› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbo?
- Detta ämne har 14 svar, 1,224 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2013 kl. 21:28 #31443
apache54
DeltagareNu e jag på jakt efter en ny turbo till min – 04 sti vad rekommenderar ni att använda om jag både vill ha snabb spool och en som mätt klarar laddtryck runt 1,6-2 bar
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
18 november, 2013 kl. 22:48 #262677kleinis
Deltagareprecision ? sen är ju frågan vad du vill komma till för effekt ?
har en 5858 hemma som ska användas i min motor och hoppas på va 450whp med den och e85 mm
kör du original botten börjar dina stakar lida över 400 skulle jag tänka mig, (inget är ju säkert när man trimmar)
19 november, 2013 kl. 08:24 #262665apache54
Deltagarejo a bsolut men i dagsläget e turbofrågan den största o en ny motor funddras oxå på men vad har vi för sniglar som skulle klara ovanstående krav var frågan denna gång
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 08:33 #262671TomK
DeltagareSka den sitta på standard platsen eller kommer du köra roterat?
Antar att det blir 2l motorn? Vad för effekt vill du landa på?
En sc42 alt en sc46, kör du roterat så en precision som ovan eller gt3071 alt 3076.19 november, 2013 kl. 09:39 #262666apache54
Deltagarejag har inte funderat över hurvida det skall vara roterat eller inte men vad talar mot eller för det och min tanke kan vara att köra standardmotor i sommar och bygga på ett 2.5l block med 2l vev till nästa vinter o då kansje satsa på 450 – isch hjul-häst
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 10:15 #262670Adam K
DeltagareDet finns ju de som de-stroke’ar 2,5or, men jag förstår det inte, blocket är ju den svagaste länken på 2,5, tillsammans med kolvarna, som IOF går att byta.
19 november, 2013 kl. 10:21 #262672TomK
Deltagarejag har inte funderat över hurvida det skall vara roterat eller inte men vad talar mot eller för det och min tanke kan vara att köra standardmotor i sommar och bygga på ett 2.5l block med 2l vev till nästa vinter o då kansje satsa på 450 – isch hjul-häst
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Varför ska du ha en de-stroke motor?
Ska du ha 450whp så blir det roterat och satsa på en passande turbo. Urvalet bland turbos blir större med roterat och lika så effektuttaget.19 november, 2013 kl. 11:33 #262667apache54
Deltagarede stroke vill jag ha för att minska vinkeln mellan vev o stake vilket min motorbyggare förespråkar då han själv kör med en sådan i en bubbla som gåt 9or på strippen, men skulle någon vilja förklara det här med roterat?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 11:41 #262673TomK
DeltagareSå här ser ett roterat system ut.
19 november, 2013 kl. 13:16 #262668apache54
DeltagareOk då förstår jag mer men blir det så att det skulle räcka med nytt grenrör och ändring av ic-rör men har man inte sen ett stort problem med down-pipen?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 13:26 #262674TomK
DeltagareOk då förstår jag mer men blir det så att det skulle räcka med nytt grenrör och ändring av ic-rör men har man inte sen ett stort problem med down-pipen?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Det räcker med uppipe icrör och downpipe.
Finns även färdiga kit att köpa.19 november, 2013 kl. 17:53 #262664apache54
DeltagareJasså då kanske man skall överväga detta om jag förstår så är argumenten för att man fåt större urval av turbo? O vart köper man desa ”kit”?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 18:28 #262675TomK
DeltagareJasså då kanske man skall överväga detta om jag förstår så är argumenten för att man fåt större urval av turbo? O vart köper man desa ”kit”?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Finns flera olika som gör kit.
RCM, Scoobyclinic, perrin, fullrace mm mm19 november, 2013 kl. 19:24 #262669apache54
DeltagareOk tackar för svar då har man lite att fundera på lm det är värt det för att byta bort äckel-temeiturbon som sitter där
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
19 november, 2013 kl. 23:00 #262676Patrick P931
DeltagareBlouch Dom 3 får man ut närmare 450 whp på 98 och en bra bit till på E85. Men det är nog den största orginalmonterade turbon.
Kan vara värd att kolla på då det är i min värld mycket enklare. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.