› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › "Slapp" drivlina? Motorfästen etc.
- Detta ämne har 15 svar, 1,360 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2014 kl. 00:21 #31961
Igge
DeltagareHej!
Jag tycker min drivlina känns lite ”slapp”.
Alltså som att hela paketet kan vrida sig lite för mycket innan all kraft kommer till hjulen. Märks vid växlingar, men främst när man går från motorbroms till gas.Hela allt sitter ju med diverse fästen och som jag förstått det finns det:
2 motorkuddar
1 pitch stop
2 bussningar bak för diffen
2 bussningar fram för bakdiffen (inte riktigt fattat var/hur)
och ett okänt antal för växellådsbryggan.Har jag missat några? 🙂
Vilken/vilka delar är vettigast att börja byta eller ska man byta allt på en gång?
Pitch stopen har jag hittat en guide för som verkar rätt enkel att byta. Är det en vettig start?
Tar gärna emot fler guider om någon har på lager 🙂
Allmäna tips och åsikter inom ämnet välkomnas hjärtligt!
Som vanligt finns risken att jag anser att det är mer pengar/möda än det är värt men just nu är det det här som stör min körupplevelse mest och jag har några slantar på bilkontot ändå 🙂
Tack på förhand.
//Erik
11 mars, 2014 kl. 01:52 #265917Turbovin
DeltagareSkaffa Hardrace eller Grupp N-motorfästen och växellådsfäste. Det gör underverk.
11 mars, 2014 kl. 06:19 #265921kleinis
Deltagarebussningar för bakdiffen har jag liggandes hemma som jag använt förra året blev verkligen skillnad
11 mars, 2014 kl. 07:51 #265922Igge
DeltagareSkaffa Hardrace eller Grupp N-motorfästen och växellådsfäste. Det gör underverk.
Var köper man dessa förmånligt då? 🙂
bussningar för bakdiffen har jag liggandes hemma som jag använt förra året blev verkligen skillnad
Passar det en newage STi?
I så fall kan jag nog tänka mig befria dig från dom om du vill 😛12 mars, 2014 kl. 00:17 #265918Turbovin
DeltagareJag köpte mina från UK av Apex Performance men verkar som att de inte säljer dem längre.
12 mars, 2014 kl. 10:01 #265923Igge
DeltagareTackar 🙂
Megan racing verkar ha billigare fästen, någon som testat? Dessutom inom EU (slipper tull)
Bara skit?Ofta får man ju var man betalar för tyvärr
12 mars, 2014 kl. 10:21 #265914GT99
DeltagareTackar 🙂
Megan racing verkar ha billigare fästen, någon som testat? Dessutom inom EU (slipper tull)
Bara skit?Ofta får man ju var man betalar för tyvärr
Står hardrace ingjutet i mina Megan fästen så troligtvis exakt samma produkt.
På gammel bilen kör jag Hardrace väldigt stor skillnad mot original.12 mars, 2014 kl. 10:29 #265924Igge
DeltagareStår hardrace ingjutet i mina Megan fästen så troligtvis exakt samma produkt.
På gammel bilen kör jag Hardrace väldigt stor skillnad mot original.Har du kört något med dina megan-fästen? 🙂
12 mars, 2014 kl. 10:47 #265915GT99
DeltagareHar du kört något med dina megan-fästen? 🙂
Nej dom ligger fortfarande på hyllan och väntar på att jag ska få tummen ur.
12 mars, 2014 kl. 10:51 #265925Igge
DeltagareRackarns 😛
Vad gav du för dina och var köpte du dom?
12 mars, 2014 kl. 11:43 #265916GT99
DeltagareRackarns 😛
Vad gav du för dina och var köpte du dom?
Köpte dom av Import Image Racing i usa
Har för mig dom kostade 180usd +frakt beställde en del annat samtidigt så vet inte vad frakten landar på för enbart fästena.
Har beställt en del från IIR och ca hälften av gångerna fastnar paketen i tullen.12 mars, 2014 kl. 16:56 #265920Steewe
DeltagareHar en uppsättning riktiga Cusco, motorfästen och växellådsfäste. 🙂 Intressant? Skicka ett PM. 😉
12 mars, 2014 kl. 17:18 #265926Igge
DeltagareJag tror jag lyckades skicka ett pm. Intressant är det hur som helst! 🙂
14 mars, 2014 kl. 15:58 #265927Igge
DeltagareKöpte Cusco fästen av steewe. Är det värt att komplettera med diffbussningar och pitch stop då eller finns det risk att man nöjer sig med motor- och växellådsfästen? I så fall kan jag ju vänta lite och komplettera senare
14 mars, 2014 kl. 16:04 #265919Turbovin
DeltagareJag blev sjukt nöjd med enbart Hardracefästena samt Whitelines extrabussningar för bakvagnsbryggan, de främre som tar död på dunkandet vid snabba växlingar.
Men å andra sidan har inte min bil gått mer än 5500 mil men gummit kan ju va gammalt och åldrat i övriga bussningar. Men börja med det du och upplev skillnaden först, sen får du se om det är värt att gå vidare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.