› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dålig gasrespons
- Detta ämne har 17 svar, 1,462 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av
J_Erixzzon.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2014 kl. 13:51 #32426
J_Erixzzon
DeltagareHar bilen klar efter min motorrenovering som skett under vintern. Men nu när jag är ute och åker så svarar bilen inte riktigt på gasen och känns allmänt trött.
Tips på vad det kan vara?
2 juni, 2014 kl. 11:30 #269329J_Erixzzon
DeltagareIngen som har någon idé på vad jag ska börja kolla på?
Det som är gjort med bilen är:
Wallbro 255
3″ system från turbon
Chippad
Ställbart ladd, laddar 1,35
Återcirkulerande forge dump
Öppet luftfiltret, hks superflowMotorn är nyrenoverad nytt soppafilter spridarnar är flödestestade och rengjorda. Alla oljor osv är nytt och stiften. Nya vaccum och vattenslangar så borde ju inte dra någon tjuvluft tycker man.
Bredbandslambdan visar 14,8-14,9 på tomgång, ska väl vara 14,7 ?
2 juni, 2014 kl. 11:55 #269326Fladric
DeltagareKolla så luftfiltret inte är igensatt!
Är bränslepumpen fräsch?
Är tändstiften fräscha?
Har du fyllt på med nytt bränsle?Bara några idéer 🙂
2 juni, 2014 kl. 12:45 #269330J_Erixzzon
DeltagareKolla så luftfiltret inte är igensatt!
Är bränslepumpen fräsch?
Är tändstiften fräscha?
Har du fyllt på med nytt bränsle?Bara några idéer 🙂
får ta och göra rent filtret såg var lite smutsigt, fyllde på med 10 lite soppa var slut innan men kan ju vara gammalt kvar i systemet. Stiften är nya och pumpen funka fint innan 🙂
2 juni, 2014 kl. 12:54 #269339TommyToad
DeltagareÅrsmodell?
2 juni, 2014 kl. 14:44 #269331J_Erixzzon
DeltagareÅrsmodell?
Är en sti från 95
9 juni, 2014 kl. 18:37 #269332J_Erixzzon
DeltagareKan även uppdatera med att CE lampan lyser nu, den vill inte ladda alls längre utan bara ”hostar” då.
Kopplar man ur luftmassemätaren så går bilen fetare.
Kopplar men ur lambdasonden så går den likadant som med den inkopplad.något tips eller någon ide?
12 juni, 2014 kl. 17:42 #269338Dash
DeltagareVad säger felkoden då?
16 juli, 2014 kl. 17:52 #269333J_Erixzzon
DeltagareHur får jag fram vilken felkod det är?
Vet att man ska ta två kablar under ratten, men vilka två är det?Bilen varvar inte mer än 4500 varv när CE lyser. Sitter även ny lmm nu men vart inte bättre
16 juli, 2014 kl. 21:48 #269340TommyToad
DeltagareHur får jag fram vilken felkod det är?
Vet att man ska ta två kablar under ratten, men vilka två är det?Bilen varvar inte mer än 4500 varv när CE lyser. Sitter även ny lmm nu men vart inte bättre
Nolla du ECU efter byte?
16 juli, 2014 kl. 22:40 #269334J_Erixzzon
DeltagareYes, jag lyfte kabeln till batteriet en stund och körde sen. Ce började lysa efter jag åkt ca 2-300 meter
1 augusti, 2014 kl. 10:31 #269328J_Erixzzon
DeltagareIngen som vet vilka kablar jag ska använda mig utav för att få fram felkoden i min bil? Sti 95:a
1 augusti, 2014 kl. 12:49 #269325-L-
DeltagareGrön till grön och svart till svart. Finns under instrumentpanelen, antagligen stripad till övriga kabelhärvan så du kan behöva leta.
Slå av tändningen, koppla ihop kontakterna, dra igång tändningen och kolla CEL-lampan.
Lång puls är tio och kort är ett, sedan får du googla på just den felkoden.
1 augusti, 2014 kl. 13:18 #269327race_jocke
Deltagarehttp://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm
denna kanske hjälper
2 augusti, 2014 kl. 14:16 #269335J_Erixzzon
DeltagareTack för hjälpen, blir ut och kolla på bilen imorgon! (y)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.