› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › spridare sti 08
- Detta ämne har 19 svar, 1,577 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
petrowski87.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2014 kl. 18:46 #32055
petrowski87
Deltagarehello
Tänkte höra om spridare som lirar bra med Ecutek @ ca 400hk.?
tänka mappa hoss jrm dom rekomenderar
Ecuteks egna 800cc spridare .Injectors Dynamics 850cc
någon som kör något av dom och har erfarenheter?
tycker dom känns lite dyra ecutek spridarna men vad är era erfarnheter och tips
spec på bilen är en sti 08
kör på ett cosworth short block
turbo blouch dominator 2.5xt r
process west Intercooler26 mars, 2014 kl. 19:37 #266425dragster
DeltagareVad jag har hört så ska Deatschwerks och Injector Dynamics spridare fungera bäst med original ECU.
26 mars, 2014 kl. 20:07 #266438petrowski87
DeltagareOkej tack någon mer som har info kör med id? :D:D
26 mars, 2014 kl. 20:52 #266426Fricke.w
DeltagareDeatschwerks lirade as bra på min 06 STI.
JRM vart till och med imponerad att dom var så lätt att få och lira både på hög last och låg med ecutek.
Så känns konstigt om dom inte skulle rekommendera dom nu också?
Visst ecuteks egna kannske är något bättre, men varför betala dom summorna som dom kostar, när Deatschwerks hade silkes len tomgång och riktigt bra hög last 🙂26 mars, 2014 kl. 21:27 #266439petrowski87
DeltagareOkej tack för informationen. Ja jak tycker ochså det låter konstigt någon som kör med ecutek spridarna och har referenser?
🙂26 mars, 2014 kl. 23:46 #266434Jonlan
DeltagareOkej tack för informationen. Ja jak tycker ochså det låter konstigt någon som kör med ecutek spridarna och har referenser?
🙂Jag har ecutek spridare i min STI 08a och det funkar bra. JRM provade med Deatschwerks först men fick det inte att lira på låg last. Cosworth motor i min också.
26 mars, 2014 kl. 23:48 #266437important
DeltagareInjector dynamic håller bättre kvalite, Kolla lite USA-forum så har många Deatschwerks lagt av.
27 mars, 2014 kl. 18:47 #266428Zlasher
Deltagarehello
Tänkte höra om spridare som lirar bra med Ecutek @ ca 400hk.?
tänka mappa hoss jrm dom rekomenderar
Ecuteks egna 800cc spridare .Injectors Dynamics 850cc
någon som kör något av dom och har erfarenheter?
tycker dom känns lite dyra ecutek spridarna men vad är era erfarnheter och tips
spec på bilen är en sti 08
kör på ett cosworth short block
turbo blouch dominator 2.5xt r
process west IntercoolerTrevlig setup, Sweet med en toppmatad intercooler och såg att den turbon är specad till 490 hk på E85=)
Jag har också ett Cosworth short block i min STI 08. Man är ju bra sugen på mer mos.
Men enligt Jrm så behöver man inte byta spridarna?
Går att öka soppa trycket istället?
Låter iofs lite osäkert att köra så…27 mars, 2014 kl. 18:48 #266429Zlasher
DeltagareJag har ecutek spridare i min STI 08a och det funkar bra. JRM provade med Deatschwerks först men fick det inte att lira på låg last. Cosworth motor i min också.
Vad har du för setup och effekt i din?
27 mars, 2014 kl. 19:24 #266435Jonlan
DeltagareVad har du för setup och effekt i din?
Cosworth long block
RCM450 Hybrid Garrett turbo
RCM Grenrör
EcuTek 800cc spridare
Original IC444hk/572Nm
27 mars, 2014 kl. 22:32 #266440petrowski87
Deltagaretack för all Information
Zlasher: ja det är en trevlig setup ja det finns två vägar att gå men enligt mig är det säkrast att göra båda och så kommer ja göra
har en Tomei bränsle trycks regulatorja det är ett svårt val det här med spridarna måste ja säga .
28 mars, 2014 kl. 07:45 #266430Zlasher
DeltagareCosworth long block
RCM450 Hybrid Garrett turbo
RCM Grenrör
EcuTek 800cc spridare
Original IC444hk/572Nm
Fifan vad fint=)
Vad är skillnaden på long block och short block?
Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?28 mars, 2014 kl. 08:41 #266427TomK
DeltagareFifan vad fint=)
Vad är skillnaden på long block och short block?
Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?Longblock = block med toppar
Shortblock = bara block
28 mars, 2014 kl. 09:58 #266431Zlasher
DeltagareLongblock = block med toppar
Shortblock = bara block
ah tack TomK=)
28 mars, 2014 kl. 10:48 #266436Jonlan
DeltagareFifan vad fint=)
Vad är skillnaden på long block och short block?
Är du nöjd med effekten? har du kört med steg 1 innan? alltså 350 hk?När jag köpte bilen var den mappad av cobbtuning i Usa för 91 oktan med originalmotor och 3 tums avgassystem ca (310hk).
Veckan efter att jag köpt bilen mappade JRM om bilen för 98 oktan och bytte lite prylar enligt deras steg 1. Efter det lämnade bilen 342hk/534Nm. Körde så i nästan 2 år innan jag bytte till Cosworthblocket. Motorn hade då börjat dra mycket olja vid ban och iskörning så då blev det byte till en för hoppningsvis starkare motor med lite mer effekt.Jag är mycket nöjd med nya maskinen och det JRM gjort. Motorn har gått problemfritt hela hösten och vintern. Det tog ett tag att vänja sig vid att responsen över 3500varv är så mycket snabbare nu än med gamla motorn men nu när jag vant mig är bilen som en dröm på isen oavsett vilka däck jag har på.
Jag har ännu inte prövat den på asfaltsbana med riktiga däck men känslan är att det blir fint det också. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.