- Detta ämne har 10 svar, 1,477 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2013 kl. 19:31 #31587empaa_aDeltagare
Tjenare gottfolk, blivit officielt ägare till en subaru impreza wrx 05 som gått 6400 mil
Tanken är att jag ska fixa upp den lite smått kosmetiskt, clean men ändå väldigt rå, senare blir de troligtvis litemodifieringar mMotormässigt.
Har redan letat förgäves efter den stora vingen, men utan resultat, frågan är om någon har eller vet om vart man kan köpa, även sugen på en annan front och lite smått annat, förslag mottages gärna!!!
Skulle gärna lägga upp en bild men till nackdel så vet jag ikke hur man gör de! 😛
19 december, 2013 kl. 10:16 #263455Adam KDeltagareIMHO är det inte värt att göra ett endaste dugg med en WRX, utom däck, bromsvätska och belägg. Tanka o kör och när du vill modda så byt till en STi, årsmodell efter budget.
19 december, 2013 kl. 16:12 #263458Patrick P931DeltagareAdam K har helt rätt. Med fördel kan man skaffa sig en Tactrix och göra en “steg 1 mappning”, men resten är slös med pengar.
Spara pengar, byt till en STI.
🙂
Patrick19 december, 2013 kl. 18:27 #263462adrenalinDeltagareGrattis och välkommen! 🙂 Med steg 1 har du ca 300hk (kolla hos t.ex. JRM) och det kommer man långt på om man inte är ute efter något monster! Lycka till!
19 december, 2013 kl. 20:28 #263456Adam KDeltagareSnack! Med fmic, e85, lätt flödande aga (inkl) uppipe så kanske man kan komma upp mot 280 med en td04.
Td05-16, vf24,28,35 brukar hamna på ca 300 på gt/wrx.
Då måste du pröjsa för så mycket extra att du lika gärna kan köpa en STi, som har starkare och bättre Allt!20 december, 2013 kl. 23:07 #263459Patrick P931DeltagarePrecis. 😉
En ärlig “steg 1” på 98 oktan tippar jag på att är 250 hk, det behövs rätt mycket bolt on grejor för att komma högre som Adam skriver.
Men, en “steg 1” som man gör själv är en klart prisvärd uppgradering. Resten är väldigt dåligt investerade pengar. 🙂
20 december, 2013 kl. 23:45 #263463adrenalinDeltagareJRM utlovar ju ca 300hk enligt deras hemsida iaf 😉 De kanske kan trolla?
21 december, 2013 kl. 08:44 #263460Patrick P931DeltagareFör 34,000 kr inkl. katalysatorn och 35,500 inkl bromsning, utlovar de ganska mycket mer effekt än vad turbon bör kunna leverera. Dock till deras försvar så anser jag att deras “steg 1” motsvarar vad jag kallar “steg 2”. 🙂
Om det är bromsning före (som visar på ca 225 hk) och garanterade 300 hk efter med “alla mods gratis om det inte blir 300” så skulle jag nappa på det rätt snabbt. 😉
20 januari, 2015 kl. 11:01 #263464ImprezamickisDeltagareHej! Jag har en impreza wrx STI en 2004 . Allt är bytt på bilen inför mappning steg 1 . Har hört rykten förut om någon som inte byte till stakare stift , som då efter mappning fick ras på sin. Tänkte höra om detta är en skröna ? Bilen kanske redan var slut ? ?
20 januari, 2015 kl. 12:08 #263457TomKDeltagareHej! Jag har en impreza wrx STI en 2004 . Allt är bytt på bilen inför mappning steg 1 . Har hört rykten förut om någon som inte byte till stakare stift , som då efter mappning fick ras på sin. Tänkte höra om detta är en skröna ? Bilen kanske redan var slut ? ??????
Tacksam för svar 🙂
Mvh
ImprezaMickisTror nog att folk har helt fel uppfattning vad högre siffra på stiftet innebär.
Så ja, den var nog slut innan.20 januari, 2015 kl. 14:17 #263461IggeDeltagareEn steg1 justering ska enligt många inte kräva stiftbyte. Många firmor (bl.a. JRM tror jag) nyttjar tillfället att få sälja lite extra och vill gärna skicka med hks-stift.
När jag frågade till min GT blev jag rekommenderad originalstift upp till 400hk, så tror inte det är sämre på nyare bilar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.