ska du inte pressa bana eller pressa länge på motorväg borde du inte behöva oljekyl, men det är aldrig en nackdel att ha det så länge det är termostatstyrt
känns lika bra att köra med oljekyl , då har man garderat..
Någon som vet vart jag kan finna ett kit med termostat till min bil? utan att kostnaden drar iväg allt för mycket.
har varit bortrest i några dagar, därav inaktiviteten.
Det där kitet borde inte påverka oljetrycket i allt för stor omfattning va?
står ju ingenting om vilket mått det är på kylaren mer än att det är en 19 raders.
och vart bör jag montera denna? kanske finns nån som köpt exakt samma kit.
Stämmer som important skriver att det finns en oljekylare orginal på GT sitter mellan oljefiltret och blocket.
Kör själv med 400hk utan oljekylare och det funkar prima men det är inte fel att skaffa oljetemp och oljetrycksgivare
jo, har motorn uppe nu. och ser att det går en extra kylslang från vattenpumpen till kylarn där vid oljefiltret som sedan går går upp i en annan slang i blocket.
nu när jag ska köra med luftkyld olja, så kommer jag ju inte att behöva dendär kylaren. och det innebär ju att jag kommer att ha ett hål i blocket. är det bara att täppa igen det eller?
för på min nya vattenpump har jag ingen sådan koppling som ska till orginal kylaren.
Författare
Inlägg
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.