Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31174
    Victor
    Deltagare

      Kaross:
      Subaru Legacy sedan 1993
      Rostfri
      Breddad
      Finess fullbur
      Impreza STi 203 ställbar kolfiber vinge
      Custombyggd frontspoiler
      Skalstolar
      TOORA4-punkts bälten
      Flockad instrumentbräda
      Mocca ratt + damask
      Fristående elsystem (endast det nödvändiga elhissar lysen osv.)
      Ombyggt bagage
      Tein huvdämpare
      STi pedalställ

      Chassi&bromsar:
      Komplett fram+bakvagn från impreza sti -03 (bärarmar, bryggor, styrväxel, krängare, hjulhubbar osv.)
      Prodrive Coilovers med ställbara HKS topplagringar.
      Aluminium fjäderbenstag fram & bak
      Brembo STi bromsar 4-kolvs + 2-kolvsok
      Sellhom bromsbox/bromsvåg
      Hydraulisk handbroms
      Sellholm fördelningsventil
      Stålomspunna bromsslangar
      8×18″ ATS motorsport DTM Edition ET17
      245/35 ZR18 Federal 595 RS-R, R-däck helt nya.

      Motor/drivlina:
      2003 Impreza STI Spec C motor 2.0L EJ20
      Stendard Subaru motor men skiljer sig från vanlig STI:
      Starkare kolvar och stakar
      Denso spridare 680cc
      APS Fuelrails med stålomspunna slangar
      Andra toppar
      Större profil på kammarna
      Större ventiler
      Equal length-grenrör, lindat med avgasbandage
      IHI VF37 Twin Scroll-turbo
      HKS svamp luftfilter
      HKS SSQV dump
      HKS platina tändstift
      MSV malpassi ställbar bränsletrycksregulator
      ZeroSport högflödes IC-plåt
      Turbo insugs slang i silikon
      Vattenkylare från Legacy Turbo
      Dubbla stora sugande fläktar

      Haltech platinum sport1000
      Haltech Elektronisk laddtrycksstyrning
      Haltech 3Bars Mapsensor
      Innovate LC-1 Bredbandslambda
      Haltech Racepak IQ3 Dash

      3″ Rostfri lindad downpipe
      2,5″ Rostfritt avgas med magnaflow rf ljuddämpare
      2×2″ dieselböj slutrör

      40L skumfylld alu fuelcell
      2x Walbro 255 in line pumpar
      2L bränsle catch “surge” tank som fylls utav ytterligare en walbro pump.

      Exedy hyper single koppling
      Exedy lättat svänghjul

      STI -03 kopplingscyliner
      STI -03 Slavcylinder
      Kartboy shortshifter
      poly bussningar i hela växellänkaget

      5vxl Sellholm dogbox rakskuret 1-2-3-4-5-R
      Sellholm lamell fram diff
      Sellholm Lamell mitt diff
      3.9 rally/japan utväxling
      STI -04 drivaxlar
      STI R180 lamell bakdiff

      Cusco växellådsfäste
      Beatrush “hundben”
      Special byggd kardan

      Har säkert glömt tusentals grejer, extremt påkostad och kommer bli en väldigt snabb bil! Ca 400hk / 500nm
      Lämpar sig bra till, racing, långlopp, time attack, trackdays, gatebil m.m
      Bilen har i dagsläget ej vagnsbok.

      Bilen är endast använd 2ggr i bromsbänk, mycket är helt nytt. Backar tändningen på höga varv. Behöver troligtvis bygga om vevaxel triggergivaren + mappning.

      99 000:-

      Bilder på blocket:
      http://www.blocket.se/vastmanland/Subaru_Legacy_STi_Banracing_49826561.htm?ca=9&w=1

      Victor Bergman
      0708407078
      victor.bergman@hotmail.se

      #261197
      Fladric
      Deltagare

        Vill ha! 😀 så jäkla brutal 🙂

        #261191
        TomK
        Deltagare

          Ja du, den där var hårig! 🙂

          #261194
          Victor
          Deltagare

            SSCare får rabatt!

            #261193
            Victor
            Deltagare

              inte ens ett bud?

              #261192
              Victor
              Deltagare

                110 000:-, eller bud?

                #261199
                hedberg____
                Deltagare

                  hade ja haft dom pengarna hade ja slagit till direkt men tråkigt att de inte är en “riktig” turbo kaross

                  #261198
                  Fladric
                  Deltagare

                    hade ja haft dom pengarna hade ja slagit till direkt men tråkigt att de inte är en “riktig” turbo kaross

                    Det hade jag också gjort!

                    Fast att det inte är en en äkta turbomodell tycker jag är nog så bra, ska man bygga om så mycket som det är gjort på de här så kan man lika gärna göra det på en sugare, är ju ändå samma kaross i grunden! 🙂

                    #261195
                    Victor
                    Deltagare

                      Anledningen till att det blev denna karossen är att det var den ända jag hittade som var rostfri!

                      #261196
                      Victor
                      Deltagare

                        Nu 99 000:- !

                        #261200
                        hedberg____
                        Deltagare

                          ja de är super fränt har planer på att bygga liknande bil fast kombi. och gatreggad.

                          #261202
                          pettsun
                          Deltagare

                            finns den kvar?

                            #261201
                            kimpa83
                            Deltagare

                              nej den är såld 🙂 min kompis köpte den

                              #261203
                              pettsun
                              Deltagare

                                fan. Den var ju stenhård!

                                #261204
                                pettsun
                                Deltagare

                                  Sålde du din forester pettsun? Ska du ha en racer nu?

                                  Skickas från min iPhone via Tapatalk

                                  nä den har jag kvar. Fick inte såld den så den blir kvar. jo är sugen på nå fränt projekt 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.