› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › KÖPRÅD (Wrx 2,5 ) Fråga
- Detta ämne har 8 svar, 1,136 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
abacus.
-
FörfattareInlägg
-
7 september, 2013 kl. 12:16 #31007
Errol
Deltagare-Borde inte man klistra en tråd för det här? eller infoga ihop med blocket tråden?-
Nåja. Jag har aldrig ägt en subaru och tänkte därför fråga er, experterna
så man slipper göra beginners-mistakes.Har drömt länge om en Impreza, och med åren så blir ju plötsligt gårdagens nyhet gammal. Hitta en hawkeye med lågt miltal börjar ju bli svårt och hatchbacken som jag tycker ser för mesig ut /attityd som vilken asiatisk småbil som helst börjar jag snart få värdera om…
WRX 2,5 2008a
*Har denna den ställbara mittdiffen DCCD ?
Och vad är era åsikter om tillvalet generellt då jag tänkte ha den som vinterbil*Motorljudet , något speciellt avgassystem som rekommenderas beroende på motor eller ?
Fyll gärna på mer, vad jag glömt – tänka på då detta få bli ett slags bollplank.
Jag ska ha en driftsäker allround bil i grunden och kommer köra kanske 3000 + mil om året7 september, 2013 kl. 12:44 #260428Igge
DeltagareÄr det inte bara STi som har DCCD
7 september, 2013 kl. 13:13 #260425TomK
DeltagareÄr det inte bara STi som har DCCD
Jo bara på sti.
-08 är en skön bil.
Betydligt bekvämare än dom tidigare modellerna.7 september, 2013 kl. 16:36 #260426Patrick P931
DeltagareDen ”stora” frågan är: kommer du att trimma? Om du är nöjd med orginalprestanda så är bilen ett bra och mycket underhållande köp. Är svaret, ja lite mer pulver vore kul – bör du seriöst överväga en STi.
Visst dyrare i inköp men ack så mycket mer bil…
7 september, 2013 kl. 17:01 #260424Speedstr
DeltagareJag har haft en 2008 WRX, och har nu 2011 STI.
KÖP STI, visst den kostar lite mer, men det är värt dom extra slantarna!
Några månader efter jag köpte min WRX, så börjar jag leta efter en STI, men fick se bilder på nya karossen och gick då på en STI ’11 direkt när dom kom, och har inte ångrat mig en sekund.
7 september, 2013 kl. 21:34 #260423Errol
Deltagare4 svar på en dag! Mycket imponerande. Tackar
sant att 230hk och v a n l i g 4WD (?) kan bli tråkigt…
men jag tror det får duga, måste lugna ner mig lite så att säga och tänker inte trimma-fördärva den utan helt enkelt hålla den i skick och evt byta till en Cab nästa sommar och sen hitta mer prestanda i eventuell framtid. Tror ni om värdeminskning ? Den betingar ca 170 – 190 000 nu enligt bilhandlaren .Den jag tänkt köpa har demonterbar krok,bra mil och är ett jäkla lyft från min nivå på dagens bil så att säga.
/sen är ju givetvis drömmen i framtiden att bygga en wrc-wannabe S12a med sekventiell låda och hela kittet men det får ni se i projekttråden 😉 en vacker dag. Mvh
7 september, 2013 kl. 22:02 #260422.zip
DeltagareDen betingar ca 170 – 190 000 nu enligt bilhandlaren .
170-190.000:- för en -08 WRX? Nej nej nej. Då är det bättre att du köper en 07’as STi för samma slant, eller något billigare om du har tur.
8 september, 2013 kl. 06:22 #260427Patrick P931
DeltagareHåller med, det är på tok för mycket pengar för en wrx. Jag tror t.o.m. att du får en 08 (köttbulle) STi för de pengarna. Det ligger många ute och med tanke på att du kan köpa en sprillans STi för runt 270 (har jag för mig det ca blev, skrev om det i en annan tråd) så bör prisbilden justera sig ordentligt nedåt.
Ha is i magen, kolla på många bilar och pruta.
Men, köp absolut inte en wrx för dessa pengar!
🙂
8 september, 2013 kl. 06:45 #260421abacus
DeltagareOm du planerar att köra 3000+ mil om året så kanske inte en impreza wrx/sti är det mest optimala att äga om man tänker på driftkostnader.
Visst blir det roliga 3000 mil, men det kommer att kosta en hel del med både service och framförallt så är inte imprezorna direkt kända för att gå på under litern per mil, visst går det men har du kraft i bilen så blir det snabbt ett beroende att känna när det skjuter på.Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.