Sällan man hör om folk som portar topparna, portar/polerar insug och gasspjäll, byter kammar eller installerar grenrör, varför? Är det fär att det är enklare (och billigare) att hänga på FMIC och större turbo eller är Sti-motorn så ”komplett” redan från fabrik?
Antagligen för att det är så mycket jobb och väldigt dyrt att göra det.
Den effekten man kan uppnå innan det är helt nödvändigt att göra dom modifieringarna räcker gott för de flesta.
Porting the heads etc is normally standard when upgrading the engine Doc, switching to stainless headers is only beneficial after 400ish, personnal choice weather to go equal or stay unequal, cams are down to what spec your building to.
Fitting a fmic is totally useless in most peoples cases and infact causes lag on the turbo giving them less performance lol
tror många är rädda för besiktningen också, nu vet jag inte hur de är för har hört att dom inte kan säga nått om efekthöjjning bara polisen enligt en kompis som åkte in med en 740 turbo med 448whp på hjulen
ska man byta allt i motorn toppar grenrör turbo så är de mycket jobb och man får näsan räkna med att de sticker iväg över 60 tusen i bara delar och många timmar i garaget
Författare
Inlägg
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.