- Detta ämne har 8 svar, 2,363 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av fiskman.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2013 kl. 18:35 #31134Tgm2Deltagare
Hej,
Jag har flyttat till Sverige från England och har ingen aning angående lagen om modded bilar.
Jag har en MY09 XT och har byt alla fjäder (Swift springs), krängninghammare bak (STi 19mm), Whiteline end links och nu har fått en eTune av Ray at Turbotektuning (stage 1). Jag antar att jag måste prata med min försäkringsbolag?
Finns det någon bra försäkringsbolag som ni kan rekommendera?
Nästa steg är en större downpipe och mitt mål är en VF52 turbo och supporting mods för E85.
Vad måste jag tänkte på och vem måste jag notifiera?
Tack för hjälpen,
Scott3 oktober, 2013 kl. 08:01 #260992Tgm2DeltagareHej,
Was my Swedish that bad! 🙁
Am I here all alone? 🙂
3 oktober, 2013 kl. 10:10 #260989IggeDeltagareNu är jag dåligt insatt men svarar ändå så du slipper känna dig utstött. 🙂
Angående försäkring har jag inte hört något enda bolag som försäkrar trimmade bilar så folk brukar väl inte meddela sina bolag.
Egentligen får man ju inte ändra saker pga helfordonsgodkännandet.Så jag vet inte hur man ska gå till väga med andra ord
Men välkommen till forumet ändå! 🙂
3 oktober, 2013 kl. 11:52 #260991Tgm2DeltagareHej,
Jag ser så många trimmade bilar (oftast Volvos, Audis) att jag tänkte det måste vara enkelt att fösäkra de.
Tack för svaret,
Scott3 oktober, 2013 kl. 15:24 #260985TimzzonDeltagareVälkommen till forumet Scott 🙂
Har man en trimmad bil så säger man inte det till försäkringsbolaget, dom frågar inget sånt när man försäkrar för den delen.
Det som du har gjort på din Forester är att jämföra vad de flesta här har på sina STIer 😉3 oktober, 2013 kl. 16:11 #260988adam.b.wDeltagaretja de blir en importbil dvs vad jag vet rätta mig om jag har fel. EJ helbislgodkänd. sedan är de nog inte så bra med att öppet skriva om att inte vara ärliga mot sitt försäkrings bolag. det är inte svårt att hitta sådana här saker.
tänk på att du kommer lindrigare undan med mord än att Eko brott i Sverige. så det är inte något försäkringsbolag mm tar med en nypa salt.
Men jag tror inte det ska vara några problem att försäkrad—0.o—b
4 oktober, 2013 kl. 05:16 #260990Tgm2DeltagareTack för alla svar. Jag kör med vanlig försäkring då 🙂
Ni som använder E85, har ni två mappar? En för daglig bruk och en för besiktningen?
4 oktober, 2013 kl. 06:13 #260986TomKDeltagareTack för alla svar. Jag kör med vanlig försäkring då 🙂
Ni som använder E85, har ni två mappar? En för daglig bruk och en för besiktningen?
Det ska inte vara några problem att besiktiga med E85.
Så länge mappen är shysst gjord.4 oktober, 2013 kl. 08:23 #260987fiskmanDeltagareVad jag tror är att du först kommer att göra en registringsbesiktning på din Forester.(ta med V5C papper och kvitto och annat tror jag ) Här finns det en risk att de kan bli griniga på modifieringar. så länge det ser “orginal ut tror jag inte det skall vara problem. Besiktningsgubbarna ser inte skillnaden på en td04 och en vf52.
Dementera om jag har fel.
Annars är det bara att försäkra och vara glad. Det finns säkert andra killar på detta forum som importerat bilar från GB med liknande modifieringar som kan hjälpa dig med dina frågor. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.