Tjaba forumet !
Märkte en grej förut när jag ute och gasade…
Bilen är en GT MY99.
Om jag växlar ned till 2:an och lägger mig på konstant varvtal i mer än 4-5 sekunder och sedan gasar fullt, så laddar den bara 7-8 PSI.
Gasar jag däremot så varvtalet ökar sakta och därefter trycker fullt så laddar den som den ska . ( 15-16 psi på 2:an )
Har för mig jag läst här någonstans om en sådan spärr som hade något med avgasskrav att göra ??!! Borde inte den försvinna vid Tek 3 i så fall? Eller är detta symptom på en strulande Lmm ??
Bilen går för övrigt bra, bortsett från att den ibland ”tvekar lite ” mellan 3500-4000 vid fullgas. Det försvinner dock efter att ha tryckt fullt och varvat ur en växel.
Modsen är följande :
3-tums Dp. Org.kat. Magnatex slutburk.
Tek-3 Mappad hos JRM
Avsnorklad med 3-tums rör i innerskärm.
Tiltad intercooler.
Maxladd 18 PSI
Någon som har några ide´er om det ska vara så här ?
Tacksam för svar !
Får passa på att utrycka min glädje som relativt nybliven Subba-ägare. Man blir ju stolt när man hänger av både Nissan 350 ´s Och M3 or…:) 🙂
/ Mattias