› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Ska det vara såhär?
- Detta ämne har 21 svar, 2,174 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2014 kl. 14:47 #32054
Mattemaz
DeltagareHej.
Bytte igår intercooler på wrxen till en ic ifrån en sti. Fick inte loss slangen till dumpen så fick lossa den ifrån icn. Och hittar då denna packning mellan icn och dumpen
26 mars, 2014 kl. 15:48 #266406kleinis
DeltagareDet ska inte vara så där, när du haft fullt laddtryck och släppt av har de uppstått ett typ eko i turbon ? Som att luften har stutsat mot turbon flera gånger?
De är just de som händer om man inte har dumpventil och livslängden på turbon minskar drastiskt,
Sedan är frågan varför dom gjort så här ? Kan dumpventilen vara trasig eller är bilen så trimmad så original dumpen inte håller emot trycket ?
Vad laddar du nu? Trimmad ?
26 mars, 2014 kl. 16:12 #266417Mattemaz
DeltagareNä inget eko från turbon vad jag har tänkt på har varit så sedan jag köpte bilen.
Bilen är helt org i motor och låda. Vad jag vet :/
Sitter org filter och dump inga andra synliga saker är gjorda vad jag sett.
Min gissning är att dom satt för dumpen för att den är trasig då. Men kass att dom inte sa detta när jag köpte bilen för snart ett år sedan :/
Bilen går jämt och fint inga konstigheter alls. Om nått jag kan klaga på så har den hackat till när man släpper gasen rätt ofta inte alltid dock.26 mars, 2014 kl. 17:29 #266405.zip
DeltagareSer ut att vara en hemmagjord dumplock.
I teorin så får du snabbare spool på turbon, men turbon tar däremot bra mkt stryk. I värsta fall kan impellern slås sönder av baktrycket.26 mars, 2014 kl. 17:41 #266412adrenalin
DeltagareDet kallas galenskap 😉
26 mars, 2014 kl. 23:42 #266424important
DeltagareNissan 200sx har igen dump orginal och dom ladder 0,8bar. Den turbon håller 20 tusen mil om man sköter service.
Efter jag monterade dump på min 200sx blev karaktären sämre vid växling.
Men vid laddtryck över 1 bar så börjar det bli för hard belastning.Prestandamessigt, låt packningen sitta.
Vill du eventuellt få ett litet litet pys vid växling, vilket du kanske inte får med återcirkulerande, så byt packning.
Börjar du trimma så byt också packning så att dumpen fungerar.27 mars, 2014 kl. 05:56 #266420Gloremir
DeltagareInte min tråd men kan ju fråga ändå. Vad för dump ska man byta till som passar i orginal ic? Impreza type r 99a. Ska man åka återcirkulerande eller öppen när man trimmar lite?
27 mars, 2014 kl. 09:17 #266413adrenalin
DeltagareInte min tråd men kan ju fråga ändå. Vad för dump ska man byta till som passar i orginal ic? Impreza type r 99a. Ska man åka återcirkulerande eller öppen när man trimmar lite?
Om du kör original styrsystem med LMM och inte vill offra din LMM så ska du ha återcirkulerande.
27 mars, 2014 kl. 09:34 #266418Mattemaz
DeltagareGår också i tankar på att byta dump. Men finns väl rätt bra hybrid dumpar som kör tillbaka luft och ger ett litet psch?
Skickat ifrån min Note 3.
27 mars, 2014 kl. 09:54 #266421Gloremir
DeltagareBara kolla runt vad för återcirkulerande som finns för bolt on då 🙂
27 mars, 2014 kl. 10:42 #266407Igge
DeltagareOm du kör original styrsystem med LMM och inte vill offra din LMM så ska du ha återcirkulerande.
LMMen går väl inte åt skogen för att man kör atmosfäriskt?
Däremot blir motorstyrningen (blandningen) lite knas27 mars, 2014 kl. 12:35 #266419Mattemaz
DeltagareHar kört i 2 år med hybrid utan några problem. Har en GFB, pyser som fan. Lite småkul att labba med återcirk, hårdhet osv med 🙂
Just en sådan jag söker. Är det svårt att ställa in dom? Behöver man köpa nån dyr eller vad är bra?
Skickat ifrån min Note 3.
27 mars, 2014 kl. 15:49 #266414adrenalin
DeltagareLMMen går väl inte åt skogen för att man kör atmosfäriskt?
Däremot blir motorstyrningen (blandningen) lite knasNej det kanske den inte gör, uttryckte mig nog lite otydligt men som du säger blir dess funktion negativ, eftersom LMM kommer mäta luft som släpps ut.
Har kört i 2 år med hybrid utan några problem. Har en GFB, pyser som fan. Lite småkul att labba med återcirk, hårdhet osv med 🙂
Jag tror säkert det är folk som kört både hybrid och öppna dumpar som klarat sig utan bekymmer. En hybrid är säkert något bättre än en helt öppen det känns fortfarande som en onödig risk att ta. Eller kanske inte? 😀
27 mars, 2014 kl. 16:02 #266422Gloremir
DeltagareOk. Om vi pratar återcirkulerande, vad har man att välja på som är bolt on? Hittar mest öppna, hybrid samt orginal dumpar. Vet ju inte hur mkt orginal pallar med. Samt kan vara bra o ha nya fräscha grejer när bilen väl ska mappas
27 mars, 2014 kl. 16:18 #266415adrenalin
DeltagareOk. Om vi pratar återcirkulerande, vad har man att välja på som är bolt on? Hittar mest öppna, hybrid samt orginal dumpar. Vet ju inte hur mkt orginal pallar med. Samt kan vara bra o ha nya fräscha grejer när bilen väl ska mappas
Kolla på t.ex. scoobyworld.co.uk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.