- Detta ämne har 10 svar, 1,157 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Gloremir.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2014 kl. 20:13 #31980DannesundinDeltagare
Tjabba, hittade ingen “Hej det här är jag” del.
Så tänkte att jag kastar upp en här.
Danne heter jag. född 1994. Jobbar som bergborrare/arbetare. På fritiden brinner jag för imprezor av alla dess slag, hör den motorn på mils avstånd… :p
Iallafall, lite om mig.
2012 inköptes den första Subarun (21 augusti) efter att man fått ihop sina “första egna pengar”.. Det blev då en “Subaru impreza WRX STi type RA V-limited 555” (Ursäkta om jag fick fel på någon av ordföljden… :rolleyes:) från 1996. (Badge, säten osv i toppskick. Högerstyrd. ) den hade då gått cirka 8200 mil har jag för mig. 1 år senare nästan på pricken så rasade vevlagret i motorn. (Closed deck block) rasade den 22’a Augusti efter en hårdkörning. Just nu står den i Garaget i väntan på pengar, den skall renoveras själv. Alltingen var original på denna förutom ScoobyECU från scoobynet, lite hjulupphängning, R-Däck å mätare för att hålla koll på motorn..
Nedan kommer lite bild på denna (i mina ögon) PÄRLA! (Enbart 2-3 rostfläckar på tankröret, det tjocka godset innanför. ingenting på skärmar osv.. )
Nog om den!
2013 gick vidare, gick i planerna på att preppa den befintliga 2.0L motorn men sprang istället iväg och köpte mig en ny Impreza, denna gång en Impreza STI Peter solberg edition från 2006. Denna hade gått 5800 mil. 1 vecka senare och 5912 mil så var motorraset ett faktum. Det var segt. Stoppade trots allt inte min subarukärlek utan motorn byggdes upp (med hjälp av JRM-Racing +++ för dom ) till att bli en riktig hållbar leksak.
Specsen nedan:
Cosworth Short block EJ25
New Subaru EJ25 STI Engine case
Subaru Forged 79mm Crankshaft
Cosworth Forged H-beam Connecting Rods
Cosworth Forged Pistons and rings
Cosworth Coated, Tri-metal bearings
Balanced to within .5 gram
Complete blue-print assembly
Ring gap checked
Bearing clearance checked
Deck height checked
Connecting Rod side clearance checked
Crankshaft end float checked
Turbo Dynamics MDX555-500 turbo
Cosworth oljepump
ARP Toppbultar
Cosworth Toppackningar
DO88 insugsslang
EcuTek 800CC spridare
HKS Tändstift
HKS SPF Luftfilterkit
Bränslepump (Walbro 255)
Original styrsystem tills vidare.
Helix 3″ rör
Helix 3″ Downpipe
grövre uppipe
cosworth termostat
HKS Hipermax 3 coilisar
Yokohama Advan SPORT 235/40-18, blir Toyo R888.
Oz Allagerita fälgar.Detta är hur det ser ut nu, på 6013 mil. Min förhoppning under 2014 är att gå på så stört många banträffar & bankörningar som möjligt för att utvecklas som förare OCH ha ruskigt jäkla kul.
Mina planer har absolut inte slutat än, utan har redan tittat ut prylar att köpa varje månad för hela 2014.. 🙂Skriv gärna om det är något mer ni undrar!
Jag glömde nästan, här kommer lite bilder på nya imprezan! (OCH JA, JAG KÖPER GÄRNA EN WRC-VINGE!!!!!! )
PS: Jag må vara ung, men jag har förtjänat varenda liten mutter av dessa bilar. Jag har slitit hårt och jobbat uppemot 200H arbetsmånader, bara för att ha råd med min hobby. Så inga “pappa betalar” fasoner tack!!
12 mars, 2014 kl. 20:33 #266037IggeDeltagareVälkommen! 🙂
Bra smak verkar det som 😀
12 mars, 2014 kl. 21:24 #266038adrenalinDeltagareFin spec! 😀
12 mars, 2014 kl. 22:10 #266034MuminDeltagareDet där blir fint på banorna
13 mars, 2014 kl. 07:28 #266036JommieDeltagarePappafasoner? Trodde pappa-boyz körde Audi…
Anyway, välkommen och grattis till “nybygget”. 2014 kommer nog bli riktig kul 😉
13 mars, 2014 kl. 09:35 #266039GloremirDeltagareBra smak på bilar, fin spec på nya motorn. Bänkat o sett vad den ger?
