SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem med Varvtal, Mycket rök. Hjälp!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31710
    KungligaEmil
    Deltagare

      Tja!

      La upp en tidigare tråd om att jag inte hade någon gnista EFTER motorbyte.
      Nu fick jag iordning på det ( Bytte elsystem )

      Nu fick jag ett nytt återkommande problem. Det jag hade med motorn innan! Och då trodde jag att det var topplockspackningen. Men tydligen inte..

      Det går inte att varva, den börjar ”blöddra” när man gasar mer än 2000/3000 varv..
      Sen ryker det och det stinker som bara den. Någon aning om vad felet kan vara?

      Lambdan? Styrboxen?

      PROBLEMET kom när jag hade höjt laddtrycket och monterade en laddtrycksmätare.
      ( Fanns boostcontroler vid turboslangen )

      Hoppas på massa tips.
      / Emil d—0.o—bd—0.o—b

      #264271
      kamikaze
      Deltagare

        Har du komptestat ?

        Vad är det för färg på röken ?

        Tar den vatten eller olja ?

        Så här rök våran GT när kolven smälte efter en dag på Mantorp om det kan vara till någon hjälp

        http://www.youtube.com/watch?v=5SYL1fHQPNA

        #264272
        Fladric
        Deltagare

          Skulle kunna vara luftmängdmätaren som spökar, har du provat med en annan? 🙂

          #264275
          Dash
          Deltagare

            Vad är det för rök? Glykol, olja eller bränsle?

            #264273
            KungligaEmil
            Deltagare

              Har inte komptestat.

              Röken ärinte som på videon. mera svart rök.
              jag böt ut HELA motorn. Motorn som jag skaffade mig var komplett med insug/turbo osv så ni vet.
              Så bör vara någonting annat är motorn som spökar? Alla givare osv är nybytta.

              Vad det är för ”sorts” rök vet jag ärligt inte. kan kika mer imorgon med en som är lite mer kunnig som kan svänga förbi!

              #264274
              KungligaEmil
              Deltagare

                Bilen drar glykol och ser ut som det kommer glykol i skarvan vid avgassystemet då jag inte har en packning där..

                Inte fått ordning på subarun än.. Är det styrdonet som kan ha gett upp?

                #264270
                challe
                Deltagare

                  Om bilen drar glykol (dvs kylarvatten) så är nog mitt tips att du har en toppackning som inte håller tätt

                  Har du komptestat?

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.