag kommer vända mig till nå fler ggr iallafall. Otrevligt bemötande i telefon och totalt oförstående.
Tycker dom verkar vara mest intresserad att hålla på med lite större kunder så som rallycross och rallyförare.
Per Johansson är btw rätt ofta där nu och mappar. Men han har fallit rätt duktigt i mina ögon. Mycke snack och lite verkstad från den karln.28 augusti, 2013 kl. 18:16 #260122Patrick P931
Deltagareutmaning eller inte så borde dom ju vara sugna på att tjäna några lätta tusenlappar 🙂
De kanske inte värderar pengar lika högt som andra?
Jag har snabbkollat på en rom som ska vara från en liknande bil till din och det är inga konstigheter att mappa den, iaf så länge du inte börjar byta saker.
Behåller du orginal tmic, downpipe, luftfilter, så kan du med fördel höja lite laddtryck och se till att det kommer tidigare om du så önskar (mha avcs och wgdc). Kör du bara på minst 98 kan du latja med tändningen även på låglast. Det som kommer att ta tid är loggingen, att se till att allt ser bra ut. 🙂
Ca 300 hk tror jag att det går att trolla fram ganska enkelt och få en jämnare och mjukare gång och karaktär.
Ska du högre bör du byta tmic och det är här det börjar att strula lite. Du kan även fundera på downpipe m.m. 😉
28 augusti, 2013 kl. 18:25 #260135Ruben77
Deltagare300 hk är väll det jag hade tänkt ligga på, känns lagom
främst vill ja ha en jämnare kurva eller hur man ska säga.nu tappar den ju rätt redigt över 4500 varv
29 augusti, 2013 kl. 13:44 #260123Patrick P931
DeltagareMm, det finns (minst) 2 anledningar att den tappar på högre varv.
1. Den får inte ligga för nära STi i effekt då bilen spelar i en annan kategori.
2. Orginal tmic lämnar en hel del att önska. Tyvärr är det inte så bara att byta ut den då man även åker på att byta turbo, alt. köpa en speciell tmic anpassad till din modell och SH FXT. Dyrt i vilket fall som helst. 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.