Tycker jag känner igen den första. Va kanske på realcars träff förra året?
Väklommen iaf.13 mars, 2014 kl. 09:51 #266035SteeweDeltagareEller en fin s203-vinge? 😉
Visst har du elektroniskt gasspjäll på den där? Annars hade jag haft ett LINK till dig..
Bra spec är det, typiskt JRM över den. 😉
13 mars, 2014 kl. 17:11 #266042DannesundinDeltagareRiktiga män (och kvinnor!) kör Subaru, så är det bara! 😉
Tackar och bockar!
Gloremir: Japp, fast då med en dekal i framrutan å andra fälgar.. 🙂 Realcar “annonsören” pratade lite med mig på mikrofon, kanske då du uppsnappade imprezan? 🙂
Steewe: Japp, elektroniskt 🙁 Är tyvärr fast insnöad på att WRC-vinge och WRC-front är det snyggaste som finns på en impreza… 😉
Inte bänkad alls i nuläget, men spridarna är på 80-85% så det skvallrar ju lite om effekten hehe, JoCCe chansade på 400-450. Ska faktiskt lämna in den igen så fort som, JRM måste bara bli av med några bilar först så att garaget får plats! Då blir det “Racemapp” (med mapswitch) den jag har just nu är den som kommer fungera som “gatmapp” i racemappen kommer Auto-blip, launch control och flat foot shift finnas som funktioner samt lite mera pulver.. Då ska vi även bänka henne… Behöver jag säga att det är spännande? 😉
För er som vet vem “Dieselkungen” är/var, hans 335D med 450hk/800Nm kör jag jämt med upp till 220~~ å då är den bakhjulsdriven… 🙂 Detta från rullande start i 50 km/h .. vi byggde motorn för “iallafall 400HK” .
Glömde att säga i speccen att det vart en Perrin insugsslang istället då den andra inte passade.
Men nytt styrsystem tänkte jag beställa i Maj/Juni ungefär samtidigt då ja tänkte köpa en annan turbo som inte är vinklad som original å få köra med FMIC! 😉 (Trots lagget, FMIC ser fint ut. ) sen behöver nog väggarna stärkas lite.. ??
Vart mitt mål är? Jaa.. vid första imprezan “Ska iallafall ha chiptrim” efter det… “ska iallafall ha 400hk” och nu… “ska iallafall ha 650hk”…. undrar om det där någonsin lägger sig… 🙂 Resten av slantarna ska läggas på grövre krängningshämmare, stag däck och bromsar. (borrade skivor känns lite som ett måste vid R-däck ) har redan nu en del inredning liggandes över.. 🙂 å sen blir det burmontage.. Som jag sa.. mycket planer i luften, å har inte direkt något annat att lägga pengar på förutom flickvännen “å den andra flickvännen”. 🙂
Haha blev en hel uppsats.. som frugan brukar varna andra “Börja inte! Nu kommer han prata i timmar…”
13 mars, 2014 kl. 17:21 #266040GloremirDeltagareSnappade upp den imprezan för att jag inte var ensam med en impreza.
Var min som stod i hörnet in på baksidan.
Haha se till o kasta alla pengar på flickvän nummer 1, flickvän nummer 2 kan tjäna sina egna pengar 😛För mig går det långsamt fram. Ensam stående förälder = tight med cash. Men så småning om så.
13 mars, 2014 kl. 17:24 #266043DannesundinDeltagareSnappade upp den imprezan för att jag inte var ensam med en impreza.
Var min som stod i hörnet in på baksidan.
Haha se till o kasta alla pengar på flickvän nummer 1, flickvän nummer 2 kan tjäna sina egna pengar 😛För mig går det långsamt fram. Ensam stående förälder = tight med cash. Men så småning om så.
Med vita fälgar, typ Rota? Den såg även jag.. 😀 d—0.o—b
All progress är ju bra progress! Jag bor fortfarande hemma “på gårn” så för mig går det framåt foort!
13 mars, 2014 kl. 17:38 #266041GloremirDeltagareEmmm nix 😛
Min subba: http://www.garaget.org/?car=330026Små saker som görs just nu. Coilover renovering bland annat.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.