SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor spridare sti 08

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32055
    petrowski87
    Deltagare

      hello

      Tänkte höra om spridare som lirar bra med Ecutek @ ca 400hk.?
      tänka mappa hoss jrm dom rekomenderar
      Ecuteks egna 800cc spridare .

      Injectors Dynamics 850cc

      någon som kör något av dom och har erfarenheter?

      tycker dom känns lite dyra ecutek spridarna men vad är era erfarnheter och tips

      spec på bilen är en sti 08
      kör på ett cosworth short block
      turbo blouch dominator 2.5xt r
      process west Intercooler

      #266425
      dragster
      Deltagare

        Vad jag har hört så ska Deatschwerks och Injector Dynamics spridare fungera bäst med original ECU.

        #266438
        petrowski87
        Deltagare

          Okej tack någon mer som har info kör med id? :D:D

          #266426
          Fricke.w
          Deltagare

            Deatschwerks lirade as bra på min 06 STI.
            JRM vart till och med imponerad att dom var så lätt att få och lira både på hög last och låg med ecutek.
            Så känns konstigt om dom inte skulle rekommendera dom nu också?
            Visst ecuteks egna kannske är något bättre, men varför betala dom summorna som dom kostar, när Deatschwerks hade silkes len tomgång och riktigt bra hög last 🙂

            http://www.deatschwerks.com/products/fuel-injectors/sport-compact/subaru/sti/2007-12-sti/21s-01-0850-4-detail

            #266439
            petrowski87
            Deltagare

              Okej tack för informationen. Ja jak tycker ochså det låter konstigt någon som kör med ecutek spridarna och har referenser?
              🙂

              #266434
              Jonlan
              Deltagare

                Okej tack för informationen. Ja jak tycker ochså det låter konstigt någon som kör med ecutek spridarna och har referenser?
                🙂

                Jag har ecutek spridare i min STI 08a och det funkar bra. JRM provade med Deatschwerks först men fick det inte att lira på låg last. Cosworth motor i min också.

                #266437
                important
                Deltagare

                  Injector dynamic håller bättre kvalite, Kolla lite USA-forum så har många Deatschwerks lagt av.

                  #266428
                  Zlasher
                  Deltagare

                    hello

                    Tänkte höra om spridare som lirar bra med Ecutek @ ca 400hk.?
                    tänka mappa hoss jrm dom rekomenderar
                    Ecuteks egna 800cc spridare .

                    Injectors Dynamics 850cc

                    någon som kör något av dom och har erfarenheter?

                    tycker dom känns lite dyra ecutek spridarna men vad är era erfarnheter och tips

                    spec på bilen är en sti 08
                    kör på ett cosworth short block
                    turbo blouch dominator 2.5xt r
                    process west Intercooler

                    Trevlig setup, Sweet med en toppmatad intercooler och såg att den turbon är specad till 490 hk på E85=)

                    Jag har också ett Cosworth short block i min STI 08. Man är ju bra sugen på mer mos.
                    Men enligt Jrm så behöver man inte byta spridarna?
                    Går att öka soppa trycket istället?
                    Låter iofs lite osäkert att köra så…

                    #266429
                    Zlasher
                    Deltagare

                      Jag har ecutek spridare i min STI 08a och det funkar bra. JRM provade med Deatschwerks först men fick det inte att lira på låg last. Cosworth motor i min också.

                      Vad har du för setup och effekt i din?

                      #266435
                      Jonlan
                      Deltagare

                        Vad har du för setup och effekt i din?

                        Cosworth long block
                        RCM450 Hybrid Garrett turbo
                        RCM Grenrör
                        EcuTek 800cc spridare
                        Original IC

                        444hk/572Nm

                        #266440
                        petrowski87
                        Deltagare

                          tack för all Information

                          Zlasher: ja det är en trevlig setup ja det finns två vägar att gå men enligt mig är det säkrast att göra båda och så kommer ja göra
                          har en Tomei bränsle trycks regulator

                          ja det är ett svårt val det här med spridarna måste ja säga .

                          #266430
                          Zlasher
                          Deltagare

                            Cosworth long block
                            RCM450 Hybrid Garrett turbo
                            RCM Grenrör
                            EcuTek 800cc spridare
                            Original IC

                            444hk/572Nm

                            Fifan vad fint=)
                            Vad är skillnaden på long block och short block?
                            Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?

                            #266427
                            TomK
                            Deltagare

                              Fifan vad fint=)
                              Vad är skillnaden på long block och short block?
                              Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?

                              Longblock = block med toppar

                              Shortblock = bara block

                              #266431
                              Zlasher
                              Deltagare

                                Longblock = block med toppar

                                Shortblock = bara block

                                ah tack TomK=)

                                #266436
                                Jonlan
                                Deltagare

                                  Fifan vad fint=)
                                  Vad är skillnaden på long block och short block?
                                  Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?

                                  När jag köpte bilen var den mappad av cobbtuning i Usa för 91 oktan med originalmotor och 3 tums avgassystem ca (310hk).
                                  Veckan efter att jag köpt bilen mappade JRM om bilen för 98 oktan och bytte lite prylar enligt deras steg 1. Efter det lämnade bilen 342hk/534Nm. Körde så i nästan 2 år innan jag bytte till Cosworthblocket. Motorn hade då börjat dra mycket olja vid ban och iskörning så då blev det byte till en för hoppningsvis starkare motor med lite mer effekt.

                                  Jag är mycket nöjd med nya maskinen och det JRM gjort. Motorn har gått problemfritt hela hösten och vintern. Det tog ett tag att vänja sig vid att responsen över 3500varv är så mycket snabbare nu än med gamla motorn men nu när jag vant mig är bilen som en dröm på isen oavsett vilka däck jag har på.
                                  Jag har ännu inte prövat den på asfaltsbana med riktiga däck men känslan är att det blir fint det också.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.