› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Rycker till lite strax under 3000 rpm under acceleration
- Detta ämne har 11 svar, 1,040 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av
harlekin.
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2014 kl. 19:33 #31859
harlekin
DeltagareTjena! Har precis vart och hämtat en 2.0R impreza.
Har märkt en grej som jag stör mig lite på. När jag accelererar så ”hugger den till”( vet inte hur man ska beskriva det, men den drar inte lika mycket helt enkelt. ) ibland mellan 2500 – 3000 rpm. Är inte så mycket men är osäker på om det ska vara så.
Endast vid acceleration. Osäker på vad man bör börja med att kolla på dessa då jag endast skruvat Ford tidigare. ^^
Nån dipp i vridmoment kring dessa varvtal? Bilen går hur bra som helst i övrigt( Inte som en sti då…. men som den ska. 😉 ).
Tändstift och spridare? Nån med några bra ideer?
19 februari, 2014 kl. 21:52 #264884important
DeltagareTändkablar hade jag bytt, då brukar det fela vid vissa varvtal.
Om inte det hjälper hade jag försökt logga på något vis, vet inte om roomraider funkar på dessa bilar, men gör de det så finns det massa duktiga här som säkert kan ge svar.20 februari, 2014 kl. 09:30 #264880emilboylarsson
DeltagareInsugsslang till turbon? Böt min i helgen som var, hade liknande problem. Har du möjlighet att provtrycka?
Sorry. Såg att det var en sugis nu.
20 februari, 2014 kl. 18:31 #264883nilbri
DeltagareHade ett liknande problem med en Fårrd Focus ST med BSR steg 3. Ryckte hemskt. Visade sig bero på kabeln till främre lambdan.
20 februari, 2014 kl. 22:11 #264885harlekin
DeltagareÅrsmodell? 🙂 Försökte hitta en st170 först men finns ju knappt att få tag i.
Tack. Då har jag ett hum jag vart jag ska börja iaf. 🙂
Jo Emilboylarsson en turbo hade inte varit helt fel. Men hade varit lite dyrare att försäkra då. 😉
21 februari, 2014 kl. 04:57 #264877NON
DeltagarePå min 2.0gx så rycker det lite när ac:n kopplar ifrån vid acceleration, kanske är lika på din. Enkelt att prova om det är så, bara stäng av ac:n och ut å gasa.
21 februari, 2014 kl. 08:19 #264881adrenalin
DeltagareMenar du verkligen att det rycker/hugger eller menar du mer att det ”håller emot” lite? 😀
21 februari, 2014 kl. 10:02 #264878NON
DeltagareAc kompressorn kopplar ifrån för att inte ”stjäla” kraft vid acceleration och då blir det ett litet ryck som också kan upplevas som ett hugg.
21 februari, 2014 kl. 10:06 #264879NON
Deltagare3. ACCELERATION CUT SYSTEM The A/C switch turns the A/C system on or off. The on-off operation of the switch is transmitted to the ECU. The A/C cut relay breaks the current flow to the compressor, through the use of an output signal from the ECU, for a certain period of time when a ”full-throttle” signal (emitted from the throttle sensor) enters the ECU while the compressor is operating. This prevents the degradation of acceleration performance and stabilizes the main fuse box located on the left side of the engine compartment
21 februari, 2014 kl. 13:01 #264886harlekin
DeltagareMenar du verkligen att det rycker/hugger eller menar du mer att det ”håller emot” lite? 😀
låter som en bättre beskrivning.
Ska ut och pröva ac:n direkt! d—0.o—b
22 februari, 2014 kl. 10:36 #264882adrenalin
Deltagarelåter som en bättre beskrivning.
Ska ut och pröva ac:n direkt! d—0.o—b
Blev det bättre med den avstängd? 🙂
22 februari, 2014 kl. 15:02 #264887harlekin
Deltagareingen skillnad…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.