Sökte utan framgång, blev förvånad, startar tråd:
Hur lurigt är det att byta spindelled på en WRX för nån som har begränsade kunskaper och begränsad tillgång på verktyg? Min mekhistorik är typ att byta bromsskivor och -belägg samt följa välskrivna guider. Något man måste tänka på? Specialverktyg som behövs? Om det är lurigt, något annat man ska passa på att byta samtidigt när man ändå är där och håller på?
Har förstått att det kan variera mellan att vara en relativt enkel åtgärd till att vara en jobbig procedur som inkluderar att demontera drivaxeln, men då pratar vi Audi.
Och som alternativ – vad kan det kosta mellan tummen och pekfingret att lämna in bilen för denna åtgärd? Antar att jag i vilket fall måste lämna in den på fyrhjulsinställning efteråt?
Edit: självklart hittar google den här tråden som aldrig dök upp när jag använde forumets sök. Lession learned.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91488